Känner mig rätt likgiltig kring amningen nu. Var så besviken i början över att inte kunna helamma, hade ändå hoppats på att kunna fortsätta i någon kapacitet tills han blivit 1. Nu är det som det är. Ska bli skönt att kunna köpa lite nya vanliga bhar och sluta läcka, typ.
Jo men så är det säkert. Min väninna som helammar har flera uppvak per natt för att just äta och hennes bebis är snart 8 månader. Vi har bara 1 för mat som det ser ut nu.
Kan förstå att det känns för tidigt med 05! Det är nästan mitt i natten ju

Det är konstigt det där med att det ibland går klockrent att få dem att somna om och att det ibland verkligen inte går. Brukar hon somna ungefär samma tid?
Jättekul verkligen

Ska bli så roligt att kunna erbjuda mer ordentlig plockmat.
Alltså jag har ingen koll på om de "ska" bli intresserade av vår mat? Om det är en del i processen av att börja med solid föda eller bara nått vissa gör? Äta mat kommer hon ju göra förr eller senare ändå liksom.
Vad roligt det är att de är så himla olika! Min kille kan istället knappt sitta stadigt ens med stöd. Han säckar ihop nästan direkt och välter över på sidan.
Åh, kan förstå att det blir ett problem. Jag kan parera och flytta med flaskan på ett helt annat sätt än det går med bröstet. Visar hon fortfarande tecken på att vara hungrig eller glöms det bort med distraktionen?
Jag har faktiskt inte pratat med BVC om det än. När vi var där senast var det inte så här tydligt. Ska ta upp det med sjukgymnasten/fysioterapeuten igen när vi ska på återbesök för nacken. Det och 6-mån besöket på BVC hamnade på samma vecka så kan ta med vad som sas på första besöket till det andra. Har inget större hopp för att vår BVC-sköterska har något vettigt att säga dock.