Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gnäääääll. Jag kommer ta sönder nånting idag. Allt kan hon gnälla om.
Men jag förstår henne. Jobbigt med slem, säkert ont i magen, lite separationsångestfas och eventuellt ont i örat. Och så den där dumma tanden som inte kan spricka fram.
Men jag håller på att bli helt galen.
Blev lite bättre på em och kvällen, men det märks att jag har ont och är sliten.
Nåja, fick ringt till vc i a f. De skulle försöka hitta en läkartid och skicka kallelse till mig.
 
Hon äter dock inte den mjölkfria vällingen jag gör. Hon blir verkligen jätte arg när jag försöker få i henne den så vi har smygit tillbaka till vanlig ersättning.

Jag har funderat på om man ska fula lite och ha en nypa socker i vällingen :angel: Hon behöver den bara typ fyra gånger dag. Hur mycket skada kan lite socker göra?
Du kan ju ha i lite tills du märker att hon äter den och sen ta bort det igen :)
 
Lilleman blev nattad när jag var i stallet. Vaknade igen efter jag kom hem och slukade 120 ml mjölk. Ville inte somna om så la honom till bröstet och han åt minsann ur båda! :eek: Växtfas igen månne?
 
Maten börjar bli bättre här. Hon har förstått hur man gör med klämmisarna så nu behöver jag inte hålla dom åt henne. Hon älskar jordgubb och äpple från hipp. Slukar gärna en hel till lunch.

Hon är nog inget grötbarn. Jag har börjat ge fruktpure istället. Till kvällsmat fick hon nån röda bär burk som hon åt nästan en tredjedel av burken plus några skedar gröt. Vill hon inte äta gröt så slipper hon men jag testar i alla fall.

Sen kokade jag sötpotatis till middag till henne som hon också pillade i sig lite av innan hon blev kinkig.
 
Tänk vad mycket enklare det hade varit om vällingen och ersättningen hade haft samma tillagningssätt...
Ersättningen ska blandas i varnt vatten. Vällingen i kallt och sen värmas upp. Glöm att jag hinner/orkar göra både och. (För att blanda 50-50 nu i början.) Så det drar iväg och jag skjuter det framför mig.
Testade att ge lite välling i förra veckan. Totaldiss. Icke drickbart. Blä.
 
Tänk vad mycket enklare det hade varit om vällingen och ersättningen hade haft samma tillagningssätt...
Ersättningen ska blandas i varnt vatten. Vällingen i kallt och sen värmas upp. Glöm att jag hinner/orkar göra både och. (För att blanda 50-50 nu i början.) Så det drar iväg och jag skjuter det framför mig.
Testade att ge lite välling i förra veckan. Totaldiss. Icke drickbart. Blä.

E älskar Nestlé nattvälling. Men ja det är ju mjölk i den så..
Köpte ekogo eller vad den nu heter och det gick i några dagar sen sa hon nej tack, glöm det, aldrig i livet! Mjölkfri smakar blää enligt henne.
 
Maten börjar bli bättre här. Hon har förstått hur man gör med klämmisarna så nu behöver jag inte hålla dom åt henne. Hon älskar jordgubb och äpple från hipp. Slukar gärna en hel till lunch.

Hon är nog inget grötbarn. Jag har börjat ge fruktpure istället. Till kvällsmat fick hon nån röda bär burk som hon åt nästan en tredjedel av burken plus några skedar gröt. Vill hon inte äta gröt så slipper hon men jag testar i alla fall.

Sen kokade jag sötpotatis till middag till henne som hon också pillade i sig lite av innan hon blev kinkig.

Vi gör ju hemmagjord gröt, C var inte heller superförtjust i början, men vi har börjat riva ner frukt, ganska mkt frukt. Då blir det väldigt gott :p
 
Vi gör ju hemmagjord gröt, C var inte heller superförtjust i början, men vi har börjat riva ner frukt, ganska mkt frukt. Då blir det väldigt gott :p
Jag rev i päron i gröten förut. Eller blandade i färdig fruktpuré. Mums. Nu under förkylningen har Knoddrik dock helt slutat äta frukost, men det kommer väl igång sen igen.
 
Jag ger upp. Idag har hon varit jätte arg. Kokade ny välling och hade en tesked socker i. Tyckte den smakade bättre då men nej. Tvärilsk bebis som varit ilsk heeeela dagen. Flinade lite när vi gungade. Gav ersättning halv sju som hon svepte direkt. Jätte hungrig. Blev glad direkt. Ändå har vi gett både gröt, klämmisar och sötpotatispure med skinka.

Hon får väl sin mjökbaserade ersättning så är hon nöjd.
 
Jag ger upp. Idag har hon varit jätte arg. Kokade ny välling och hade en tesked socker i. Tyckte den smakade bättre då men nej. Tvärilsk bebis som varit ilsk heeeela dagen. Flinade lite när vi gungade. Gav ersättning halv sju som hon svepte direkt. Jätte hungrig. Blev glad direkt. Ändå har vi gett både gröt, klämmisar och sötpotatispure med skinka.

Hon får väl sin mjökbaserade ersättning så är hon nöjd.
Ibland kan man helt enkelt inte göra annat än att lyda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 676
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 059
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp