Vill se Mia R´s schabrak!

Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Har ett äldre schabrak med gobelängmönster. Tyvärr ingen bild, men det finns nog förmodligen inte att köpa nu.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Ja gör det!




Någon som har ett marint med limegrön passpoal? har en sådan kombo men ett Hööks allrouns schabrak. funderar på ett sådant Mias dressyr..;)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Här kommer mitt bidrag, brunt med beige och brun kant, självklart med matchande lindor:
dsc_2408_183189781.jpg


dsc_2411_183360290.jpg
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Här kommer mitt turkosa bidrag, och ja det är snyggare att avsluta lindningen högst upp och inte på mitten som jag gjort här.. :)
Flisiiphone086.jpg
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

*KL*

Allroundschabrak, grönt


Dressyrschabrak, marinblått med silver passpoal


Allroundschabrak med rakt avslut, svart med röd passpoal och grått band.
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Ditt gröna var verkligen läckert! vilken färg är det (mer specifikt) och passpoalen?


Förhoppningsvis e jag snart ägare till ett Mias schabrak till ;)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

*kl* Tänte beställa ett körschabrak, det lutar åt ett limefärgat. Men vad ska man välja för kantband och paspoil? Vill gärna ha ett i avvikande färg men inte i svart, paspoilen tror jag lutar åt silver. Tips någon? :)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Jag tycker att silver passar bäst till djupa färger. Tex vinrött, aubergine, marinblått, mörkgrönt...

Edit: Såg nu att du redan bestämt dig för limegrönt :o Till ljusa gälla färger tycker jag att en mörkare ton i samma färgskala är snyggast som kantband. Tex så tycker jag starkt orange är snyggast med brunt kantband. För att ta ett exempel i högen.
 
Senast ändrad:
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Ett grönt kantband, som passar i nyans med det limegröna, då kan du ha silver passpoal utan problem. :)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Ååååh detta marinblåa vill jag ha fst med islands flagga och i dressyrmodell.

schabrakbenlindorskan.png
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Åh det gör jag med! Biljetter och allt är klart så är bara att ladda upp med massa pengar på kortet! :D
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Färgen passar ju perfekt på din mörka häst, så läckert
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Ja alltså det är sjukt tacksamt att ha svarta hästar. Det ända som inte gör sig särskilt bra är mörka färger, typ marinblått och svart. Vi har ett orange kit som vi inte har använt ännu, det lär ju också synas.. :angel:

Har för övrigt bara MiaS schabrak, tycker att de är de ända schabraken som håller form och kvalité år efter år, tvätt efter tvätt. :)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

En i mitt stall har ett mias som är nästan 10-20år och de ser finare ut än de schabraken hon har som bara är 1-2år. Kvaliten kan man ju inte klaga på iaf ;)
 
Sv: Vill se Mia R´s schabrak!

Ja alltså det är sjukt tacksamt att ha svarta hästar. Det ända som inte gör sig särskilt bra är mörka färger, typ marinblått och svart. Vi har ett orange kit som vi inte har använt ännu, det lär ju också synas.. :angel:

Har för övrigt bara MiaS schabrak, tycker att de är de ända schabraken som håller form och kvalité år efter år, tvätt efter tvätt. :)

Mörka hästar är grymt! Dock tycker jag att marinblått gör sig helt okej på min dama, svart är inte alls kul det håller jag med om!
Har ett orange kit på henne, jättesnyggt :)

Vågar inte lägga ut en bild på min marinblåa outfit då det inte är MiaS ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: valy
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 808
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 184
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 689
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Betyg idrott högstadiet
  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Vad är detta?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp