Vinterföräldrar -18/19

Blev så glad när jag såg att det var skrivet lite i tråden och ändå glömde jag själv att svara :angel:

Här är det bara bra. Lillasyster är drygt 7 månader nu och en ganska glad och enkel bebis. Har visserligen haft ett hiskeligt gnälligt humör nu några dagar, men det är väl någon fas, som vi skämtsamt säger om allt jobbigt numera... Hon börjar få större behov av att bli road, blir snabbare frustrerad. Jag tror det kommer släppa när hon börjar kunna förflytta sig själv, så var det med storasyster.

Lilla E sitter stadigt själv, tar sig upp på alla fyra men vet den inte hur hon ska göra för att ta sig framåt. Ålar bakåt gör hon sedan länge, men hon förstår inte själv att hon kan det så det blir lite på slumpen. Hon älskar all form av mat som vi erbjuder och tar nu även flaskan med ersättning. Ammar ganska mycket också, men det varierar från dag till dag. Jag ammar ju gärna länge till men börjar plugga igen om några veckor så det är skönt att veta att hon får i sig på annat vis också. I helgen ska jag faktiskt vara borta från henne ett dygn, det blir första gången jag är borta över natten.
 
Så roligt att läsa om andras bebisar.
E tycker inte så mycket om mat. Går lite bättre när hon får plocka själv. Ersättning och välling vägrar hon helt. Ammar fortfarande mycket.
 
Så roligt att läsa om andras bebisar.
E tycker inte så mycket om mat. Går lite bättre när hon får plocka själv. Ersättning och välling vägrar hon helt. Ammar fortfarande mycket.
Storasyster var svårare med maten, så jag förstår vad du menar. Jag försöker också komma ihåg att det kan svänga otroligt fort, idag äter E i princip allt, men det kan ändras i morrn... Så vi är tacksamma så länge det håller i sig.
 
Maten börjar gå lite bättre nu. :)
Äter oftast en halv portion gröt till frukost.
Favoriten är att sitta och plocka gröna ärtor, majs och granatäpple kärnor till lunch och middag. Går och få henne några skedar annan mat under tiden.
Åtta månaders hembesöket från BVC är avklarat. 67,5cm lång och väger 7370g
 
Maten funkar bra här, allt provas med god aptit:)
Har era kids fått tänder än? Vår har två nere som kom vid sex månader.
 
Vi väntar fortfarande på tänder, mycket gnag och mycket dregel men inga synligt på g.

Idag lärde sig lilla fröken att krypa! Vi har väntat på det länge, det har varit så nära och nu plötsligt knäckte hon koden! Så nu är hon väldigt mobil här hemma, antingen på alla fyra eller körandes i sin gåstol. Jag tycker det är såååå skönt, storasyster tog sig ingenstans innan hon lärde sig gå (vilket hon visserligen gjorde tidigt) och det var så frustrerande, honvar så otroligt gnällig i denna ålder men denna lilla är så nöjd.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 493
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 824
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 702
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp