Vinter/vårföräldrar 25/26

Bukefalos 30 år!

Åhh! Jag kommer ihåg att jag tänkte precis som ni med första.

Sen när hon väl kom blev det mer: ”Nämen!! Om jag vetat att det var just DU som låg därinne, då hade ju hela graviditeten känts heeeelt annorlunda…” :D

Fast om det var svårt att föreställa sig bebisen i magen under graviditeten så blir det värre sen 😅 När du väl har bebisen på utsidan, den får sin personlighet och sätt att vara, då är det HELT obegripligt att föreställa sig att den där lilla människan levde 9 månader i din mage O_o:D

Känner igen mig i detta!
Känns så konstigt att det var just han som låg därinne, men vilken tur att det var just han ❤.
Å så när man tittar på de allra första fotona av honom känns det så konstigt nu när man känner honom att det var innan vi gjorde det.
❤

Hittade listan och passar på att uppdatera mitt datum också då det ju flyttades två dagar på KUB ☺️

———

December:
Beaatrice_, andra barnet, BF 28/12

Januari:
Sleepan, andra och tredje barnet, BF 26/1

Februari:
__sofia__, första barnet, BF 12/2

Mars:
Skuggviol, tredje barnet, BF 15/3
Glimra, första barnet, BF 24/3
niardasp, första barnet, BF 26/3

April:
Ponylove, andra barnet, BF 23/4

Mitt datum är också ändrat någon gång nu under hösten, så jag uppdaterar listan ännu lite mer.

December:

Januari:
Sleepan, andra och tredje barnet, BF 26/1

Februari:
__sofia__, första barnet, BF 14/2

Mars:

April:

Även mitt är ändrat.

December:

Januari:
Sleepan, andra och tredje barnet, BF 28/1
Kommer dock senast mitten av januari.

Februari:
__sofia__, första barnet, BF 14/2

Mars:

April:

Var hos barnmorskan idag och allt var prima med både mig och tvillingarna. Börjar dock bli trött så nästa vecka är sista på jobbet.
Tog både influensa och kikhostemedicin idag vilket känns bra!

Har varit så jävla nålrädd förr men två vaccin och ett prov i armen utan stress eller ångest. Det är SÅ skönt.

Jag tänkte också ta influensa genom jobbet i början av december och sen kikhosta efter vecka 30 tyckte barnmorskan. Det blir i januari nån gång då.

RUL på måndag,
Har ni andra tagit reda på kön? Vi kommer försöka spara det som en överraskning.

Inte helt enkekt förra graviditeten då vi hade säkert 6-7 UL pga först lågt liggande moderkaka och sen minskad tillväxt/ minskad cirkulation i moderkakan pga infarkter, och en hotande prematur förlossning. Får se hur många det blir nu, men säkert något extra för att kolla tillväxt och cirkulation.
Står på Trombyl förebyggande nu, så hoppas slippa för mkt "stök" 😅

Det sprattlas för fullt i livmodern, så fort man sitter lite stilla. Är nog en minst lika busig unge till vi lyckats lillverka 🙈

Ligger lite efter här i tråden känner jag 😅
@Beaatrice_ och @Sleepan ni är ju snart redo🥰

RUL på måndag,
Har ni andra tagit reda på kön? Vi kommer försöka spara det som en överraskning.

Inte helt enkekt förra graviditeten då vi hade säkert 6-7 UL pga först lågt liggande moderkaka och sen minskad tillväxt/ minskad cirkulation i moderkakan pga infarkter, och en hotande prematur förlossning. Får se hur många det blir nu, men säkert något extra för att kolla tillväxt och cirkulation.

Det sprattlas för fullt i livmodern, så fort man sitter lite stilla. Är nog en minst lika busig unge till vi lyckats lillverka 🙈

Vad mysigt med RUL 🥰 hoppas att allt ser bra ut och att du får en lite lugnare graviditet den här gången, lät intensivt med så mycket kontroller och säkert mycket oro också.

Vi valde att ta reda på kön på vårat RUL, de två blivande storebrorsorna har varit så nyfikna och även nin sambo. Jag hade nog kunnat vänta, men det kändes lika okej att ta reda på det så så fick det bli 😊 Nu känns det roligt att kunna prata om bebisen som henne och lillasyster istället för "den" eller bara bebisen. 🥰

RUL på måndag,

Yes, vi har kollat kön. Frågade redan i v 15+ någonting om läkaren kunde se. Haha. Fick ju såklart veta att det var väldigt tidigt men det stämde med vad barnmorskan trodde på RUL också sen. Men ena bebisen var lite svårare att se så vi får se om det stämmer. Ska eventuellt be barnmorskan kolla på nästa tillväxtkontroll med 😅😂

Jaa, snart ska de ut här. V.31 här liksom? Galet!

Håller tummarna för att den här graviditeten fortlöper smidigare än den förra!! Det gör min. Trots tvillingar 😁
Käkar också trombyl. Tryggt att de har koll på oss!!

Vi har också tagit reda på kön. Analyserade bilderna från KUB-ultraljudet utifrån olika teorier först 😆 och sen när vi fick frågan på RUL så sa vi att vi gärna ville veta.

Jag hade nog kunnat vänta och låta det bli en överraskning (även om jag var väldigt nyfiken) men min sambo ville verkligen veta.

Vi har också tagit reda på kön. Analyserade bilderna från KUB-ultraljudet utifrån olika teorier först 😆 och sen när vi fick frågan på RUL så sa vi att vi gärna ville veta.

Jag hade nog kunnat vänta och låta det bli en överraskning (även om jag var väldigt nyfiken) men min sambo ville verkligen veta.

Haha ja jag skickade mina bilder till Nub theory queens 😁
På ettan sa de tjej, och tvåan dålig bild och svårt att se. Ettan har varit lättast att se på ultraljuden vilka också sagt tjej. Tvåan troligtvis tjej men mer osäkert 😁

Liknande trådar

• Vinter- och vårföräldrar 26/27
  • Känslan av att "jag ska inte föda barn"?
  • Sommarföräldrar 2022
  • Vårföräldrar 2022

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar