Vinterridbyxor

Bukefalos 30 år!

Jag köpte Zaczess i år. På det stora hela väldigt nöjd! Skönaste vinterridbyxorna jag testat hittills, dessutom två riktigt bra fickor. Tycker dock att de var lite för låga i midjan och lite för lösa i midjebandet, vilket gör att de glider ner. Hade gärna haft längre ben också, de är på gränsen till för korta för mig som medellång.
Förra årets modell har midja upp till armhålan ungefär och är för långa i benen 🤣

Jag köpte vinterridbyxor från Hööks nu. CRW teddyfodrade. De är riktigt sköna och väldigt varma. Lite långa i benen på mig men i övrigt sitter de bra. Silikonskodda men inte särskilt klistriga så jag kan leva med det (hatar silikonskoning) och efter några tvättar är nog det mesta borta, precis som jag vill ha det :D

Jag fick hem mina teddyfodrade ZacZess idag. Var osäker på storlek, tog samma storlek som i mina ofodrade ridbyxor av samma märke, och dom passade perfekt! My God vad sköna dom är 😍 För varmt för att testa dom än så länge men är ganska säker på att jag inte kommer frysa i vinter. Lagom höga i midjan och lagom långa i benen för mig som är typ 165 cm.

Min enda kritik till Zaczess vinterridbyxor är att materialet är lite väl känsligt, mina är redan nötta i tyget/noppiga på knäna/låren. Har använt dem max 10-12ggr

Låter som ett måndagsexemplar. Jag köpte mina för två år sen och de används dagligen från senhöst till tidig vår, de är inte ens nötta insida lår (där alla mina byxor går sönder förr eller senare).

Låter som ett måndagsexemplar. Jag köpte mina för två år sen och de används dagligen från senhöst till tidig vår, de är inte ens nötta insida lår (där alla mina byxor går sönder förr eller senare).
Nä tycker det verkar udda. Zaczess trodde det berodde på ett frasigt spö eller ridkappa. Rider varken med spö eller ridkappa 🤔

har ju gärna undvikit mina Zaczess eftersom jag inte är 100% nöjd med hur de sitter, men idag åkte de på och ska faktiskt inte klaga. Red ut med femåringen först och sen gick jag 6km promenad med Nova och de kasade ner lite i grenen men ingen fara. Inte så jag gick och drog i dem precis. Höga midjan är rätt bekvämt och sitter ok bra på mig.
De får godkänt nu!
Har förra årets modell.

har ju gärna undvikit mina Zaczess eftersom jag inte är 100% nöjd med hur de sitter, men idag åkte de på och ska faktiskt inte klaga. Red ut med femåringen först och sen gick jag 6km promenad med Nova och de kasade ner lite i grenen men ingen fara. Inte så jag gick och drog i dem precis. Höga midjan är rätt bekvämt och sitter ok bra på mig.
De får godkänt nu!
Har förra årets modell.
Årets modell sitter mycket bättre på mig som har samma problem med att förra årets modell kasar. Men älskar de ändå pga slipper frysa

Årets modell sitter mycket bättre på mig som har samma problem med att förra årets modell kasar. Men älskar de ändå pga slipper frysa
Är de samma tyg i brallorna? Det känns som mina lår är snäppet för breda och byxorna snäppet för oelastiska. Och kanske att midjan inte sitter tillräckligt eftersom de kasar lite även när jag fått upp dem ordentligt..

får se hur varma de är när det blir vinter på riktigt om det är värt ett par till i årets modell kanske 🤣

Är de samma tyg i brallorna? Det känns som mina lår är snäppet för breda och byxorna snäppet för oelastiska. Och kanske att midjan inte sitter tillräckligt eftersom de kasar lite även när jag fått upp dem ordentligt..

får se hur varma de är när det blir vinter på riktigt om det är värt ett par till i årets modell kanske 🤣
Spontant ja. Men passformen är på mig helt annan. De sitter åt mer i midjan och på bättre ställe och känns större/mer formsydda över låren på mig. De gamla kändes mer raka i passformen och midjan var bara fel på alla vis för mig. Så det kasade hela tiden lite hur mkt man än drog upp. Endera Gällivarehäng eller dra upp hela jävla tiden.

Men för mig är de nya som sagt mkt bättre. Dessutom är de inte lika för långa i benen

Jag använde mina fleecefodrade funktion från MD indag för första gången.
Kändes bra i början, men efter ett tag började de kasa ner. När jag red hade dom rullat ner så pass att jag kände kylan mot ryggslutet.
Och hela tiden efter jag ridit fick jag gå och dra upp dom. Så besviken!
Deras vanliga funktion passar mig verkligen superbra, men inte dessa.
Dock är de väldigt mjuka och sköna och precis lagom varma för mig som är extremt varmlivad av mig.

Jag använde mina fleecefodrade funktion från MD indag för första gången.
Kändes bra i början, men efter ett tag började de kasa ner. När jag red hade dom rullat ner så pass att jag kände kylan mot ryggslutet.
Och hela tiden efter jag ridit fick jag gå och dra upp dom. Så besviken!
Deras vanliga funktion passar mig verkligen superbra, men inte dessa.
Dock är de väldigt mjuka och sköna och precis lagom varma för mig som är extremt varmlivad av mig.
Har upplevt samma sak med både MD fleecefodrade och Horze fleecefodrade.

Har upplevt samma sak med både MD fleecefodrade och Horze fleecefodrade.
Även jag tror fleecen gör saker värre. Mina zaczess fleecefodrade glider som satan. Så illa att jag svor på att aldrig mer köpa zaczess (jag trodde det var deras passform). Sen var de ju först med Teddy så jag köpte det. Och där hade byxan helt fel passform för mig men gled ändå mycket mindre. Så fleecen verkar öka glidandet

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka