Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Om man tittar på problemet på ett "enkelt sätt": Det man inte tänder på vill man inte ha sex med.

Behöver inte alls vara så, kan vara hur komplicerat som helst, men ändock en tanke.
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

På vissa saker får jag respons. Men en del insatser och ansatser rinner också ut i sanden efter ett tag.

En av de springande punkterna är att vi är olika när problem uppstår. Jag är verbal, otålig, lösningsinriktad och vill prata och lösa saker direkt. Jag kan bli stygg i tonen och hård i orden om jag är irriterad/arg.

Han har svårt att prata om en del saker och hitta orden, är undvikande/konflikträdd, vill ha betänketider, fattar beslut långsamt och tar lätt åt sig och blir nedstämd om man tar upp problem.

Jag har nu inte tagit upp detta mer utan väntar ut hans betänketid som han bad om för några dagar sedan.... :meh:

Men allvarligt ? Jag vet att du älskar killen MEN det finns FLER fiskar i det havet... SOM vill ha sex med dej...
Jag vet att ingen gillar "dumpa honom" inlägg. Men det här känns ju som ett solklart "he is just not that into you" eller hur uttrycket går.
Det är BEKVÄMT att vara ihop med dej, han är nöjd, men så fort det blir "jobbigt" drar han sej undan... Nä skaffa en kille med ryggrad som vet vad han vill och dessutom står för vad han gör...
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Jag får nog ta och visa tråden för mannen i fråga. Det är ju bara han som kan veta svaret..,
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Den här tråden? Ska du verkligen det? Jag hade då inte blivit pepp om min sambo hade visat mig fyra sidor med okända människors problematiserande av min sexdrift. Och vilda spekulationer om porrmissbruk dessutom.
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Nej jag håller med om att det nog är lite väl stor risk att trycka ner TS sambo med något sådant, typ "se här att vi har ett så stort problem att jag har vänt mig till okända individer på ett forum som har fått tycka till om det hela och analysera vårt sexliv". Jag hade definitivt inte uppskattat det eller blivit mer positiv eller hjälpt av något sådant i motsvarande situation.

Hellre då att TS och partnern tillsammans går och pratar med någon helt utomstående. Även om det sker på TS initiativ så är det en person som får prata med båda parter på lika villkor och någon som förväntas ha en professionell roll i sammanhanget.
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Jag hade blivit väldigt ledsen. Och "jag har beskrivit din porrkonsumtion och kolla vad många som tycker att du verkar ha problem och ska söka hjälp" med tillhörande hänvisning till någon självhjälpstråd på flashback(!) hade ärligt gjort mig skitförbannad. Min fortsatta konsumtion av porr hade jag sett till att hålla extremt privat.
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Men varför ens svara om man inte ens kan bemöda sig att läsa tråden? Det är så respektlöst.

Pritte Puff: din kille har aldrig kollat på porr samtidigt som han haft sex va?


Iallafall inte lika respeklöst som att göra sig skitrolig över Prittes inlägg :mad:
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Den här tråden? Ska du verkligen det? Jag hade då inte blivit pepp om min sambo hade visat mig fyra sidor med okända människors problematiserande av min sexdrift. Och vilda spekulationer om porrmissbruk dessutom.

Nej det kan nog vara så förstås. Ska nog strunta i det då.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 904
Senast: Twihard
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 597
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 138
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 183
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp