Vill folk inte sälja häst?

Eller annonsen där det står att man ska maila som första kontakt. Och när man får svar så är det världens skummaste mejladress och namnet som skrivs under med stämmer inte överens med namnet i annonsen :cautious:
Bara jag som plötsligt tappar allt eventuellt intresse då? Lite seriös kan man väl försöka vara om man ska sälja häst, eller?
 
Eller annonsen där det står att man ska maila som första kontakt. Och när man får svar så är det världens skummaste mejladress och namnet som skrivs under med stämmer inte överens med namnet i annonsen :cautious:
Bara jag som plötsligt tappar allt eventuellt intresse då? Lite seriös kan man väl försöka vara om man ska sälja häst, eller?

Så var det på en annons jag svarade på i höstas. Det stod ett namn i annonsen som jag adresserade till när jag svarade, fick svar av någon med ett annat namn och när jag åkte och tittade på hästen var det en tredje person som visade. Åkte hem utan att sätta mig på hästen, det var mycket som inte stämde där..
 
Så var det på en annons jag svarade på i höstas. Det stod ett namn i annonsen som jag adresserade till när jag svarade, fick svar av någon med ett annat namn och när jag åkte och tittade på hästen var det en tredje person som visade. Åkte hem utan att sätta mig på hästen, det var mycket som inte stämde där..

Ja, och den här personens (de här personernas?) mejladress skriker "oseriöst" lång väg. Jag kommer inte att titta på den hästen.
 
:o får erkänna att jag är en av dem som lagt upp en annons nyligen med en "kollar intresset" annons :p ;)

För mig kändes det rätt att använda den formuleringen. Jag hade kommit fram till att om jag hittade rätt hem och fick rätt pris så var Ponnyn till salu. Om det inte fanns intresse till mitt pris så skulle hon få stanna kvar hos mig. Tydligen fanns det ganska stort intresse och hon såldes ganska snabbt. Det var en ponny som man egentligen vill behålla men samtidigt vill sälja :p

Men visst jag kan till viss del hålla med om att det är en ganska "luddig" formulering och får säljaren att framstå som velig. Fast det var väl det jag kände mig :p
Rätt pris och rätt hem antar jag att de flesta säljare vill ha.
Jag skulle inte svara på en sån annons då jag inte vet vad säljaren menar med det.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
3 593
Senast: hollypolly
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 669
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp