Vinterföräldrar -18/19

Någon som har några cravings?
På vad i såfall?

Blir lätt sugen på saker men det går över lika fort igen
 
Samma här, finns en del jag inte klarar att äta, men inga direkta cravings. Mår dock inte illa alls sedan ett par dagar, hoppas hoppas att det får hålla i sig.

Mår i stort sett rätt bra, precis som sist så är magen stor men känns ändå smidig. Det är väl mest att böja sig ner till golvet som börjar ta i. Har haft en hemskt otrevlig foglossning i framfogen, men den börjar lugna sig. Värst vid lägesändringar på natten och första stegen om jag suttit länge, då kan det verkligen kännas som en kniv som vrids om.

Senaste två nätterna har jag haft fruktansvärt ont i ryggen, jag hoppas verkligen det är tillfälligt, för det stör nattsömnen rätt mycket. Dessutom domnar fingrarna bort pga karpaltunnelsyndrom. Men ANNARS mår jag bra :p

Vecka 28 idag. I helgen ska jag och maken på SPA-helg för att fira bröllopsdag :love: Det gäller att passa på med barnvakt nu.
 
Samma här, finns en del jag inte klarar att äta, men inga direkta cravings. Mår dock inte illa alls sedan ett par dagar, hoppas hoppas att det får hålla i sig.

Mår i stort sett rätt bra, precis som sist så är magen stor men känns ändå smidig. Det är väl mest att böja sig ner till golvet som börjar ta i. Har haft en hemskt otrevlig foglossning i framfogen, men den börjar lugna sig. Värst vid lägesändringar på natten och första stegen om jag suttit länge, då kan det verkligen kännas som en kniv som vrids om.

Senaste två nätterna har jag haft fruktansvärt ont i ryggen, jag hoppas verkligen det är tillfälligt, för det stör nattsömnen rätt mycket. Dessutom domnar fingrarna bort pga karpaltunnelsyndrom. Men ANNARS mår jag bra :p

Vecka 28 idag. I helgen ska jag och maken på SPA-helg för att fira bröllopsdag :love: Det gäller att passa på med barnvakt nu.
Mysigt med spa :love:

Foglossning har jag också en del, inte hela tiden som tur är men känner av det ibland. Sover skit däremot och vaknar flera gånger varje natt, är fortfarande galet varm ibland men inte lika ofta
 
Här har det varit en händelserik helg. I fredags fick jag svår huvudvärk vilket jag även hade haft på torsdagen. Eftersom jag hade högt blodtryck när jag väntade dottern med huvudvärk som tydligaste symtom hörde jag av mig till barnmorskan och fick komma på extrakoll. 130/75, hade alltså gått upp lite men fortfarande okej. Urinprov gav utslag på "lite av varje" så hon skickade det på odling ifall jag kanske åkt på någon UVI, eftersom jag har så mycket sammandragningar också. Fick order om att dricka mycket och vila, passade ju utmärkt att vi skulle på SPA-helg :up:

Fredag kväll tyckte jag att bebis var ovanligt lugn i magen men det tycker jag rätt ofta, så det är svårt att veta när man ska ta det på allvar. Lördag morgon och förmiddag kände jag inte bebis alls. Testade "allt" dvs drack kallt, la mig att vila, tryckte och provocerade osv. Blev till slut rädd på riktigt och ringde förlossningen och åkte in. Kände nog något enstaka svagt fladder i bilen in men det var fortfarande verkligen inte som det brukar. Fortsätt kraftiga sammandragningar dessutom.

Lättnaden när barnmorskan lade ctg-dosan mot magen och vi genast hörde snabba, fina hjärtljud :heartlove::cry::love::heart Fick sedan ligga med ctg länge och det var en superfin kurva med tydliga accelerationer och jag kände dessutom massor med rörelser när bebis sparkade mot dosorna på magen. Men jag kände fortfarande inga fosterrörelser "inuti". Väldigt märkligt men då fick vi iaf bevisat att bebis rör sig även om jag inte känner av det. Blodtrycket hade gått upp ytterligare, trots att det togs när vi legat länge med ctg och vilat. Men det får MVC-barnmorskan hålla koll på, jag är bara så tacksam att bebis mår bra :heart
 
Här har det varit en händelserik helg. I fredags fick jag svår huvudvärk vilket jag även hade haft på torsdagen. Eftersom jag hade högt blodtryck när jag väntade dottern med huvudvärk som tydligaste symtom hörde jag av mig till barnmorskan och fick komma på extrakoll. 130/75, hade alltså gått upp lite men fortfarande okej. Urinprov gav utslag på "lite av varje" så hon skickade det på odling ifall jag kanske åkt på någon UVI, eftersom jag har så mycket sammandragningar också. Fick order om att dricka mycket och vila, passade ju utmärkt att vi skulle på SPA-helg :up:

Fredag kväll tyckte jag att bebis var ovanligt lugn i magen men det tycker jag rätt ofta, så det är svårt att veta när man ska ta det på allvar. Lördag morgon och förmiddag kände jag inte bebis alls. Testade "allt" dvs drack kallt, la mig att vila, tryckte och provocerade osv. Blev till slut rädd på riktigt och ringde förlossningen och åkte in. Kände nog något enstaka svagt fladder i bilen in men det var fortfarande verkligen inte som det brukar. Fortsätt kraftiga sammandragningar dessutom.

Lättnaden när barnmorskan lade ctg-dosan mot magen och vi genast hörde snabba, fina hjärtljud :heartlove::cry::love::heart Fick sedan ligga med ctg länge och det var en superfin kurva med tydliga accelerationer och jag kände dessutom massor med rörelser när bebis sparkade mot dosorna på magen. Men jag kände fortfarande inga fosterrörelser "inuti". Väldigt märkligt men då fick vi iaf bevisat att bebis rör sig även om jag inte känner av det. Blodtrycket hade gått upp ytterligare, trots att det togs när vi legat länge med ctg och vilat. Men det får MVC-barnmorskan hålla koll på, jag är bara så tacksam att bebis mår bra :heart

Skönt att allt var fint med bebis :heart
 
Ska till bm i morgon igen och kolla blodtrycket igen, får se vad det visar då.
Får fortfarande sammandragningar när jag går lite för fort. Är mycket med vår 10 åring just nu, han har kommit in i någon period där allt bara handlar om dataspel, krig och vapen (han får inte spela det hos oss, men hos pappan), han skiter i skolan och läxor tar flera timmar varje gång. Det är mycket bråk och strider om allt. Det tar enormt med energi och jag är helt slut. :( Det är massor att göra på jobbet och stressigt som tusan, mycket att göra hemma och jag tycker aldrig det blir någon ordning här. Sambon underlättar så mycket han kan men han jobbar heltid han också. Känner av foglossningar till och från, vissa dagar ingenting och andra desto mer.
 
Har inte skrivit något på länge. Har haft fullt upp med flytt och bygge av ligghall och hagar. Och foglossning på det:arghh: Men nu har jag tid för imorse fick jag åka ambulans in till förlossningen och är inlagd över natten. Var övertygad att liten skulle titta ut då det tryckte så hemskt mycket nedåt. Hade fruktansvärda smärtor i nedre delen av magen, och senare i ryggen. Är normalt sett smärttålig, så blev lite orolig när det gjorde så ont att hela kroppen skakade okontrollerbart och det var stört omöjligt att ligga stilla. Hur fasen ska man kunna föda barn såhär, tänkte jag... Visade sig vara njursten, och liten hade inte alls planer på att komma ut.:up::D Läkaren ville inte släppa hem mig ifall jag skulle få lika ont igen, så nu sitter jag här med en droppåse och har det tråkigt. Men glad ändå, eftersom det inte blev nån födsel idag:) Är i vecka 31+6 så liten kan allt stanna i magen i några veckor till.

Har nu insett att vi inte preppat tillräckligt för bäbisen. Har inga kläder upptvättade, har inte fixat skötbord, spjälsängen står nedmonterad i garaget och babyvakt måste införskaffas då nya huset har tjocka timrade väggar som man inte hör nånting igenom. Vi har inget babyskydd. Jag har inga amningskläder. Men vagnen från dottern har jag tagit fram och ska torka av, och en åkpåse har jag köpt:D Hur mycket har ni preppat?
 
Har inte skrivit något på länge. Har haft fullt upp med flytt och bygge av ligghall och hagar. Och foglossning på det:arghh: Men nu har jag tid för imorse fick jag åka ambulans in till förlossningen och är inlagd över natten. Var övertygad att liten skulle titta ut då det tryckte så hemskt mycket nedåt. Hade fruktansvärda smärtor i nedre delen av magen, och senare i ryggen. Är normalt sett smärttålig, så blev lite orolig när det gjorde så ont att hela kroppen skakade okontrollerbart och det var stört omöjligt att ligga stilla. Hur fasen ska man kunna föda barn såhär, tänkte jag... Visade sig vara njursten, och liten hade inte alls planer på att komma ut.:up::D Läkaren ville inte släppa hem mig ifall jag skulle få lika ont igen, så nu sitter jag här med en droppåse och har det tråkigt. Men glad ändå, eftersom det inte blev nån födsel idag:) Är i vecka 31+6 så liten kan allt stanna i magen i några veckor till.

Har nu insett att vi inte preppat tillräckligt för bäbisen. Har inga kläder upptvättade, har inte fixat skötbord, spjälsängen står nedmonterad i garaget och babyvakt måste införskaffas då nya huset har tjocka timrade väggar som man inte hör nånting igenom. Vi har inget babyskydd. Jag har inga amningskläder. Men vagnen från dottern har jag tagit fram och ska torka av, och en åkpåse har jag köpt:D Hur mycket har ni preppat?
Åh njursten låter inte roligt alls, hoppas du mår bättre nu.
Vi har köpt det mesta faktiskt, var mest kläder vi hade kvar så det har vi massor av. Men vagn, skötbord, åkpåse och bilstol har vi fixat nu.
 
Har inte skrivit något på länge. Har haft fullt upp med flytt och bygge av ligghall och hagar. Och foglossning på det:arghh: Men nu har jag tid för imorse fick jag åka ambulans in till förlossningen och är inlagd över natten. Var övertygad att liten skulle titta ut då det tryckte så hemskt mycket nedåt. Hade fruktansvärda smärtor i nedre delen av magen, och senare i ryggen. Är normalt sett smärttålig, så blev lite orolig när det gjorde så ont att hela kroppen skakade okontrollerbart och det var stört omöjligt att ligga stilla. Hur fasen ska man kunna föda barn såhär, tänkte jag... Visade sig vara njursten, och liten hade inte alls planer på att komma ut.:up::D Läkaren ville inte släppa hem mig ifall jag skulle få lika ont igen, så nu sitter jag här med en droppåse och har det tråkigt. Men glad ändå, eftersom det inte blev nån födsel idag:) Är i vecka 31+6 så liten kan allt stanna i magen i några veckor till.

Har nu insett att vi inte preppat tillräckligt för bäbisen. Har inga kläder upptvättade, har inte fixat skötbord, spjälsängen står nedmonterad i garaget och babyvakt måste införskaffas då nya huset har tjocka timrade väggar som man inte hör nånting igenom. Vi har inget babyskydd. Jag har inga amningskläder. Men vagnen från dottern har jag tagit fram och ska torka av, och en åkpåse har jag köpt:D Hur mycket har ni preppat?
Fy för njursten, men skönt att bebis stannar i magen. Hoppas inte sten-problematiken kommer tillbaka.

Dåligt preppat här... Jag tycker hela tiden att det är så långt kvar, men mannen ska jobba borta nu i två stycken tvåveckors-perioder. Så när han är tillbaka hemma igen är vi i vecka 34-35 någonting så då är det kanske dags att börja inse att det närmar sig :idea: Vi har babyskydd, bärsjal och en hel del kläder, men jag har inte tittat igenom klädlådan än, risk att det är mest sommarkläder. Vagn har vi ju också iofs, inte monterad med liggdel men det är ju fort gjort. Spjälsängen ska monteras, jag har dålig koll på tillbehör till den men räknar med att mest samsova ändå. Skötbord har vi inte och inga "sköttillbehör" mer än de som ligger i den babybox jag hämtat på apoteket. Känns onekligen som en del kvar att ordna :angel:
 
Har inte skrivit något på länge. Har haft fullt upp med flytt och bygge av ligghall och hagar. Och foglossning på det:arghh: Men nu har jag tid för imorse fick jag åka ambulans in till förlossningen och är inlagd över natten. Var övertygad att liten skulle titta ut då det tryckte så hemskt mycket nedåt. Hade fruktansvärda smärtor i nedre delen av magen, och senare i ryggen. Är normalt sett smärttålig, så blev lite orolig när det gjorde så ont att hela kroppen skakade okontrollerbart och det var stört omöjligt att ligga stilla. Hur fasen ska man kunna föda barn såhär, tänkte jag... Visade sig vara njursten, och liten hade inte alls planer på att komma ut.:up::D Läkaren ville inte släppa hem mig ifall jag skulle få lika ont igen, så nu sitter jag här med en droppåse och har det tråkigt. Men glad ändå, eftersom det inte blev nån födsel idag:) Är i vecka 31+6 så liten kan allt stanna i magen i några veckor till.

Har nu insett att vi inte preppat tillräckligt för bäbisen. Har inga kläder upptvättade, har inte fixat skötbord, spjälsängen står nedmonterad i garaget och babyvakt måste införskaffas då nya huset har tjocka timrade väggar som man inte hör nånting igenom. Vi har inget babyskydd. Jag har inga amningskläder. Men vagnen från dottern har jag tagit fram och ska torka av, och en åkpåse har jag köpt:D Hur mycket har ni preppat?
Vad kul att få en uppdatering!
Skönt att bebis mådde bra iaf, trots njurstenen:)
 
Nu är det inte så fasligt långt kvar för oss allihop hörni:bump:
Nej, det har gått galet fort verkligen.
Blodtrycket fortsätter vara för högt här och bm är inne på sjukskrivning. Ska träffa läkaren nästa vecka, får se vad hon säger.
Har galet ont i rygg och höfter idag, ska stoppa barnen i säng snart och sedan däcka framför tv:n
 
Nu är det inte så fasligt långt kvar för oss allihop hörni:bump:

Helt sjukt är det!
Jag insåg precis att jag nog ändå vill orka med att jobba så länge jag kan för jag har så många patienter jag inte känner mig färdig med på långa vägar. Så nu är min plan att jobba till v 36. Det är ändå bara ca 7 veckor dit.
 
Nej det närmar sig onekligen... Vecka 29 för mig idag, jag kan lätt räkna ut återstående tid av graviditeten i 2-3 veckors perioder, beroende på vad jag har för aktivitet på min utbildning :nailbiting:

Efter några veckor med riktigt bra mående har jag plötsligt börjat känna mig väldigt gravid på sistone. Tung och trött och värre lär det bli, nu börjar ju den stora tillväxtperioden.

Tack vare prep-pratet här har jag iaf börjat se över vad vi behöver och varigår och köpte ett skötbord, sådant man ställer över badkaret för att ha något på övervåningen. Återstår skötbord till badrummet nere och lite småsaker, sen är det mest leta i förråden och tvätta och sånt.
 
Har också börjat förebereda en del. Ett skötbord ska inhandlas i helgen plus lite annat smått som kan vara bra att ha hemma.
Babyskydd beställdes igår och vagnen är beställde sen någon månad tillbaka. Men hämtas inte förrän i december.
Kläder finns så det räcker tror jag. Ska kompletteras med en ulloverall och några plagg i ull/silke
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 647
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 574
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 725
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
96 907
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp