Jag fick Cocillana när jag var gravid. Även enligt 1177 så går det bra att använda det när man är gravid.
Krya på dig!
Jag är frisk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick Cocillana när jag var gravid. Även enligt 1177 så går det bra att använda det när man är gravid.
Krya på dig!
Jag fick ingen hostmedicin fast det var det jag sökte för eftersom jag aldrig fick sova. Fick en väldigt "nitisk" läkare som inte skrev ut sånt till gravida för det påverkar barnet. Ja det är väl för väl att de tänker på barnet men hon skrev ut Kåvepenin efter att ha tittat mig i halsen som såg lite ful ut. Jag ser alltid ful ut i halsen men har inga problem med mina halsmandlar.
Så hostmedicin nej nej men Kåvepenin utan någon grund för det gick bra![]()
Tack!
Ja, han hade det väldigt gott i magen tydligen.
Blev igångsatt vid 17 så lite mer än tio timmar tog det.
Smärtmässigt det absolut värsta jag varit med om!Lustgasen var väldigt intressant! Fick ryggbedövning vid 23:30 vilket blev ganska underbart men jag kände av värkarna tydligt ändå. Var så trött att jag satt upp i sängen och sov mellan värkarna lutandes på gåstolen.
![]()
Låter som intensiva 10 timmar. Det är väl ganska kort tid för en igångsättning. Ryggbedövning är fantastiskt och jag önskar mej fortfarande en lustgastub bakom soffan hemma att sitta och puffa på på fredagskvällenTack!
Ja, han hade det väldigt gott i magen tydligen.
Blev igångsatt vid 17 så lite mer än tio timmar tog det.
Smärtmässigt det absolut värsta jag varit med om!Lustgasen var väldigt intressant! Fick ryggbedövning vid 23:30 vilket blev ganska underbart men jag kände av värkarna tydligt ändå. Var så trött att jag satt upp i sängen och sov mellan värkarna lutandes på gåstolen.
![]()
Det var jätteskumt, det är väl just olika former av penicillin de brukar vara försiktiga medhon skrev ut Cocillana till mig utan att blinka och det här blir andra omgången jag tar det den här graviditeten så jag hoppas verkligen det inte påverkar bebin
men jag dubbelfrågade både på apoteket och hos vårdcentralen och det ska vara ok.
Låter som intensiva 10 timmar. Det är väl ganska kort tid för en igångsättning. Ryggbedövning är fantastiskt och jag önskar mej fortfarande en lustgastub bakom soffan hemma att sitta och puffa på på fredagskvällen
Mvh Miks
Ha ha jag tror att just narkosläkare får höra ganska mycket roligt. Både "I'm gona kill you" och "I love you" och allt där emellan. Troligtvis även av samma kvinna inom loppet av några minuterJag kände mig väldigt klaustrofobisk med masken. I början satt jag och viftade med båda händerna framför mig. Skumt!
Jag klarade inte av värkarna med lustgasen så narkosläkaren var turligt nog i rummet bredvid.
Vid den tiden när han kom och förberedde så låg jag heeeelt nån annanstans i huvudet, lååångt borta. Verkligen som de säger en utomkroppslig upplevelse! Hade inte riktigt ont men det kändes bra att skrika i masken.Stackars narkosläkare, jag skällde på honom för att han inte sa till innan han stack mig i ryggen men jag frågade även om han kunde döda mig istället för jag pallade inte mer.
Jag var inte riktigt mig själv om vi säger så!![]()
Jag kommer ihåg lustgasen med samma känsla som tandläkarbedövning. En pirrande och domnande känsla i ansikte och i munnen som sedan spred sig ner genom kroppen![]()
Och jag minns den som en riktigt fylla. Inte alls illamående eller så,men som på efterfest för 10 år sen när man var så full och trött så man bara satt och stirrade och kände sig bedövad i hela kroppen och alla röster och allt bara försvann i ett surr.
Smärtan har jag glömt helt otroligt nog.
Jag har aldrig varit så full så att jag kan relatera till det men det kanske är så det känns
Däremot kunde jag inte förstå vad det där knackande ljudet var för något som hela tiden lät. Skulle det låta så om gasen? Sen kom jag på att det var bebisen hjärtljud på monitorn![]()