Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Man har ett på varje arm de kommer i tvåpack! Jag tar på mina på morgonen sedan ligger jag och drar mig i 10 minuter. Efter några timmar spänner de rätt bra så då tar jag av de en stund, sen sätter jag på dem igen när illamåendet kommer smygandes.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Okej, så det är ungefär så de funkar. Tyckte väl att det verkade lite konstigt att ha dem på jämt.

Egentligen mår jag väl inte superdåligt, men jag blir så fruktansvärt oeffektiv när jag går runt och mår småilla hela tiden. Det känns heller inte så snällt mot William (som snart är 2 år) när jag mest bara vill ligga och slöa i sängen eller i soffan och titta på TV... Och så kan jag ju inte hålla på tills vecka 12 eller 16 eller när det nu kan tänkas gå över.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Det är så jag också känner, jag mår inte kräkilla, men småilla hela tiden. Jag tycker att de hjälper, tillsammans med en annan rutin jag utvecklat!

Så här ser min morgon ut:
  • Vakna
  • Ta på seaband
  • äta en riskaka (som finns vid sängen)
  • Ta ett glas yoghurt från kylen drick i sängen och sitt och ta det lugt en stund
  • Efter ca 30 minuter äter jag frukost

Sedan gäller det för mig att hålla blodsockret jämt hela dagen, så mår jag nästan inte illa alls!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ja, det där med att hålla blodsockret jämnt hela dagen är nog det bästa egentligen. Och det är jag dålig på... Dessutom hjälper inte min frukost mot illamåendet. Middagen framåt kvällen hjälper däremot! Jag ska nog ta och köpa hem lite riskakor jag också, för det lät som en bra idé att ha vid sängen på morgonen! William och jag har nämligen "morgongos" i sängen någon halvtimme varje morgon då han får sin medicin och välling samtidigt som vi kollar på Bolibompa.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

knapp

å idag kom nästa slag i ansiktet. Det finns en annan tjej!

Han har inte varit otrogen, men fy fan va de gör ont!

Hur ska jag kunna leva med att hon, som snott min man. dessutom ska vara lådsasmamma till mina barn?

Hur fan orkar man?

Jag vill bara döda båda två, jag känner nämligen henne åxå.

Men jag vill ju att de ska vara bra för mina barn å då måste ju vi hålla sams.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Usch ja vad ska man säga... Jag antar att när ens karl helt plötsligt vill separera så är det ofta en annan tjej med i bilden... De tror att gräset är grönare på andra sidan. Men det blir en vardag med henne med! Och fy att det var en tjej du kände (förhoppningvis ingen nära vän).

Nej, som du säger så har man ju inget annat val än att hålla sams för barnens skull. Man måste ju kunna samarbeta så inte barnen blir lidande... Man orkar nog för att man måste det...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

hej hej!!! jag är i vecka 8 :laugh: och känner mig rysligt bedrövlig..har mått illa de senaste 2 veckorna,legat i soffan och har haft en sån trötthet utan dess like..inhandlade Seabands häromdagen,som faktiskt hjälpte till en viss del!!! hoppas bara att det kommer att gå över snart..man glömmer ju fort hur det var,det här är mitt andra barn,det var ju 7 år sedan senast..:p
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Chlo, seabandsen får gärna komma i tvåpack men jag föredrar om barn kommer i enpack :p Jag har två par seabands, ett par är som mjuka hårsnoddar och de andra är med kardborrband = superobekväma. Gissa vilket par jag slarvat bort :cool:

Naggur förstår att det känns jättekämpigt. Är det en ok tjej annars, om hon nu inte kommit och snott din man? Usch du måste verkligen ha ett helvete just nu, det ska vara "roligt" att vara gravid och så kommer han och släpper en sån här bomb!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ush vad jobbigt jag lider verkligen med dig. Men du kommer klara det här, du kommer klara att vara ensamstående mamma och du kommer klara att lämna barnen hos henne, trots det din man och hon har gjort mot dig. Förhoppningsvis kommer de väl inte att flytta ihop så fort han flyttar ut från dig? Jag hoppas din man tänker längre än så för det är väl en sak som kan uppfattas konstigt av det barnet ni redan har. Hur gammalt är barnet förresten?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Har inget i tråden att göra egentligen men vill bara skicka lite peppkramar till dig!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag vore glad om jag bara mådde dåligt på morgonen.:mad:

Är ständigt bakfull. Inte bokstavligen men mår hela dagen sm jag var jättebakis: skakar, fryser, mår illa och är kraftlös. Så här dåligt mådde jag aldrig med förra.

Kräääk, har ställt in en fest ikväll pga det.

Jag är lite tvärsomkärring, jag hade hoppats få vänta iallafall några veckor på att behöva anpassa mig efter graviditeten. Men nu har jag redan fått stryka två träningspass (min träning är väldigt viktig för mig) pga illamående. Hoppas iallafall det dröjer innan det börjar synas.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Usch det är så himla drygt att må illa eller hur! Jag mår också mycket mer illa denna gången, tror nästan jag gått ner i vikt (ingen större skada skedd ;)). I alla fall tycker jag att jag stundtals börjar må lite bättre och inte vara fullt lika trött, så detta kanske är slutet på den perioden *hoppas*. Hoppas ditt illamående lägger sig snart också, har du provat seabands?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

knapp. idag känns allt toppen=)
De känslor jag kände för min man kanske inte alls va sånna känslor jag trodde. Kan de vara så att jag helt enkelt tycker så mycket om honom och är så van att han alltid finns här som gjorde at jag mådde så dåligt?
Igår gick jag på bio med en killkompis. en jag tyckt mycket om, men bara som kompis. Men innan bion pratade vi i flera timmar, och sen höll vi handen hela filmen, han släppte av mig hemma å en kort stund efter frågade jag om han ville komma tillbaka. jag kände mig osäker pga av allt som hänt. men hjärtat sa bara "go for it". Jag är själv chockad över mina oväntade känslor. Idag när min man/ex kom hem efter att ha sovit hos sin nya va ingenting som förr. jag kände inte alls att de va jobbigt. vi har pratat hela dagen om våra känslor för dem andra och vissa detaljer jag i normala fall hade mått illa av att höra. men jag blir bara glad av att se hur kär han är och de känns som att vi varit bästa vänner hela livet och att vi kan prata om allt.

Jag vet inte om jag e helt skadad som känner såhär. Men såhär vill jag ha det resten av livet!
Vi pratade till och med om att åka på en kortare semerster i sverige alla fem om det skulle fortsätta såhär. vad de andra två tycker vet jag inte. men för några dagar sen ville jag bara at hon skulle avlägsnas från jordens yta. nu är jag bara glad att exet hittat någon han tycker om så mycket=)

Snart kommer HAN och hämtar mig=)
idag e livet underbart!

Och att någon är intresserad av att inleda ett förållande med en gravid tjej tycker jag är beundransvärt. jag skulle aldrig klara av det! han är nästan för bra för att vara sann=)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Men åh vad härligt att läsa!!!! Grattis! Hoppas det blir något med den "nye". Kanske inte var helt fel det som hände då?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

åh, va skoj!!!!
hoppas allt går bra för er och att din lycka håller i sig!!!!!!!!!!!!!!!

vad som hät mig senaste tiden är inte mycket....
svårare å svårare å sova på mage, känns tungt att röra sig, blir andfådd av ingenting, och tillråga på allt har jag dragit på mig en förkylning..... :crazy: som i vanliga fall gör att jag blir helt däckad!!!!!

pojkvännen kommit hem efter 7 dagar borta på jobb, underbart att ha honom hemma igen!!!!!!

var till ullared i fredags, en tur på ca 33 mil enkel resa, några timmar vandrande därinne och sen hem igen, magen var INTE nöjd! små sammandragning, den värsta fick mig att luta mig framåt mot vagnen. Lilla grodan rörade sig från och till hela vägen ner, nästan hela vägen hem.
käns rörelser idag åxå, blir mer och mer nu!

illamåendet kommer bara när jag blir hungrig, kan äntligen dricka kaffe igen, men inte dom mängder jag kunde förut. (som tur är kanske?)

en rejäl kula har det blitt iallafall!!! kan lägga ut en bild om ni vill, men jag vet inte om vi ska dra igång hela bildkalaset? kan bli lite väl många till slut och det finns ju faktiskt redan en tråd för magbilder......
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Det där låter ju jättebra för både dig och Alex!

Vi har varit hos mina föräldrar i helgen, och jag har varit astrött och sovit massor jag vet inte hur jag ska orka det här eller hur länge :crazy: Jobbar 4 dagar, är ledig 1 dag, jobbar 4 dagar, ledig 1 dag, jobbar 3 dagar, ledig 2 dagar så rullar de på så ungefär hela tiden. Dvs jag är ledig någon dag mellan måndag-fredag och varannan helg! Jag är tvärslut, hinner inte med att göra någonting hemma och vi har 10 kubik ved som måste kapas, klyvas och staplas. Inte ens gräsmattan har vi hunnit klippa hela :eek:


Maken är helt underbart gullig han verkligen inser redan nu vad som är på gång, inte alls lika livrädd som i början med Rasmus. Idag skällde han på mig för jag lyfte ur vagnen ur bilen ;) "Älskling! Du får inte lyfta tungt! Tänk på ryggen."
Jag är ledig på fredag och tog på mig att idiotköra så mycket av det jag hann med veden då Rasmus ska bo hos mormor och morfar, men det fick jag absolut inte göra utan jag fick stapla de som redan är klyvet sen inte ens tänka tanken på att klyva ved.


Magen är gigantisk, ingen aning om hur jag ska lyckas hålla det här hemligt. Tänkte dra en vit lögn att jag inte visste att jag är gravid och inte misstänkte det först jag kände fosterrörelse.

Vecka 10 med Rasmus
phpilspwy.jpg

Vecka 10 med lillebror/syster
27960167.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vinter 09-10 mammor

Oj ja du har verkligen större mage denna gången! Du får väl ha på dig stora tröjor och sånt, hur länge vill du hålla det hemligt? Hm jag blev nästan lite sugen på att fota min nu, fastän det mest är fläbb fortfarande!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Tills det är rimligt att man kan komma på att man är gravid för de sparkar i magen :angel:

Ändå väger jag lika mycket som med Rasmus, vägde typ 47,5 kg vid inskrivningen med Rasmus (v.7) och 48,3 med den här (v.9)
Magmusklerna är inte vad de en gång har varit, men det är inte så konstigt jobbar ju inte lika fysiskt längre.

Har stora tröjor på jobbet men tycker ändå det syns :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp