Vinterföräldrar 21/22

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undviker mögelost, kallskuret som jag inte vet hur det hanterats och alkohol typ. 😅
Jag kanske är för chill åt andra hållet, men pallar inte med att fundera över allt jag stoppar i mig. Är jag väldigt osäker kanske jag googlar och går då efter vad Livsmedelsverket säger 😁

Ja men så tänkte jag också. Sen var jag osäker ibland och Googlade exempelvis leverpastej och ingefära och insåg att det här var ju bökigare än vad jag trodde :rofl: Tänkte att normal användning av ingefära borde vara noll problem men när jag satt där och sörplade i mig min smoothie kändes det ändå halvkul att läsa att det ryktats om att det kan framkalla missfall :crazy: Alltså, jag är inte helknäpp, jag tror inte min smoothie framkallar missfall eller att jag kommer bli dösjuk av att äta fel tonfiskmacka. Men det känns ändå hemskt rörigt med direktiven när man Googlar. Tror jag ska enbart söka på Livsmedelsverket så att jag slipper få upp andra träffar på sökningen.

Jag kunde såklart inte hålla mig :angel1:
Nu behöver jag lite hjälp att tyda dessa.

Detta test är taget med morgonurin ingen ökning från igår.

Bifogade filer

• F9B3397E-DC56-4EE4-9862-17AE903FAFD0.webp
    F9B3397E-DC56-4EE4-9862-17AE903FAFD0.webp
    20,3 KB · Visningar: 108
Och dessa tre är tagna fyra timmar senare med samma urin.

det första testet är RFSU mäter från 25. Syns svagt.

Nästa test är CB testa tidigt där är det ett tydligt positivt test.

Tredje testet är ett vanligt CB som också mäter från 25 och där är det också ett tydligt positivt test.

Hur kan det visa så olika?

Bifogade filer

• 258A9339-9607-448E-B6A2-9C87E8A8EBC8.webp
    258A9339-9607-448E-B6A2-9C87E8A8EBC8.webp
    21,5 KB · Visningar: 116
Ja men så tänkte jag också. Sen var jag osäker ibland och Googlade exempelvis leverpastej och ingefära och insåg att det här var ju bökigare än vad jag trodde :rofl: Tänkte att normal användning av ingefära borde vara noll problem men när jag satt där och sörplade i mig min smoothie kändes det ändå halvkul att läsa att det ryktats om att det kan framkalla missfall :crazy: Alltså, jag är inte helknäpp, jag tror inte min smoothie framkallar missfall eller att jag kommer bli dösjuk av att äta fel tonfiskmacka. Men det känns ändå hemskt rörigt med direktiven när man Googlar. Tror jag ska enbart söka på Livsmedelsverket så att jag slipper få upp andra träffar på sökningen.
Livsmedelsverket har bra info! Det finns också en frågor & svar gällande mat och graviditet.

Nygjord sushi på restaurang har jag inga betänkligheter kring att äta, däremot undviker jag kallrökt och gravad lax men då är det för att den har legat förpackad.

Förlåt för spam men gick inte att bifoga fler bilder än en åt gången 🙈

Här är CB testa tidigt som gav ett tydligt positivt test

Bifogade filer

• 850C77D4-1EEC-4934-9F7E-174A6062EA31.webp
    850C77D4-1EEC-4934-9F7E-174A6062EA31.webp
    20,1 KB · Visningar: 104
Och här kommer CB vanliga test som mäter från 25. Detta visar också ett tydligt positivt test.

Bifogade filer

• DFA88FEF-E6CA-4B28-B404-3744414054FE.webp
    DFA88FEF-E6CA-4B28-B404-3744414054FE.webp
    24,7 KB · Visningar: 100
Och dessa tre är tagna fyra timmar senare med samma urin.

det första testet är RFSU mäter från 25. Syns svagt.

Nästa test är CB testa tidigt där är det ett tydligt positivt test.

Tredje testet är ett vanligt CB som också mäter från 25 och där är det också ett tydligt positivt test.

Olika test visar olika, även om de ska vara från samma mängd HCG. Alla är ju positiva :).

Olika test visar olika, även om de ska vara från samma mängd HCG. Alla är ju positiva :).
Varför jag testade igen var för att testet från imorse har inte ökat i styrka sedan i söndags.:(
RFSU testet är svagare i verkligheten än vad det ser ut att vara på bilden 🙈
Det jag är orolig över är att två olika märken visar så pass svaga pluss.

Varför jag testade igen var för att testet från imorse har inte ökat i styrka sedan i söndags.:(
RFSU testet är svagare i verkligheten än vad det ser ut att vara på bilden 🙈
Det jag är orolig över är att två olika märken visar så pass svaga pluss.
Jag hade också supersvaga test med RFSU, men när jag testade med Clearblue digital så blev det "gravid 2-3 veckor" ett par dagar efter BIM så uppenbarligen var det tillräckligt med hormon :)

Fattar. Det är något av en djungel det här... 🙈

J

Jag undviker mögelost, kallskuret som jag inte vet hur det hanterats och alkohol typ. 😅
Jag kanske är för chill åt andra hållet, men pallar inte med att fundera över allt jag stoppar i mig. Är jag väldigt osäker kanske jag googlar och går då efter vad Livsmedelsverket säger 😁
Jag är åt samma håll, kanske för chill. Har ätit några grejer som jag vet att jag bör undvika, men mat är livet och jag tycker det är tufft nog att behöva ge upp så mycket av min kropp framöver att jag inte vill gå all in på maten. Men försöker förstås ha ett hum om kostråden, undviker en hel del grejer och kollar på livsmedelsverkets sök-tjänst om jag undrar om något särskilt.

Blev glad när jag såg att livsmedelsverket okejade sushi! Äter väldigt sällan fisk men sushi är ju fantastiskt.

Jag äter också sushi, och fryser typ prosciutto och sånt hemma. De flesta ostar jag brukar äta går ju bra, typ mozzarella, parmesan osv. Är väl halvförsiktig men inte överdriven, typ 😅

Blev lite förvirrad här! Fick ett tjockt brev från Regionen med massa kallelser? 4 st? :confused: först två i v. 10-11 typ och sen två i v. 12-13. De sista är KUB men de två första då? Förra gången var det bara KUB, inget annat. Vad är de till för tro?

Vågar ju inte tänka att de ens kommer bli av än..mitt tidiga UL är en vecka innan första besöket..:nailbiting:

Juste, på tal om kost!

Jag är typ beroende av Pepsi Max. Hur mycket vågar man dricka mtp koffeinet? Sötningsmedel? Hittar så olika info på nätet...dricker inte kaffe men gärna 1-2 burkar Pepsi Max per dag..

Jag äter också sushi, och fryser typ prosciutto och sånt hemma. De flesta ostar jag brukar äta går ju bra, typ mozzarella, parmesan osv. Är väl halvförsiktig men inte överdriven, typ 😅

Blev lite förvirrad här! Fick ett tjockt brev från Regionen med massa kallelser? 4 st? :confused: först två i v. 10-11 typ och sen två i v. 12-13. De sista är KUB men de två första då? Förra gången var det bara KUB, inget annat. Vad är de till för tro?

Vågar ju inte tänka att de ens kommer bli av än..mitt tidiga UL är en vecka innan första besöket..:nailbiting:

Det är inte blodprovet till kub v.10-11 då?

Blodprovet lär ju vara den ena av besöken i v 12-13..? Och ultraljudet det andra? Så förstår inte varför jag ska dit fyra gånger..

Tror blodprovet tas tidigare faktiskt. Så att det hinner analyseras till ultraljudet.

Men nej, det förstår inte jag heller. Ring och fråga?

Tror blodprovet tas tidigare faktiskt. Så att det hinner analyseras till ultraljudet.

Men nej, det förstår inte jag heller. Ring och fråga?
Jaha, då undrar man ju vad besöket 3 dagar innan kub är till för..och varför 2 st olika i v 10 som sagt.. haha äh går väl dit på det första och ser vad de säger. OM det ens finns nåt som lever därinne dvs (måste jag tillägga för att inte jinxa förstås..)

Jag hade också supersvaga test med RFSU, men när jag testade med Clearblue digital så blev det "gravid 2-3 veckor" ett par dagar efter BIM så uppenbarligen var det tillräckligt med hormon :)
Kanske är RFSU som är lite dåliga. Får testa om någon dag med en CB digital.
Med en liten snabb googling så verkar vi inte vara dom ända med svaga RFSU och tydliga positiva CB.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vinterföräldrar 21/22 del 2
  • Vinterföräldrar 17/18 del 6

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat