Vinterföräldrar 21/22

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får du ta vaccinet såpass tidigt? Jag har fått order om att vaccineras först efter 12 veckor. Kanske ses annorlunda när du redan fått första dosen dock?
Jag valde faktiskt själv att ta det redan nu. Gränsen med v 12 är en säkerhetsgräns fick jag förklarat, såsom gällande så mycket annat, att man inte vill kunna skylla ev missfall på vaccinet. Särskilda riskgrupper kan erhålla före v 12 läste jag mig till, tror det var hos fölkhälsomyndigheten? Jag är nog inte särskild riskgrupp på det viset men hade chansen att få det denna vecka genom tjänsten, annars vänta tills det blev min tur i det allmänna vaccinationsprogrammet, så då valde jag att ta det nu.

Har gjort tidigt ultraljud och har fruktansvärt mycket symtom 🤮 Så känner mig ganska trygg gällande missfall. Hoppas känslan håller i sig och att jag inte jinxar något nu, men nu är andra dosen tagen!

Jag fick tid för tidigt UL nu v. 10 (9+0). Det kostade visst en del då de enbart hade en läkare tillgänglig, men det gör ingenting. Det är fyra veckor innan vi får KUB och precis innan vi startar semester, så det skulle kännas härligt att kunna slappna av helt dessa fyra semesterveckor. Nåväl, förhoppningsvis då, men jag väljer att tro det tillsvidare.

Jag fick tid för tidigt UL nu v. 10 (9+0). Det kostade visst en del då de enbart hade en läkare tillgänglig, men det gör ingenting. Det är fyra veckor innan vi får KUB och precis innan vi startar semester, så det skulle kännas härligt att kunna slappna av helt dessa fyra semesterveckor. Nåväl, förhoppningsvis då, men jag väljer att tro det tillsvidare.
Jag gjorde också ett privat ul i v.9+0 och det var riktigt skönt faktiskt. Jag var inte särskilt orolig, men det var ändå jävligt gött att se att där var något.

Skönt! Jag har också tid första dagen på min 4 v semester. Vore så skönt om det gick bra! Inte lika kul att lägga semestern på det motsatta...men, positiva tankar! :down::nailbiting::angel:

Jag har alltid haft symptom redan veckan innan bim. Men inte de du nämner utan ömma bröst och lätt molvärk. Så kan kan man uppenbarligen :)
Hade sådan halsbränna när jag väntade sonen men det kom betydligt senare.
ja men ömma bröst har jag också, tänkte inte på det 😅 Vilken vecka är du i?

Jag hade symptom redan innan jag kunde testa, fast andra än vad du har. Så tidiga symptom kan man absolut ha. Ingen aning om läkemedlet dock, säkrast är väl att ringa en barnmorska och fråga. :)
Oj så tidigt :)
Själv har jag inte haft tanken på att jag skulle vara gravid denna månad då jag har legat sjuk i 1 1/2 vecka. Vet inte ens när jag hade äl, mer än att jag vet vilka dagar jag hade äl- flytningar. Ganska skönt faktiskt, det är så jobbig väntan mellan äl och bim 😅

Får ringa och fråga om det blir outhärdligt än så länge kan jag stå ut.

Nu är proverna tagna för KUB och diverse annat ;)
Jag frågade om tid för KUB och BM sa att hon skickar remiss först idag i samband med att vi tog blodprov O_o
Tydligen standard att dem gör så och ännu är det ingen som blivit nekad KUB ultraljudet.
Så får väl hoppas att det dimper ner en kallelse inom det snaraste...

Oj så tidigt :)
Själv har jag inte haft tanken på att jag skulle vara gravid denna månad då jag har legat sjuk i 1 1/2 vecka. Vet inte ens när jag hade äl, mer än att jag vet vilka dagar jag hade äl- flytningar. Ganska skönt faktiskt, det är så jobbig väntan mellan äl och bim 😅

Får ringa och fråga om det blir outhärdligt än så länge kan jag stå ut.
Japp, blev extremtrött och var utan ork vissa dagar utan förvarning (nivå att jag övervägde att ringa min sambo och be honom hämta mig med fyrhjulingen efter en 20 minuters promenad med hundarna i skogen för att jag helt plötsligt inte orkade gå de sista 500 meterna hem), bitvis lätt illamående och molvärk i livmoderområdet. Tröttheten kom redan veckan efter jag haft ägglossning. Tyckte att det borde vara omöjligt att få symptom så tidigt, och övriga symptom kunde jag hitta andra möjliga anledningar till, men att bli så slut efter en kort promenad när jag utan problem gick över timmen i skogen i friskt tempo andra dagar var lite svårare. :p

Kommer ni att vaccinera er mot covid-19 under graviditeten?
Japp, så fort jag passerat 12 veckor.

Mitt enda "problem" är att från och med imorgon kan folk i min ålderskategori i min region boka tid för vaccination. Detta har mina gulliga stallvänner koll på (jag är den enda som inte fått en spruta än) och dem träffar jag dagligen, och även lite andra vänner och familj som inte vet om graviditeten än har påmint om det. Nu måste jag hitta på någon trovärdig förklaring till varför jag förhalar det här i 2,5 veckor till... jag hade generellt trott att det skulle vara nykterheten som skulle få folk att fatta misstankar, inte vaccintvekan :p

Jag var annars så kaxig i helgen och deklarerade för min partner att nu hade minsann tröttheten lagt sig och jag började bli mig själv igen. Sen blev det måndag och arbetsdag igen. Vid lunchtid låg jag i sängen och halvsov... Så nu är jag lite orolig att jag bara etablerat en ny vana med mitt-på-dagen-vila som min kropp tänker hålla fast vid, gravid eller inte :angel:

Japp, så fort jag passerat 12 veckor.

Mitt enda "problem" är att från och med imorgon kan folk i min ålderskategori i min region boka tid för vaccination. Detta har mina gulliga stallvänner koll på (jag är den enda som inte fått en spruta än) och dem träffar jag dagligen, och även lite andra vänner och familj som inte vet om graviditeten än har påmint om det. Nu måste jag hitta på någon trovärdig förklaring till varför jag förhalar det här i 2,5 veckor till... jag hade generellt trott att det skulle vara nykterheten som skulle få folk att fatta misstankar, inte vaccintvekan :p
Går ju att boka direkt, bara lite längre fram. Så kan du säga att du bokat i alla fall. :up: Dra till med nåt om mycket på jobbet innan dess, eller att det inte fanns lediga tider (kan mycket väl stämma, kan gå åt fort de första veckorna).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vinterföräldrar 21/22 del 2
  • Vinterföräldrar 17/18 del 6

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat