Du kan ta Omperazol. På janusinfo.se finns bra info om läkemedel under graviditet/amningKan man redan i vecka 4 har symtom? Jag har fått lätt magkatarr och lätt halsbrännaNågon här som vet om man kan ta omeprazol?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan ta Omperazol. På janusinfo.se finns bra info om läkemedel under graviditet/amningKan man redan i vecka 4 har symtom? Jag har fått lätt magkatarr och lätt halsbrännaNågon här som vet om man kan ta omeprazol?
Jag valde faktiskt själv att ta det redan nu. Gränsen med v 12 är en säkerhetsgräns fick jag förklarat, såsom gällande så mycket annat, att man inte vill kunna skylla ev missfall på vaccinet. Särskilda riskgrupper kan erhålla före v 12 läste jag mig till, tror det var hos fölkhälsomyndigheten? Jag är nog inte särskild riskgrupp på det viset men hade chansen att få det denna vecka genom tjänsten, annars vänta tills det blev min tur i det allmänna vaccinationsprogrammet, så då valde jag att ta det nu.Får du ta vaccinet såpass tidigt? Jag har fått order om att vaccineras först efter 12 veckor. Kanske ses annorlunda när du redan fått första dosen dock?
Jag gjorde också ett privat ul i v.9+0 och det var riktigt skönt faktiskt. Jag var inte särskilt orolig, men det var ändå jävligt gött att se att där var något.Jag fick tid för tidigt UL nu v. 10 (9+0). Det kostade visst en del då de enbart hade en läkare tillgänglig, men det gör ingenting. Det är fyra veckor innan vi får KUB och precis innan vi startar semester, så det skulle kännas härligt att kunna slappna av helt dessa fyra semesterveckor. Nåväl, förhoppningsvis då, men jag väljer att tro det tillsvidare.
Skönt! Jag har också tid första dagen på min 4 v semester. Vore så skönt om det gick bra! Inte lika kul att lägga semestern på det motsatta...men, positiva tankar!Jag fick tid för tidigt UL nu v. 10 (9+0). Det kostade visst en del då de enbart hade en läkare tillgänglig, men det gör ingenting. Det är fyra veckor innan vi får KUB och precis innan vi startar semester, så det skulle kännas härligt att kunna slappna av helt dessa fyra semesterveckor. Nåväl, förhoppningsvis då, men jag väljer att tro det tillsvidare.
Hade sådan halsbränna när jag väntade sonen men det kom betydligt senare.Jag har alltid haft symptom redan veckan innan bim. Men inte de du nämner utan ömma bröst och lätt molvärk. Så kan kan man uppenbarligen![]()
Förstår dig, hoppas du hittar en tid.Det verkar vara lite tight med tider i juni, har pratat med två som inte haft tid och väntar på att bli uppringd av en tredje. Äsch, finns det inte så finns det inte, men vore skönt om det fanns!
Skönt! Jag har också tid första dagen på min 4 v semester. Vore så skönt om det gick bra! Inte lika kul att lägga semestern på det motsatta...men, positiva tankar!![]()
Oj så tidigtJag hade symptom redan innan jag kunde testa, fast andra än vad du har. Så tidiga symptom kan man absolut ha. Ingen aning om läkemedlet dock, säkrast är väl att ringa en barnmorska och fråga.![]()
Tack! Ska in och läsa därDu kan ta Omperazol. På janusinfo.se finns bra info om läkemedel under graviditet/amning![]()
Så sant!!Får hellre veta innan semestern än efter så man kan dricka vin åtminstone![]()
Japp, blev extremtrött och var utan ork vissa dagar utan förvarning (nivå att jag övervägde att ringa min sambo och be honom hämta mig med fyrhjulingen efter en 20 minuters promenad med hundarna i skogen för att jag helt plötsligt inte orkade gå de sista 500 meterna hem), bitvis lätt illamående och molvärk i livmoderområdet. Tröttheten kom redan veckan efter jag haft ägglossning. Tyckte att det borde vara omöjligt att få symptom så tidigt, och övriga symptom kunde jag hitta andra möjliga anledningar till, men att bli så slut efter en kort promenad när jag utan problem gick över timmen i skogen i friskt tempo andra dagar var lite svårare.Oj så tidigt
Själv har jag inte haft tanken på att jag skulle vara gravid denna månad då jag har legat sjuk i 1 1/2 vecka. Vet inte ens när jag hade äl, mer än att jag vet vilka dagar jag hade äl- flytningar. Ganska skönt faktiskt, det är så jobbig väntan mellan äl och bim
Får ringa och fråga om det blir outhärdligt än så länge kan jag stå ut.
Jag fick min andra dos idag, skrivit om det tidigare i trådenKommer ni att vaccinera er mot covid-19 under graviditeten?
Japp, så fort som möjligt efter 12 veckor.Kommer ni att vaccinera er mot covid-19 under graviditeten?
Hade sådan halsbränna när jag väntade sonen men det kom betydligt senare.
ja men ömma bröst har jag också, tänkte inte på detVilken vecka är du i?
Japp, så fort jag passerat 12 veckor.Kommer ni att vaccinera er mot covid-19 under graviditeten?
Går ju att boka direkt, bara lite längre fram. Så kan du säga att du bokat i alla fall.Japp, så fort jag passerat 12 veckor.
Mitt enda "problem" är att från och med imorgon kan folk i min ålderskategori i min region boka tid för vaccination. Detta har mina gulliga stallvänner koll på (jag är den enda som inte fått en spruta än) och dem träffar jag dagligen, och även lite andra vänner och familj som inte vet om graviditeten än har påmint om det. Nu måste jag hitta på någon trovärdig förklaring till varför jag förhalar det här i 2,5 veckor till... jag hade generellt trott att det skulle vara nykterheten som skulle få folk att fatta misstankar, inte vaccintvekan![]()