Bukefalos 28 år!

Ville bota sjuk häst med nässlor – anmäld för djurplågeri

Tre hästar avlivades under dramatiska former i början av månaden. Nu är ägaren anmäld för djurplågeri, och i Länsstyrelsens rapport ska ägaren bland annat ha försökt bota sina sjuka hästar med nässlor och andra örter.
 
Läste artikeln igår och en av hästarna hade börjat lukta av föruttnelse vilket gör mig väldigt fundersam, hur i helskotta kan man missa att hästen är döende och sen säga att man visst hade koll på hästarna och inte alls utsatte dem för plågeri .. Hoppas verkligen människan lider av en psyiskt sjukdom eller liknande annars blir jag mörkrädd på riktigt.
 
Men herregud vad hemskt... Får ont i magen. Och personen tycker sig ha bra hand om sina djur. Tänk vad många andra sådana människor det finns.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 237
Senast: super
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte ens vart jag ska börja. Har varit sjuk i diverse dom senaste 2 månaderna, bland annat 2 omgångar halsfluss. Semestern inleddes...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: miumiu
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 662
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästägare i Kungsbacka åtalas nu för djurplågeri, då han under flera år haft en äldre häst som varit svårt sjuk i fång och lidit av...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp