Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Cilla - 23/11
vindvissla - 14/12
PMM - 4/1



Den här gången får ungen verkligen inte gå före någon i kön, utan hellre stanna några dagar extra ;)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Hehe borja knipa redan nu! Jag vet hur du har det, Sam var beraknad till 1/1. Men behagade inte komma forran den 10e, vilket ar helt ok! Denna ar lite varre, behover inte alls stanna 10 dagar extra for da hamnar vi pa julafton :eek: Na hn kan gott komma lite innan.

Lite kul ar det for sambon fyller ar den 12e och jag den 17e :D Och sambons ex den 6e hihi.

Har ni nagra arbetsnamn pa magarna? Sambon har borjat kalla min for Olive.... vi far nog diskutera det innan det ar dags att pluppa :D

Jag ar faktiskt inte lika sjukt trott langre och mar inte alls lika illa (fast det ar inte helt borta). Sa nu ar jag definitivt 13 veckor eller nat. 14 kanske. Jag kanner definitivt en bula nar jag ligger ner.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

hade han/hon bråttom sist?

är det jag som ska ha först? tycker inte det var länge sen jag låg sist i gravidtråden...... :o

uh, va fort det går!
går in i vecka 17 idag! å magen växer så det knakar i byxorna... :devil:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

arbetsnamn? bäbisnamn menar du?

har inga namn än, men Grodan funkar är alltid gångbart!
eftersom vi inte vet könet elelr ska ta reda på det, så blir det lite dumt å sätta namn på den/dom. ( :o )
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Kikki 11/10
Cilla - 23/11
vindvissla - 14/12
PMM - 4/1


UL i 4D var absolut mer likt en kyckling än en bebis tyckte 8-åriga dottern så hon kallas kycklingen av henne och pluttan av mig och pappa :)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag fyller den 6/12 ;)

Jag tror de e en tjej för jag har lagt på mig ganska mkt på höfterna, kunde de inte hamnat i tuttarna i stället :angel:
Maja eller Alfons är det just nu, får väl se sen vad det blir (tänker inte ta reda på könet och Rasmus kom jag ju på när jag fick se honom)

Cilla
6 dagar före BF gick vattnet klockan 05:05, duschade och åt frukost vid 6 och då börja jag får värkar med 3-4 minuters mellanrum så jag starta datorn och skrev en tråd :angel:
Värkarna blev tätare och tätare så jag sket i vad de sa på förlossningen att jag skulle vänta tills min tid för UL kl 11 och vi åkte in.
Parkerade bilen strax efter kl. 7 och kl 7:15 kom en sköterska och skrev in mig och tog blodprov.
Kl. 7:30 ringde min kille på larmet för jag hade knappt någon paus i mellan värkarna och de börja trycka neråt och jag blev orolig, var ju 1a gången!

BM kommer och ska sätta CTG men de gör asont när de ska spänna runt magen så maken får hålla de jättelöst, hinner skriva ut 2-3 cm sen beslutar sig BM för att undersöka. Kastar av mig byxorna och blir undersökt, 8 cm och har inte ens ont :rofl:

Full fart till förlossningsrummet, byter säng och samtidigt för jag en värk då de sista cm öppnar sig och den värken gjorde jävligt ont. Sen fick jag lustgas och så kände jag ingen mer smärta. Fick första krystvärken 7:40 men våga inte trycka på eftersom de gick så fort, men strax efter kl 8 så la jag ifrån mig masken (ville inte va full) och krysta 2 gånger.

Rasmus hade apgar 9-10-10, jag brast inget och de var tvugna att skriva att jag blödde 200 ml för de är det lägsta de kan mäta.

Där emot ville inte moderkakan släppa, och det gjorde ASONT när BM kasta sig på magen och "masserade" strax efter förlossningen.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

*kl*

Kikki 11/10
Cilla - 23/11
vindvissla - 14/12
PMM - 4/1
Chlo - 26/1

Nu har jag äntligen ringt mödravården. Hon flyttade fram mig en dag jämfört med datumet jag fått på internet så nu har jag bf på min systers dotters födelsedag. Kommer bebisen då så kommer den alltså exakt 10 år efter syrrans första.

Imorgon går jag alltså in i vecka 8 (7+0). Jag ska inte på inskrivningsbesök förrän den 20 juli men man får komma och hämta ett kuvert innan med lite info. Hon frågade också om jag ville gå på ett frivilligt besök där de pratar om kost och rökning m.m., men det avböjde jag eftersom det är mitt andra barn och det känns som jag redan har någorlunda koll. Dessutom röker jag inte och man vet ju att man ska hålla sig ifrån alkoholen...

Nu ska jag skriva in mig i gravidtråden också!
 
Senast ändrad:
Sv: Vinter 09-10 mammor

Nja behover inte vara bebisnamn. Grodan funkar jattebra :)

Jag ar jattesugen pa att ta reda pa konet, tankte kolla om det gar nar jag aker hem i augusti. Jag ar ju sa sugen pa en tös, fast blir det en grabb till tar jag den anda ;)

Jag ar sa van att fa som jag vill! :D

cilla ja det ar nog du som ska ha forst, de andra stack ivag till honsmammetraden!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

nu blir jag snart tokig....

kan inte ha mina urfina och sköna jeans knickers längre och letar efter ett par som är anpassade efter växande magar, men blir helt idiot på det! drar ju ganska stora storlekar, så bara en sån sak försvårar det ytterligare.

vet inte om detta faller inom ramen för smygreklam, men lite hjälp av er vore guld värt!

strech är ett måste, får gärna vara slitna i looken och lite ljusare. å sitta lite tajtare. å gärna lite utsvängda under knäna!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag har för mig att jag har sett HMs mammajeans som knickers nu i sommar, men jag är inte helt säker. Men det kanske inte var något sådant du var ute efter...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Grodor tenderar att blir supersöta :D

27785200.jpg


/C som också burit runt på en liten Groda ;)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

KL

Kikki 11/10
Cilla - 23/11
vindvissla - 14/12
PMM - 4/1
Chlo - 26/1
Snovind - 27/1

Åksjukebanden funkar:laugh:. TAck för tipsen - idag känns det som om jag lever igen:bump: Men jag behöver dem verkligen, tog av dem nu på kvällen och jag känner mig direkt sämre! Håll tummarna för att de håller mig igång.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Vad skönt att de funkar! Min kompis som vanligtvis spyr om hon åker bil känner ingenting om hon har dem på sig.

Cala, Ella är ett praktexempel på hur fantastiska Grodorna blir ;)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Lägger till mig i vår lilla BF lista också =)

Kikki 11/10
cassic_bambi 21/11
Cilla - 23/11
vindvissla - 14/12
PMM - 4/1
Chlo - 26/1
Snovind - 27/1
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

slut i min storlek..... :crazy:

får åka till närmaste stora stad och shoppa loss med gubben!!!! :D

han fick förresten känna på en av mina graviditets-deprissioner igår. efter att ha gått runt och gnällt och mummlat om min kropp i typ 30 min och skällt på honom för att hans kropp inte ändras nått å hans bröst inte blir längre osvosvosvosvosvosv....... till slut fick väl han nog å krama mig å sa "du vet väl att jag älskar dig?"
"jaaaaa......" svara ja å tårarna spruta. :crazy:

å i söndags, när jag kolla på reprisen av grey´s anatomy rann tårarna som aldrig förr. jag titta på killen med rödsprängda ögnon och han titta på mig och jag bryter ihop i en sån där riktig gråtattack, en som som man inte kan stoppa och som skrynklar ihop hela ansiktet. han börja skratta. och jag börja grina ännu mer. till slut fick jag dra filten över huvudet för att han inte skulle se mig. :o
känslig....... :rofl:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Haha din stackare! Visst ar det konstigt hur mycket hormoner kan paverka en? Jag tycker det ar lite skrammande faktiskt. Jag forstar verkligen hur hormonobalans i hjarnan kan orsaka depressioner mm for det har en enorm kraft!

Har har vi nog tandsprickning, Sam var jatteledsen igarkvall och somnade tva timmar tidigare an vanligt (gud vad mycket jag fick gjort) och sen vaknade han saklart mitt i natten och var inte ett dugg trott. Sa vi hoppas att forsta kindtanden tittar ut snart!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Kikki 11/10
pamme_jaspin - 16/10
cassic_bambi 21/11
Cilla - 23/11
vindvissla - 14/12
PMM - 4/1
Chlo - 26/1
Snovind - 27/1
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Roligt med en till! Hur mår du?

Cilla hur gick det med shoppingen fick du tag i vad du skulle?
Jag ska shoppa skor imorrn (nej, inte mammaskor ;)) för på lördag ska vi ha dop! Sam är ju bara 18 månader haha så går det när man överlämnar saker i sambons händer!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp