Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackars lilla A, vilken eftermiddag - väckt, nerslängd i selen, skumpad och nersvettad, mätt och vägd, fick vänta på maten och fick istället sprutor (aj!), hem en sväng, lyckades inte somna, överlevde lite mer vakentid, ny vända i selen och lyckades somna ungefär 2 x 5 minuter, båda gångerna väckt av att jag började prata. Ändå kämpade han sig igenom kvällen med imponerande humör :heart
Inte lätt att vara lilla A! :D:love:
(Är trådens minsting alltså redan 5 månader?! :eek:)
 
Nu sålde vi barnvagnen med :o
R hatar den ergonomiska sittdelen. Så vi köpte en sulky med plan yta istället. Då hon sover på mage.
Doxk får hon, precis som H börja åka framåt i vagnen. Känns delat. Men funkade bra med H så vi hoppas att det funkar nu med. Så lite som vi ändå använder vagnen.

När vi var i Portugal i somras åkte John framåt i vagnen. Jag var lite orolig för det då den generella uppfattningen verkar vara att det är något man ska vänta länge med. Vi tyckte dock att det fungerade bra, ibland satte vi ett skydd för så att han inte såg så mycket (mest när solen lös rakt på honom) men ofta satt han och tittade. Vet inte hur stor skillnad det egentligen är mot att bära honom, då sitter han på höften och vänder sig bort ifrån en och kollar så känns lite som samma lika.
 
När vi var i Portugal i somras åkte John framåt i vagnen. Jag var lite orolig för det då den generella uppfattningen verkar vara att det är något man ska vänta länge med. Vi tyckte dock att det fungerade bra, ibland satte vi ett skydd för så att han inte såg så mycket (mest när solen lös rakt på honom) men ofta satt han och tittade. Vet inte hur stor skillnad det egentligen är mot att bära honom, då sitter han på höften och vänder sig bort ifrån en och kollar så känns lite som samma lika.

Tror inte alls att barnen tar skada av det utan som du säger. Inte så stor skillnad mor bärandet egentligen. Tror att det som gör att det känns fel är att det är sådan tabu på att vända barn tidigt. Då man inte alls ser lika bra.

Men hon är väldigt nöjd. 6 mån besiktning idag. Idag har verkligen allt gått fel! Jag har knappt sovit i natt, vet inte varför. Upp med barnen, tappat all rutin på effektiva morgnar med barn.
In i bilen efter att ha fått i vilddjuren frukost. Lyckas inte få ihop vagnen så typ trycker in den halvt ihopvikt :grin: den fick precis plats.
Är sen redan här. Kastar mig in efter kaffet och ser att man frukost fortfarande står på bordet. Har vart fullt upp hela morgonen. Jag har verkligen inte hunnit. Har rotat fram regnkläder och jackor. Hittade knappt något. En gamal sliten regnkappa från försvaret fick bli Ronjas regnskydd. Det var allt jag hittade :p

På vägen dit, traktor som inte går att köra om. Sedan strular tågöverfarten som vanligt. Ännu senare.
Ringer Bvc/vc då jag kommer på att jag faktiskt inte vet om jag ska ned i hamnen eller in till stan. Om sommaruppehållet har slutat eller ej. Bvc svarar inte får ringa Vc. Ska in till stan. Men blir bara 15min sen.

69cm och 8905g :p
030C1972-FA94-4F51-8814-1403AD147E0D.jpeg
 
Tror inte alls att barnen tar skada av det utan som du säger. Inte så stor skillnad mor bärandet egentligen. Tror att det som gör att det känns fel är att det är sådan tabu på att vända barn tidigt. Då man inte alls ser lika bra.

Men hon är väldigt nöjd. 6 mån besiktning idag. Idag har verkligen allt gått fel! Jag har knappt sovit i natt, vet inte varför. Upp med barnen, tappat all rutin på effektiva morgnar med barn.
In i bilen efter att ha fått i vilddjuren frukost. Lyckas inte få ihop vagnen så typ trycker in den halvt ihopvikt :grin: den fick precis plats.
Är sen redan här. Kastar mig in efter kaffet och ser att man frukost fortfarande står på bordet. Har vart fullt upp hela morgonen. Jag har verkligen inte hunnit. Har rotat fram regnkläder och jackor. Hittade knappt något. En gamal sliten regnkappa från försvaret fick bli Ronjas regnskydd. Det var allt jag hittade :p

På vägen dit, traktor som inte går att köra om. Sedan strular tågöverfarten som vanligt. Ännu senare.
Ringer Bvc/vc då jag kommer på att jag faktiskt inte vet om jag ska ned i hamnen eller in till stan. Om sommaruppehållet har slutat eller ej. Bvc svarar inte får ringa Vc. Ska in till stan. Men blir bara 15min sen.

69cm och 8905g :p
Visa bifogad fil 18269

Pust, vilken morgon!

Jag tänkte just fråga hur tunga och långa alla bebisar är nu! Lilla A vägde/mätte in på 8255g/67cm.
 
Tror inte alls att barnen tar skada av det utan som du säger. Inte så stor skillnad mor bärandet egentligen. Tror att det som gör att det känns fel är att det är sådan tabu på att vända barn tidigt. Då man inte alls ser lika bra.

Men hon är väldigt nöjd. 6 mån besiktning idag. Idag har verkligen allt gått fel! Jag har knappt sovit i natt, vet inte varför. Upp med barnen, tappat all rutin på effektiva morgnar med barn.
In i bilen efter att ha fått i vilddjuren frukost. Lyckas inte få ihop vagnen så typ trycker in den halvt ihopvikt :grin: den fick precis plats.
Är sen redan här. Kastar mig in efter kaffet och ser att man frukost fortfarande står på bordet. Har vart fullt upp hela morgonen. Jag har verkligen inte hunnit. Har rotat fram regnkläder och jackor. Hittade knappt något. En gamal sliten regnkappa från försvaret fick bli Ronjas regnskydd. Det var allt jag hittade :p

På vägen dit, traktor som inte går att köra om. Sedan strular tågöverfarten som vanligt. Ännu senare.
Ringer Bvc/vc då jag kommer på att jag faktiskt inte vet om jag ska ned i hamnen eller in till stan. Om sommaruppehållet har slutat eller ej. Bvc svarar inte får ringa Vc. Ska in till stan. Men blir bara 15min sen.

69cm och 8905g :p
Visa bifogad fil 18269

Pust vilken morgon! Hoppas att du får återhämtning nu!

John har inte blivit mätt än då vi bara varit hos läkaren på 6-månaderskoll (nästa besök hos sköterska med mätning blir när han är 7,5 månad), men vikten var stadiga 9720 g. :D
 
Pust, vilken morgon!

Jag tänkte just fråga hur tunga och långa alla bebisar är nu! Lilla A vägde/mätte in på 8255g/67cm.

Nu ska jag äta frukost. Och hoppas på att gubben kommer hem i tid då jag måste åka till jobbet om 40min O_o han var på kräftskiva igår. Typ 2h bort.

Jag tycker inte om dessa morgnar :rofl:
 
Pust vilken morgon! Hoppas att du får återhämtning nu!

John har inte blivit mätt än då vi bara varit hos läkaren på 6-månaderskoll (nästa besök hos sköterska med mätning blir när han är 7,5 månad), men vikten var stadiga 9720 g. :D

Nu stressar jag runt, ska försöka äta, fixa lunch och åka till jobbet om 40min.

Om gubben kommer hem som han ska. Han var på kräftskiva igår i typ Ljungskile eller något (vi bor i Varberg) och är på g hem. Lite sur på honom då han lovade att vara hemma till 11.00
 
Här slet vi upp ungen tidigt, eller ja han vaknade av sig själv men fick inte somna om efter att han ätit som han brukar, har badat (läs duschat liggande) i stora badkaret och duschmunstycket är det häftigaste ever, att jag råkade spruta vatten rätt i ansiktet på han verkade inte ha nån betydelse :angel:

Sen det fruktade 6 månaders besöket hos BVC med mätning, vägning, läkarkoll och SPRUTOR :nailbiting::nailbiting:
Vågen stannade på 10315 gram och han mätte hela 72 cm :D kommer ha en kropp som en bodybuilder innan han kan gå :laugh:
 
Här slet vi upp ungen tidigt, eller ja han vaknade av sig själv men fick inte somna om efter att han ätit som han brukar, har badat (läs duschat liggande) i stora badkaret och duschmunstycket är det häftigaste ever, att jag råkade spruta vatten rätt i ansiktet på han verkade inte ha nån betydelse :angel:

Sen det fruktade 6 månaders besöket hos BVC med mätning, vägning, läkarkoll och SPRUTOR :nailbiting::nailbiting:
Vågen stannade på 10315 gram och han mätte hela 72 cm :D kommer ha en kropp som en bodybuilder innan han kan gå :laugh:

Vaccinerar ni vid 6 månader alltså? Här är det vid 5! Så stor han blivit! :)
 
Här slet vi upp ungen tidigt, eller ja han vaknade av sig själv men fick inte somna om efter att han ätit som han brukar, har badat (läs duschat liggande) i stora badkaret och duschmunstycket är det häftigaste ever, att jag råkade spruta vatten rätt i ansiktet på han verkade inte ha nån betydelse :angel:

Sen det fruktade 6 månaders besöket hos BVC med mätning, vägning, läkarkoll och SPRUTOR :nailbiting::nailbiting:
Vågen stannade på 10315 gram och han mätte hela 72 cm :D kommer ha en kropp som en bodybuilder innan han kan gå :laugh:
Här är en till långis!
På 6-månaderskollen var han 72cm och vägde 9,3 kg. Går stadigt upp ett kg i månaden ungefär, men det bör kanske avta snart.
 
Vaccinerar ni vid 6 månader alltså? Här är det vid 5! Så stor han blivit! :)

står 5-6 månader på schemat som vi fick på första besöket men blev uppskjutet till 6 månader för dom hade endel nyfödda, antar jag, dom informerade om det då vi bokade tiden vid den åldern att det ev skulle bli uppskjutet beroende på hur många barn som föddes :)


Här är en till långis!
På 6-månaderskollen var han 72cm och vägde 9,3 kg. Går stadigt upp ett kg i månaden ungefär, men det bör kanske avta snart.

Jag hoppas iallafall att det lugnar ner sig snart, om inte annat för det blir så svårt att hitta vagnar om man ska gå efter att många har 15 kgs gräns :angel:
 
Nu ska vi inte till Bvc förrän typ i slutet av september. Men i somras vägde hon 9,8 kg och var 69 cm. Kort men bred :D Flers bebisar som kommit ikapp/gått om nu!
 
Känns som att vår tjej är liten, trots att hon ligger lite över normalkurvan. Trådens bebisar är stabila saker :) 7,8 kg och 66,5 cm var hon på 6-månaderskontrollen, som dock ägde rum 10 dagar innan hon verkligen fyllde 6 månader.
 
Det gjorde han inte, utan sov till klockan 6 (med viss övertalning klockan 3)! Måste vara en av hans längsta nätter hittills i livet, drygt 11 timmar! :banana:

Härligt! Från att ha vaknat varje-varannan timme varje natt sov lilla F 4,5 h i sträck i natt och ända till halv nio (från kl 20)! En konspiration mellan Bukes bebisar igen kanske?;)

Tyvärr hade jag en tid att passa och hade lämnat mobilen med larmet i hennes rum, då jag räknade med att hon och därigenom jag skulle vakna tidigare.

Just nu sover hon för andra gången idag! Tänk om ljuset i tunneln börjar synas nu.
 
Jag hoppas iallafall att det lugnar ner sig snart, om inte annat för det blir så svårt att hitta vagnar om man ska gå efter att många har 15 kgs gräns :angel:
Ja, jag med! Dels är bebis TUNG (!), och så det där med maxvikterna då :D har börjat fundera på ny barnvagn, vår är ju beg., Årsmodell 2009 så den har snart gjort sitt. Skulle vilja ha en lätt och smidig att stoppa i bilen och göra nuvarande till reservvagn, men vill helst ha något som passar både långa föräldrar och långt barn. Tex Britax smile som jag kört lite med vänners barn och gillar höjden på, verkar ha hyfsat kort sittdel. Är verkligen en djungel!
 
Nu har vi köpt bilbarnstol till kotten, blev en besafe izi plus tillslut. Fick rabattkupong från försäkringsbolaget när vi tecknade barnförsäkring så blev ett bra pris också :)
 
Ja, jag med! Dels är bebis TUNG (!), och så det där med maxvikterna då :D har börjat fundera på ny barnvagn, vår är ju beg., Årsmodell 2009 så den har snart gjort sitt. Skulle vilja ha en lätt och smidig att stoppa i bilen och göra nuvarande till reservvagn, men vill helst ha något som passar både långa föräldrar och långt barn. Tex Britax smile som jag kört lite med vänners barn och gillar höjden på, verkar ha hyfsat kort sittdel. Är verkligen en djungel!

Vi har införskaffat en till barnvagn för jag ville ha något som gick att ta på bussen och som inte tar enorm plats i bilen de gånger man vill rymma lite mer, gå med i butiker utan att känna sig som man kom med en pansarvagn (har emmaljunga edge) så blev en joolz hub, sittdelen verkar inte jättestor men han kan växa en hel del ändå :)

Grannens barnbarn har en britax smile, verkar ju asskön att fälla ihop och in i bilen, lite avis på det :D
 
står 5-6 månader på schemat som vi fick på första besöket men blev uppskjutet till 6 månader för dom hade endel nyfödda, antar jag, dom informerade om det då vi bokade tiden vid den åldern att det ev skulle bli uppskjutet beroende på hur många barn som föddes :)




Jag hoppas iallafall att det lugnar ner sig snart, om inte annat för det blir så svårt att hitta vagnar om man ska gå efter att många har 15 kgs gräns :angel:

Aha, kanske en kombination av många nyfödda och semestertider då? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 484
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 523
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 832
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 539
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp