Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hinner inte riktigt skriva här så mycket som jag skulle vilja, dagarna går i ett även fast man inte gör så mycket! John har varit hos BVC idag, han väger nu 6920 g och är 63 cm lång. Är 11 veckor idag. Han fick även dos 2 av rotavaccinet + alla andra vacciner (en spruta i vardera lår) så idag har varit en intensiv dag. Stackaren, sprutorna var verkligen inte roliga alls att få. :cry:
 
Ni vet de där bilderna som dyker upp på fb, med ryggbajs? Det hände. Bajs ända upp till nacken! :nailbiting::D

Haha, vi hade något liknande när vi skulle ge oss ut och träffa en mammakompis. Bajs som läckte ur blöjan, över sängen och ryggen och när jag tog av den på skötbordet passade hon på att kissa så allt blandades ut, mycket fräscht. Samtidigt stod jag och droppade mjölk. :grin: En kladdig förmiddag!
 
Idag har vi varit ute på en promenad med barnvagnen och träffat en bekant jag chattat med en längre tid, vi tog en fika på Mr Cake som jag längtat mycket efter att besöka- om man besöker Stockholm och älskar sötsaker ska man definitivt titta in!

Sedan tog vi en promenad i Lill-Jansskogen som tyvärr blev alldeles för kort då lilla F började skrika men vägrade amma och blev inte nöjd med andra åtgärder. Och bekantingens bebis vägrade sitta i vagnen så hon fick kånka på honom i sele. Kändes mest som en komedi där ett tag med skrikande bebisar och frustrerade mammor som provar allt så vi skildes åt och tog oss hem. :laugh:

Märkte också att jag saknade lite saker i bebisarsenalen så har klickat hem ett solskydd till barnvagnen och en portabel skötbädd, detta efter att jag tvingades byta blöja på en trappa vid en av Stockholms största gator. Som tur var fick jag låna bädd av bekantingen och det var bara nappen som ramlade i smutsen. :meh:

Igår var jag för första gången ensam i stallet med henne, hade tänkt ta en promenad men barnvagnen körde fast i leran så fick gå en kort runda på asfalt istället och vända om innan tung lastbilstrafik tog vid. Gick hyfsat bra allting, lite bök ett tag men kunde faktiskt sova i vagnen 30 min medan jag pysslade med hästen.
 
I tisdags hade vi sista kurstillfället för babymassagen och jag lyckades för första gången få massera hela kroppen utan gråt. Sedan bröt hon ihop när vi skulle hem då hon blev trött. Fick kontakt med en tjej där som bor i närheten och vi ska ta en promenad ihop någon gång. :)
 
IMG_20180419_152124.jpg
 
Ni andra som gett, har era fått ont i magen eller andra magbesvär av det? Undrar lite vad vi kan vänta oss. Sambon var sådär pigg på mer magont, men jag tycker vacvin är bättre än att bli sjuk.
Lösare i magen har han varit å kanske lite grinigare men känns svårt att bedöma när jag har varit tokförkyld med ont i halsen och han var hos sin farmor och farfar då dom drabbades av magsjuka så känns svårt att säga vad som är vad
 
För övrigt nästan skrattretande att man i princip kan ställa klockan efter kottens sovtider. Han sover 30 minuter nästan på pricken på dagarna. 3-4 timmars tupplurar verkar vara ett minne blott :p
 
Idag har vi varit ute på en promenad med barnvagnen och träffat en bekant jag chattat med en längre tid, vi tog en fika på Mr Cake som jag längtat mycket efter att besöka- om man besöker Stockholm och älskar sötsaker ska man definitivt titta in!

Sedan tog vi en promenad i Lill-Jansskogen som tyvärr blev alldeles för kort då lilla F började skrika men vägrade amma och blev inte nöjd med andra åtgärder. Och bekantingens bebis vägrade sitta i vagnen så hon fick kånka på honom i sele. Kändes mest som en komedi där ett tag med skrikande bebisar och frustrerade mammor som provar allt så vi skildes åt och tog oss hem. :laugh:

Märkte också att jag saknade lite saker i bebisarsenalen så har klickat hem ett solskydd till barnvagnen och en portabel skötbädd, detta efter att jag tvingades byta blöja på en trappa vid en av Stockholms största gator. Som tur var fick jag låna bädd av bekantingen och det var bara nappen som ramlade i smutsen. :meh:

Igår var jag för första gången ensam i stallet med henne, hade tänkt ta en promenad men barnvagnen körde fast i leran så fick gå en kort runda på asfalt istället och vända om innan tung lastbilstrafik tog vid. Gick hyfsat bra allting, lite bök ett tag men kunde faktiskt sova i vagnen 30 min medan jag pysslade med hästen.

Åh, vill jättegärna testa Mr Cake!
 
Märkte också att jag saknade lite saker i bebisarsenalen så har klickat hem ett solskydd till barnvagnen och en portabel skötbädd, detta efter att jag tvingades byta blöja på en trappa vid en av Stockholms största gator. Som tur var fick jag låna bädd av bekantingen och det var bara nappen som ramlade i smutsen. :meh:.

Jag måste också ha dolskydd, John blir jätteirriterad av att få solen i ögonen och jag orkar inte gå och försöka skugga mer. Vad rekommenderar ni för något? Inget av det jag sett har sett riktigt bra ut. :crazy:

Apropå kläder i vagnen - häromdagen var jag ute i tunn tröja och john var lite varm i pyjamas. Då möter vi en mamma med bebis i den tjocka åkpåsen från Elodie! :o Den ungen måste ju ha svettats ihjäl..
 
Vi tänker också ha namngivning eller "välkommen till världen"-kalas som jag väljer att kalla det. Men vad gör man? Tänkte att man bjuder på nått o äta typ pastasallad eller grillat o potatissallad och sen fika. Varken jag eller sambon är några som tycker om att hålla tal, måste man det? Funderar på att tvinga mig till att säga några rader och tacka för att alla kom typ.

Vilka bjuder ni? Jag vill bjuda de ur släkten som är något att ha och de närmaste kompisarna, hmm.
 
Vi tänker också ha namngivning eller "välkommen till världen"-kalas som jag väljer att kalla det. Men vad gör man? Tänkte att man bjuder på nått o äta typ pastasallad eller grillat o potatissallad och sen fika. Varken jag eller sambon är några som tycker om att hålla tal, måste man det? Funderar på att tvinga mig till att säga några rader och tacka för att alla kom typ.

Vilka bjuder ni? Jag vill bjuda de ur släkten som är något att ha och de närmaste kompisarna, hmm.
Vi hade ett namnkalas/välkommen till världen för storebror och han var 5 månader då. Vi ville inte heller hålla tal eller ha en ceremoni så jag sa typ "ja som ni vet så heter han xxx och idag vill vi fira att han finns"
En stor anledning till kalaset var at min och min mans familj knappt setts och nu kommer det ju bli en del högtider när båda familjerna kommer vara med så det kändes som en bra start:)
Vi hade en tipspromenad med namnet som tema och åt lite buffé på pajer, sallad, brld och något kallskuret. Och så kaffe och paj till efterrätt.
Blev alldeles lagom för oss som inte är så mycket för sånt:p
Men nu känner vi att vi borde ha ett kalas för M också. Får se vad vi hittar på!
 
Jag måste också ha dolskydd, John blir jätteirriterad av att få solen i ögonen och jag orkar inte gå och försöka skugga mer. Vad rekommenderar ni för något? Inget av det jag sett har sett riktigt bra ut. :crazy:

Apropå kläder i vagnen - häromdagen var jag ute i tunn tröja och john var lite varm i pyjamas. Då möter vi en mamma med bebis i den tjocka åkpåsen från Elodie! :o Den ungen måste ju ha svettats ihjäl..

Jag beställde en tunn bomullsfilt man trär på som har UV-skydd. :)
 
Vi tänker också ha namngivning eller "välkommen till världen"-kalas som jag väljer att kalla det. Men vad gör man? Tänkte att man bjuder på nått o äta typ pastasallad eller grillat o potatissallad och sen fika. Varken jag eller sambon är några som tycker om att hålla tal, måste man det? Funderar på att tvinga mig till att säga några rader och tacka för att alla kom typ.

Vilka bjuder ni? Jag vill bjuda de ur släkten som är något att ha och de närmaste kompisarna, hmm.

Jag startade en tråd om det, och har glömt att titta i den på ett tag slår det mig! Men börjar bli dags att planera och skicka inbjudningar om vi ska ha det i juli. :)
 
Vi hade ett namnkalas/välkommen till världen för storebror och han var 5 månader då. Vi ville inte heller hålla tal eller ha en ceremoni så jag sa typ "ja som ni vet så heter han xxx och idag vill vi fira att han finns"
En stor anledning till kalaset var at min och min mans familj knappt setts och nu kommer det ju bli en del högtider när båda familjerna kommer vara med så det kändes som en bra start:)
Vi hade en tipspromenad med namnet som tema och åt lite buffé på pajer, sallad, brld och något kallskuret. Och så kaffe och paj till efterrätt.
Blev alldeles lagom för oss som inte är så mycket för sånt:p
Men nu känner vi att vi borde ha ett kalas för M också. Får se vad vi hittar på!

Lät ju perfekt! Precis så vill vi ha det
 
Ser att jag glömde texten till bilden innan :p
Men här har vi haft 19 grader hela dagen. Fantastiskt väder, men blåsigt. Jag är delad till om jag ska öppna upp suffletten så luft kommer in, det blir så otroligt varmt i vagnen. Men gör jag det är det svårt att få vagnen att stå bra i lä.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 438
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 459
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 380
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vänner som avbokar och ombokar
  • Dammigt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp