Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Blev inbjuden av Vindvissla till denna tråd så hänger väl på. Jag är i vecka 12+3 så är inne i fjärde månaden. Redan ;)

Har börjat få en liten bäbismage, har dock lite ångest då jag avskyr att gå upp i vikt. Men positiva tankar, man kommer tappa det efteråt ;) Ett mycket efterlängtat litet barn, som jag ska få se på UL den 20 juli. :love:




Kikki 11/10
pamme_jaspin - 16/10
cassic_bambi 21/11
Cilla - 23/11
vindvissla - 14/12
Ferrari - 21/12
PMM - 4/1
Chlo - 26/1
Snovind - 27/1
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

har inte kommit iväg till storstan än, har ju 7 mil till karlstad, för häromkring finns inte så mycket som en en endaste liten mammabyxa!!!!!!!!!!

jag är sjuk. :cry:
förkyld.
i morse snöt jag säkert ut 2 matskedar snor ur näsan och hosta upp ungefär lika mycket ur halsen. :crazy::mad:
å sova!!! vaknar av att halsen är helt torr, munnen helt tor ocj läpparna tenderar att ramla av pga torrheten!!!!!
varje andetag svider och den torra halsen ger mig kräkreflexer, fy fan!

tack vet ja nässpray!!! :love:

mår ni bra annars?
jag körde en massa truck på jobbet igår, så hela eftermiddan och kvällen hade jag en mage som molvärkte. inte så kul, men jag börjar vänja mig, min mage protesterar alltid vid hastiga rörelser! men idag är den som vanligt igen!!!

näe, nu nös ja ut en massa snor på tröjan å...... :(
ja blir så trött på detta.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ska snart iväg och jobba, hjälpa till att flytta. Kommer jobba mängder nu i sommar men det är väl lika bra, med tanke på att jag tog studenten den 27:e maj så behövs det väl ;)

Hoppas hoppas nu att allt går åt rätt håll. Isåfall har vi HUS om 2 veckor! Helt underbart. Så kan jag ta hem alla mina kaniner istället för att låta mina föräldrar ta hand om dom. Saknat djuren mängder nu när jag bott i lägenhet i 1,5 år. Jag är ju ingen lägenhetsmänniska :o

Kan ni tänka er det, 19 år - gift sedan 1 år tillbaka - barn på ingång - hund/ar och snart hus! Och det i Göteborg, inte helt illa ;)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Hehe nu har jag oxå börjat få sånadär gravid-bölningar. Satt på tåget igår till jobbet och dum som jag var läste jag tidningen om 15 åriga Therese som mördades = grät hela vägen till jobbet.
Nyss spelades White Lion - When The Children Cry på bandit och jag sitter fortfarande och störtbölar. Fast nu vet jag inte om jag gråter för jag skrattar så åt mig själv :o
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

ferrari:
Inte dåligt du!!! själv är ja 27, snart 28, har visserligen hus, men inga hundar (huvva) och bor i västra värmland..... å är inte gift då, kommer amtagligen aldrig att bli det heller, om jag inte byter gubbe då!!!!!!

pmm:
Underbart när man inte kan stoppa det heller....... :angel:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Eller hur, som tur var det bara sådär lite på tåget att jag inte såg helt rödgråten ut när jag kom fram. Inte som nu när jag är ensam hemma och de verkligen släpper...Skickade SMS till maken och skrev att jag orkar inte städa jag bara grinar :rofl: Jag slapp och fick ett skämt SMS tillbaka ;)

Jag är 23 år, gift (han är oxå 23), husägare och väntar nummer 2 ;) Här ute i buschen har vi inget bättre för oss ;)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

uuhhuu, va gammal ja kände mig helt plötsligt..... :eek:

ja väntar ju min första ja. å som sagt inte gift. å om sanning ska fram, så är det gubbens hus vi bor i, jag blir delägare först om ett år. så jag har egentligen inget mer att komma med än att jag har ett bra jobb. (som jag iofs blivit uppsagd från nu......... ) :p
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

uuhhuu, va gammal ja kände mig helt plötsligt..... :eek:

Nä, det behöver du inte känna dig, för jag är ännu äldre! :D

Jag presenterar mig lite jag också... Jag är 31, gift sedan nästan 1 år tillbaka, husägare (eller en liten gård är det), har två hästar och en katt och jag väntar mitt andra barn.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

27-28 år är väl mer en idag "normal" ålder att skaffa barn. Att vi skaffade så tidigt var för vi hade allt och inte såg någon anledning att vänta. Vi hade båda fast anställning och tjänade väldigt bra för vår ålder. Bode i stort hyreshus och ingen av oss ville göra något där småbarn inte är så bra, typ backpacka eller plugga massor på annan ort.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Äh inte då, jag blir 29 i år, en vecka efter beräknad bf!

Trist att du inte hittade några mammakläder! Jag fick tag i skor till morgondagens dop och dopfesten nästa vecka (kombinerat med midsommarfest) så det var skönt.
Blev dock lite deppig när vi inte kunde gjuta uteplatsen idag, det såg verkligen ut som om det tänkte regna i morse men nu skiner solen :( (eller alltså :) för att solen skiner och :( för att vi inte kunde gjuta ;))

Ferrari vad härligt att ni köpt hus, jag avskyr också lägenheter! Vi flyttade in i vårt nybyggda hus i oktober förra året och har såååå mycket att göra!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

åh, va gött att ja inte är ensammen om att vara lite till åren... :angel:

är lite uppspelt, ska ut å äta med brudarna å deras bihang (läs barn) ikväll, totalt 5 mammor/mammor to be och 6 barn. alla tjejjer utom lilla dennis, 3 år. (min grodas kusin by the way...)

så nu ska ja gå och göra mig vacker! så gott det går iallafall...... :D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

å såhär ser jag och min 17 veckor gånga graviditet ut när vi ska ut å äta!
28039907.jpg


tyvärr ska dubbelhakan åxå med ut.... :crazy:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag tror jag är väldigt normal för min hemstad. 35, väntar andra, bor i lägenhet vill absolut inte bo i hus, gift.

Ja, jag bor i Shm.:love:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

_bed_of_roses_- 5/10
Kikki 11/10
pamme_jaspin - 16/10
cassic_bambi 21/11
Cilla - 23/11
vindvissla - 14/12
Ferrari - 21/12
PMM - 4/1
Chlo - 26/1
Snovind - 27/1
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

KL

_bed_of_roses_- 5/10
Kikki 11/10
pamme_jaspin - 16/10
Xandoor - 28/10
cassic_bambi 21/11
Cilla - 23/11
vindvissla - 14/12
Ferrari - 21/12
PMM - 4/1
Chlo - 26/1
Snovind - 27/1
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

*KL*

Igår bokade jag en resa till Kreta 1 vecka i september :love:

Har även upptäckt att mina magmuskler skenar ifrån varandra. Minns inte att de var såhär delade vid den här tidpunkten med Rasmus? Eller mäter jag för högt upp?

Ligger platt och tar hakan mot bröstkorgen, 3 fingrar utan problem.
28065212.jpg
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

men är det inte så att musklerna aldrig riktigt sluter sig efter första graviditeten och gör att magen blir större fortare vid nästa graviditet?
som att magen känner igen det och lika gärna kan bli stor på en gång.... (man tackar....) :cool:

jag såg en tjej från min ridklubb, hon ska ha sin tredje i september och var redan då, för en månad sen HUGE!!!!! hon sa själv åxå att magen hade blivit otroligt mycket större fortare nu jämfört med första barnet.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Härligt med Kreta!

I morse stod min mage rakt upp, hihi! Så gjorde den inte förrän v 17 förra gången så visst händer saker lite tidigare denna gången! På dopet igår såg jag jättegravid ut, ska lägga upp bilder sen i bildtråden (tänkte göra det igår men somnade med Sam kl 9 och vaknade inte förrän det var ljust och min sambo kom hem!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp