Vill bara skriva lite

Jag vet inte hur jag ska skriva men vill iallafall skriva nånting. Men ja först så vill jag säga förlåt ifall nåt jag har skrivit har gjort nån ledsen eller nåt sånt. Och ifall nån kanske tog det neggativt på nåt sätt det som mamma skrev att jag hade gjort så förlåt för det isåfall :heart
Och om det så tack till alla som har brytt sig och skrev snälla saker och allt sånt :heart Trodde att det bara var några som kanske skulle bry sig så trodde inte att så många skulle det. Så ja tack för det också.
Kommer kanske inte skriva så jätte mycket här nu men vet inte. Men ville bara skriva nånting iallafall.
Och vill säga en sak men om ni tycker att allt om religion och sånt är jätte dumt och att dom som kanske tror på sånt är knäppa så behöver ni inte läsa nu. Men med det jag gjorde så sa flera efter att jag hade ängla vakt för hade det gått bara lite längre tid så hade jag fått stora hjärn skador eller dött. Så var jätte många saker som hände exakt rätt liksom så det inte blev så. Som att nån verkligen inte tyckte att jag skulle dö. Så jag vet inte om jag tror så men OM så kanske inte Gud ville att jag skulle dö nu så att det inte var meningen för då hade jag nog gjort det. Men ja jag vet inte och ifall nån tycker det är korkat att tänka så så behöver ni kanske inte skriva det.
Vet inte vad jag ska skriva mera men ifall nån har några frågor eller några saker som jag kanske kan skriva om när jag orkar så får ni gärna skriva det :heart
 

Vet inte hur jag ska skriva dethär och det känns typ som det är en mardröm fast jag vet att det inte är det. Men kan ändå inte känna det påriktigt. Men mamma är i stallet nu för C har kolik och mår inte bra alls. Så vet inte vad jag ska skriva. Men om hon dör så kommer jag också göra det alltså då spelar det ingen roll hur mycket extra vak och allt så kommer jag hitta nåt sätt.
Du, vänta nu. Jag förstår också att det känns så nu...När jag var i din ålder sa jag likadant om min gamla häst som jag var väldigt bunden med, vi hade ett mycket starkt vänskapsband ❤. Jag sa att när han inte finns tänker inte jag heller göra det...Nu i vuxen ålder låter det helt galet, ja befängt, aldrig nu att jag hade velat dö för hästens liv är slut, men just då kände och tänkte jag så ❤, precis som du nu ❤. Nu ska vi inte måla fan på väggen, det kan ju gå bra med C. Försök andas!! Kram ❤
 
Nej det har hon inte. Jag vet att det ofta går bra men känns inte som det kommer det nu.

Jättebra att veterinären är på väg, åtminstonde. Har hon varit dålig länge?

Det enda fallet jag varit med om som inte slutade bra, var ett sto med föl som blev dålig efter att hon fölat, hon hade kolik i nästan två dygn och det var för långt att åka med henne till klinik med fölet (8 timmar att köra) så de trodde inte de skulle hinna dit innan hon blev för dålig för att operera. Men två av mina kompisar har kolikopererade häster som lever i bästa välmående, så hinner man bara få veterinärhjalp tillräckligt snabbt så kan man rädda de allra, allra flesta.

Mina egna hästar har som tur är blivit bra bara genom att få extra vätska när de haft kolik. Även de två som jag åkt in till kliniken med pga vi trott de skulle behöva opereras, har det gått över på och inte kommit tillbaka. Du får gärna berätta vad veterinären sagt när hen varit där.
 
Nu har veterinären varit där och undersökt C och gett mediciner och sånt. Iallafall vad mamma sa så mår hon lite bättre nu efter hon fick mediciner men vet ju inte om hon gör det eller om bara säger det så jag ska bli lugnare. Men iallafall ska mamma vara kvar där och ha koll på henne och gå med henne och allt sånt. Och så beror det väl på hur hon mår under natten liksom.
Så nu tycker dom att jag ska sova men alltså jag kommer inte kunna sova nu. Även fast mamma ska ringa om det blir nåt men kan ändå inte. Och jag tänker inte ta nån extra medicin eller sömn medicin eller nåt sånt för om det blir nåt sämre så vill inte jag vara konstig i huvudet av medicin då.
Och dom som tycker att jag är töntig eller över driven för jag kommer dö om C gör det så får ni väl tycka det då men bryr mig inte.
 
Nu har veterinären varit där och undersökt C och gett mediciner och sånt. Iallafall vad mamma sa så mår hon lite bättre nu efter hon fick mediciner men vet ju inte om hon gör det eller om bara säger det så jag ska bli lugnare. Men iallafall ska mamma vara kvar där och ha koll på henne och gå med henne och allt sånt. Och så beror det väl på hur hon mår under natten liksom.
Så nu tycker dom att jag ska sova men alltså jag kommer inte kunna sova nu. Även fast mamma ska ringa om det blir nåt men kan ändå inte. Och jag tänker inte ta nån extra medicin eller sömn medicin eller nåt sånt för om det blir nåt sämre så vill inte jag vara konstig i huvudet av medicin då.
Och dom som tycker att jag är töntig eller över driven för jag kommer dö om C gör det så får ni väl tycka det då men bryr mig inte.
Vad skönt att hon verkar bättre redan!
Det är så fruktansvärt när ens älsklingar har ont. Och ännu mer när man inte vet hur det ska gå.
Lider verkligen med dig! Ska hålla alla tummar, tår och tassar för C! ❤️
 
Skönt!! Hoppas det fortsätter så nu! 💞, men förstår att du har svårt att slappna av ändå; är hemskt när ens älskade djur inte mår bra :cry:.
 
Nu väntar dom på veterinären igen för hon mår sämre igen. Jag vet inte så mycket mer än det nu. Men mår så jävla dåligt och är skit orolig så kan inte tänka på nåt annat. Och har jätte ont i magen och typ skakar i hela kroppen och känner mig jätte konstig. Och vet att jag har sagt att jag inte ska rida C nåt mer och att jag inte bryr mig om ponnysarna men jag menade inte att jag inte bryr mig om hon är jätte sjuk och dör. För SÅKLART så bryr jag mig om det! Och ni får tycka det är hur töntigt som helst men om hon dör så KAN jag inte fortsätta leva. Kan inte förklara men typ som att jag precis började kunna andas lite efter att den gamla ponnyn avlivades och nu är C jätte sjuk. Som att allt bara måste gå åt helvete för mig helatiden. Och jag orkar verkligen inte om C inte klarar dethär.
 
Jag tycker inte alls att du är töntig som känner att du inte skulle klara att leva om C inte skulle klara det här (även om jag såklart hoppas att du skulle göra det ändå), jag är rätt säker på att jag hade kännt likadant om det skulle hända något med min ena. :heart

Hoppas verkligen att det går bra med C! :heart
 
Nu väntar dom på veterinären igen för hon mår sämre igen. Jag vet inte så mycket mer än det nu. Men mår så jävla dåligt och är skit orolig så kan inte tänka på nåt annat. Och har jätte ont i magen och typ skakar i hela kroppen och känner mig jätte konstig. Och vet att jag har sagt att jag inte ska rida C nåt mer och att jag inte bryr mig om ponnysarna men jag menade inte att jag inte bryr mig om hon är jätte sjuk och dör. För SÅKLART så bryr jag mig om det! Och ni får tycka det är hur töntigt som helst men om hon dör så KAN jag inte fortsätta leva. Kan inte förklara men typ som att jag precis började kunna andas lite efter att den gamla ponnyn avlivades och nu är C jätte sjuk. Som att allt bara måste gå åt helvete för mig helatiden. Och jag orkar verkligen inte om C inte klarar dethär.
Det är inte töntigt att bry sig om och älska sina djur!

Jag hoppas att C mår bättre nu ❤️
 
Ånej, inte bra att hon blev sämre igen. :( Hoppast att ni har en bra veterinär som är duktig på kolik. Hur mår hon nu? :heart
 
Nu väntar dom på veterinären igen för hon mår sämre igen. Jag vet inte så mycket mer än det nu. Men mår så jävla dåligt och är skit orolig så kan inte tänka på nåt annat. Och har jätte ont i magen och typ skakar i hela kroppen och känner mig jätte konstig. Och vet att jag har sagt att jag inte ska rida C nåt mer och att jag inte bryr mig om ponnysarna men jag menade inte att jag inte bryr mig om hon är jätte sjuk och dör. För SÅKLART så bryr jag mig om det! Och ni får tycka det är hur töntigt som helst men om hon dör så KAN jag inte fortsätta leva. Kan inte förklara men typ som att jag precis började kunna andas lite efter att den gamla ponnyn avlivades och nu är C jätte sjuk. Som att allt bara måste gå åt helvete för mig helatiden. Och jag orkar verkligen inte om C inte klarar dethär.
Nej vet du vad, ibland kommer flera problem i ett svep :heart. På våren när jag var 14 var jag/min familj tvugna att ta bort både ena katten, hunden och shettisen inom 2 månader, det gjorde fruktansvärt ont med alla förluster i ett svep; samma dag som ponnyn blev utdömd fick mormor sin andra cancerdiagnos men hon klarade sig flera år till tack och lov :heart, så jag har all förståelse för att det känns övermäktigt för dig just nu, hoppas verkligen C reder ut det här :heart.
 
Kan inte skriva och denhär blev jätte ful och konstig men skiter i det. Tror ni fattar ändå.
 

Bifogade filer

  • IMG_20211102_053037463~2.jpg
    IMG_20211102_053037463~2.jpg
    190 KB · Visningar: 127

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 787
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 830
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 974
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 486
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp