Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

hoppas det blir bättre snart.

Förlåt att jag frågar men varför hade inte pappan Amanda när du var på sjukhus?
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

*KL*
Oj, vad ni har skrivit. Jag har visst inte varit här inne på några dagar.

Cambrie, Cilla och Ferrari:
Vad jobbigt med allt strul med mammorna. Jag lider med er. En annan som inte har någon mamma i livet är avundssjuk på alla som har en mormor till sina barn och därmed sitter jag och fantiserar om att jag ska bli världens bästa farmor och mormor när den tiden kommer. Jag ska försöka träffa barnbarnen varje vecka (om de bor någorlunda nära) och INTE behandla dem olika osv. Jag får nog skriva ner mina önskningar om jag ska lyckas uppnå en del av dem i alla fall. Annars är väl det som bortblåst när man är 50 ;).
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Av två anledningar, den största att vi helt enkelt inte hade någon som helst ekonomisk möjlighet. Sambon hade lägsta sgi´t och jag var ju sjukskriven (och har fortfarande inte fått pengar för de tre månaderna), då sambon har ett provisionsbaserat jobb (säljare). Är han på jobbet brukar han få ut mellan 25-35, de pengarna hade vi helt enkelt inte råd att vara utan, när det kunde lösas på annat sätt så att säga.

Andra anledningen var att sambon behövde spendera så mycket tid han kunde på sjukhuset med mig.
Så mormor, som hade bäst möjlighet fick ta Amanda. Det hade kunnat fungera bra då hon hade en säng på sjukhuset och det var meningen att vi skulle ha henne hela familjen fredag till måndag, tyvärr sket det sig då mormor inte var särskilt samarbetsvillig.... Hade vi vetat det så hade väl troligen sambon varit hemma med henne ändå.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

*kl*
Nu tycker jag att vi har varit dåliga på att skriva, så jag skriver lite för att uppdatera tråden.

Här har jag alltså börjat jobba. Jag jobbar hemma så det är hittills ganska skönt att göra lite som man vill. William älskar att gå heltid på dagis. Han stormtrivs med det och säger ofta att han tycker om sitt dagis.
Alicia har också börjat komma in i dagisrutinerna och de säger att det går jättebra. Hon gråter en del när jag lämnar henne men det går över efter en stund enligt personalen. Det är ju så himla många små och nyinskolade på Alicias dagis så gråtandet smittar av sig på de andra barnen. Många av barnen börjar gråta när andra föräldrar lämnar och säger hej då. Nej, det är inte lätt när det är så många småttingar...

Det segaste med dagis är allt körande för mig. Det tar mig 45 minuter på morgonen och 45 minuter på em/kvällen att åka runt och hämta och lämna barnen.

I fredags hade vi invigning här i hyttan. Det kom nog ca 300 personer. Snacka om att det var lite parkeringskaos, men det gick bra ändå.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Skoj med uppdatering! Vad härligt att William är så förtjust i sitt dagis, Sam hade nog också störtälskat om han fått vara på dagis...

Roligt att det går bra i hyttan, hoppas det blir ett lyckosamt företag! En dag kommer vi och tittar! :)
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Oj trodde tråden försvunnit!

Här har hänt massor!

Jag mår riktigt risigt men är på bättringsvägarna, låg inlagt på psyk förra veckan. Inga direkta minnen alls av vad som hänt mellan tisdag-fredag men jag var helt enkelt helt slut. Fick en sömntablett på tisdagkväll sen minns ja inte mkt mer. Åkte hem på fredag em. Fick dela rum med en kvinna som blivit misshandlad av sin man och trivdes inte. Tankarna hade gått från att avsluta livet till att jag faktiskt saknade mina barn lite.

Rasmus är en trotsig kille som blir 3½ nu den 22a :eek: Vart tog tiden vägen?
Tilde hon pratar inte mycket, men visar jättetydligt vad hon vill. Säger mamma och mera, och tar en i handen och går till badrummet och säger *blääääää* när hon vill ha ny blöja ;)

Var för en stund sen och fotade oss i studio :love:
199333_10150206981702738_522242737_8903259_5122253_n.jpg

189399_10150206981987738_522242737_8903262_168595_n.jpg

196817_10150206982047738_522242737_8903263_6225938_n.jpg


Å så storebror
197965_10150206981467738_522242737_8903256_664190_n.jpg
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Vad tråkigt att höra att du inte mår bra. Jag såg att du hade fått jobb nu, hoppas det blir en nystart med en kick uppåt i livet för dig. Får du den hjälp du behöver för de psykiska problemen?
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Ja de stämmer men vi drar ju inte igång först efter sommaren, inte mig emot igentligen :angel:

Jag låg ju inne frivilligt, så jag sa att jag ville hem och fick åka hem efter några timmar. Fast jag behövde hem för att avsluta en kurs som var ett måste. Skulle nog stannat längre men har stöd från vänner.
Nu äter jag en annan medicin. Inte fått svar på mina blodprover så de vad nog bra.

Jag sover forfarande inte som jag ska, så ska träffa läkaren för att diskutera sömnmedicin lite mer. Och när jag går och lägger mig såhär sent blirju mitt humör inte det bästa på morgonen.
Skulle få träffa en dietist men medicinen har gett mig aptiten tillbaka.

Har fortfarande effekten "bensin på eld" för minsta lilla. Då menar jag minsta lilla! Så att vara hemma med en 1 åring som är som en igel och en trotsig 3 åring är väldigt jobbigt. Saker som normala kanske skrattar åt blir jätte jobbiga och jag får ångest. Kan bli jätte arg eller jätteledsen men känner väl ingen direkt glädje. När barnen söker tröst hos mig känns de bara jobbigt, jag vill vara ifred.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Det var inget vidare att du inte är pigg, men skönt att du är på bättringsvägen. Jag måste säga att att vara hemma med en 3 åring mitt i trotsåldern och en ettåring har tärt mycket på mina krafter också, trots att jag inte har psykiska problem, så jag förstår att du tycker det är jobbigt. Att börja jobba och att få ha barnen på dagis så mycket nu är rena SEMESTERN! Det är också underbart att längta efter dem när jag hämtar dem och det är också betydligt lättare att stå ut med Williams trots. Hi hi, sen hinner han ju inte trotsa lika mycket. Nej ärligt talat så märker man så väl att trotset blir värre när man liksom inte har "tid" att aktivera barnen.

Idag var det värsta gråtkaoset när jag lämnade Alicia på dagis. Massor av ungar bölade så man får hoppas att det gick över snabbt, annars hade de det inte lätt i personalen. Jag tror nog att det gick bra, för några minuter senare skulle de iväg till ett "samlingsrum" på sångstund och det brukar ju barnen gilla!
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Tackar! Ni är så välkomna när det än blir!


Jerseyko: Jättefina kort förresten!
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Ja man maste verkligen vara tip top i form nar man har tva sma huliganer att ta hand om. Trotthet ar varsta tjuven for mig, jag ar en sucker for att stanna uppe halva natten och snickra... Jag antar att jag kunde haft storre laster an sa...

Isaac har borjat med nagot nytt, sa fort han vill nagot har han borjat saga nh nh nh nh nh nh nh nh nh och sa fortsatter han sa i varsta gnalltonen tills han far som han vill eller tills jag lyckas locka honom med nagot annat. Han pratar mycket mer an Sam gjorde i den aldern, jatteskoj. Han sager sakert 25 ord och senaste ar mjolk! Hittills ar han mycket lugnare i temperamentet, han har t ex inte sonder saker alls, medan Sam redan hade demolerat ett antal bocker och leksaker nar han var ett, och hans favoritsysselsattning var att dra ner allt som gick att dra ner, saker fran bokhyllan, alla kuddar i soffan, tacken, kuddar, dra ut lador och kasta alla sakerna pa golvet...

Ja, jag ar ganska glad att jag fick den tuffaste forst och den lugnare sen, det ar ju som rena lyxsemestern att ha Isaac! :D
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Hej alla! Här har inte hänt mycket, E vägrar fortfarande att gå :crazy:. Jag har som mål att han ska gå innan påsk för då ska vi till min familj. Vi träffade dem i jul och trodde ju att han skulle gå då.... Sen träffade vi dem i februari.....nu frågar de varje gång om han går ännu ;) Nåja, det kommer väl det med! Men vi ser fram emot det!

Annars rullar allt väldigt bra, jag jobbar som en idiot och har det kämpigt på jobbet nu med mycket problem vilket gör att magkatarren har blommat ut för fullt. Maken jobbar för fullt hemma med barnen. Det är lika härligt varje gång man kommer hem och bägge barnen kommer galopperande emot en:love:

Vad roligt med de som börjat på förskolan! E ska inte börja förrän i augusti, i januari var han för ung och sen är det omöjligt att få plats mellan januari och augusti. Men platsen i augusti är klar och han kommer gå på samma syskonavdelning som storebror. Han hade varit mogen att börja nu, förutom det då att jag tycker att de ska kunna gå innan de börjar. Så det var ju tur i oturen ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

En heldag ute = ungarna knoppade redan kl 19 idag. Skönt!


Sitter helt varm i kroppen nu och pirrig till tusen, jag har just bestämt mig för att det blir betäckning av mitt sto. Jag ska kanske bli mormor :eek:

Jag får tid att repa mig och kan med gott förtroende bara luffsa med hästen utan några mål. Hästen får en lång rehablitering.
På måndag ringer jag kliniken, tycker inte hon ser bra ut än i bakkärran fast hon var UA på senaste besöket. Vill få ett klartecken där ifrån så ringer jag stationen. Synd att jag missade hennes föreläsning förra veckan.

Tror det här kan bli en bra lösning för oss alla, när fölis är avvand så säljer/lånar jag ut henne som avelssto. Hästar att rida på finns det alltid.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

I älskar det fina vädret, värmen och att kunna leka ute utan massa tjocka kläder. Underbart! Ett par bulor har det blivit i farten, ibland går det lite väl fort. :D Min prins! Han fick vara hos sina morföräldrar i helgen, trots alla problem som har varit, nu lär det väl dröja ett tag till - då jag fortfarande känner att det krävs förändring från mina föräldrars sida.

Fick precis veta också att I kommer få en kusin också, i slutet av detta året, räknar jag med ;) har bara läst på fb så vet inte mer. Men aa, när mannen har 6 syskon så är det klart, en del kusiner lär det ju bli.

Det värsta är att jag blir så ledsen när jag får veta att andra blir gravida. Jag vill också ha en liten till, varje gång mensen kommer så känns det så tungt. 1 år tog det att få till I, nu har det gått ytterligare 1 år och jag är inte gravid än. Usch. Jag är jätteglad över min I men vill så gärna få ett syskon till honom! Jag hade oerhört mycket glädje av min syster som var nära i ålder. Jag kör inte med ÄL-stickor eller något sånt, det känns onödigt...
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Här har vi oxå lekt utan massa tjocka kläder :bump:

Och varit till BVC eftersom hon inte sover. Ska börja med nattlampa och se om det hjälper.
Vi fick mäta och väga oxå, 8.825 gram och 74 cm lång :D Mycket behändig att bara slänga under armen och gå iväg.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Varför tycker du det verkar onödigt? Tänkte att alla hjälpmedel som finns borde vara bra?

Ledsamt att du inte blivit gravid som du hoppats/önskat, men de har ju fortfarande chans att vara nära i ålder. *peppar lite*
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Varför tycker du det verkar onödigt? Tänkte att alla hjälpmedel som finns borde vara bra?

Har man sex varje dag så borde man teoreiskt sätt träffa ÄL ändå tycker man :D Därav att det känns onödigt att köpa test som ska visa när man har ÄL och liknande. Men men, jag kanske har svårt att bli gravid, att jag aldrig haft någon form av P-medel sen jag träffade min man början av 2008 och bara blivit gravid en gång, det säger ju en del :crazy:
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Det kan väl lika gärna vara så att problemet ligger hos din partner. Eller har han gjort många på smällen sen 2008? :p
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Jag läste någonstans att var 3e dag ger bäst sperma kvalité. För har mannen utlösning ofta så hinner inte spermierna mogna innan de far iväg.

Ni behöver ju inte pippa som kaniner, spermierna ligger ju kvar och kan överleva i 4-5 dygn inne i slidan i väntan på ägglossning.
 
Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

KL


Lite att läsa var det allt efter att inte ha varit inne på länge.;)

Tråkigt att flera av er har det jobbigt. Depressioner, mammor som sviker och barn som inte vill bli till.


Här är det rätt bra. Just nu så är jag väl lite halvsur för sambon föreslog mys ikväll men så drog han iväg till grannen för att få hjälp med att byta däck så jag räknar med att han kommer hem fram på småtimmarna.:grin: Nåja, det är inte hela världen. Jag klarar mig trots att tvätten är inplockad och diskbänken ren.

Mitt lilla ljuvliga Norpebarn har börjat få kindtänder. Han har dreglat något kopiöst och haft dålig mage. Vi trodde att han kanske kunde fått någon släng av maginfluensa och jag vabbade en dag. Men det var nog tänderna. Förra helgen när jag jobbade dygnspass, (duktig unge att alltid pricka in de nätterna), hade de en värstingnatt. Men nu har de trängt fram och då är allt frid och fröjd igen.

Han säger ajajajajajaj och kack kack kack, (=katt?), men inte några andra ord än. Jag tror dock inte att han är helt korkad för sjutton vad han snappar upp saker fort. Jag brukar ha honom på höften när jag vattnar blommor och han springer gärna omkring med vattenkannan och "vattnar" blommor. Likaså med duschflaskan jag köpte för att spruta vatten på mina blommor, den såg han direkt hur jag gjorde med och satt och spruta ner hela ansiktet sitt med vatten. Han är för skönt.


Och så har han blivit tjejtjusare.:D För några veckor sedan träffade vi på hans farmor och farfars granne med barn och barnbarn på Hemtex. Det är en liten flicka lika gammal som han själv. Jag släppte ner Viktor till henne och han gick genast fram och kramade och pussade henne. De höll på att kramas ett tag. Hon var minsann inte blyg. Jag kunde inte hålla mig för skratt. Det kunde ingen i affären. Tyvärr så har jag ingen sladd att föra över bilderna till datorn.

Jag har fått förklara för min son att den där stilen kan man inte riktigt köra med om ca 15 år, den går inte hem.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 326
Senast: Cambrie
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 411
Senast: Niyama
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt så här. To 6 juni – Omstart av program...
Svar
5
· Visningar
455
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 485
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp