Vinterstövlar/-kängor

Jag förstår inte problemet. Ta med henne till ett köpcentrum med flera skoaffärer eller till en välsorterad skoaffär och leta skor. Eftersom du inte vill beställa på nätet finns inget annat alternativ. Så får hon välja nåt som både är snyggt och som funkar rent praktiskt.
Papegojan upprepar sig och försöker än en gång förklara problemet.
Det FINNS INGA köpcentrum med flera skoaffärer, som har bra skor, i vår närhet!!!
Det är när vi nöjt oss med det som finns lokalt som skoinköpen blivit bristfälliga. Och det handlar inte om att dottern väljer dåliga skor, utan att hon köper det vettigaste hon hittar i det bristfälliga utbudet.
Det är högst sannolikt att vi kommer behöva åka iväg åt något håll för att hitta det vi söker och då är det ju bra att veta ungefär vad det är man söker så att man åker åt rätt håll.
 
Papegojan upprepar sig och försöker än en gång förklara problemet.
Det FINNS INGA köpcentrum med flera skoaffärer, som har bra skor, i vår närhet!!!
Det är när vi nöjt oss med det som finns lokalt som skoinköpen blivit bristfälliga. Och det handlar inte om att dottern väljer dåliga skor, utan att hon köper det vettigaste hon hittar i det bristfälliga utbudet.
Det är högst sannolikt att vi kommer behöva åka iväg åt något håll för att hitta det vi söker och då är det ju bra att veta ungefär vad det är man söker så att man åker åt rätt håll.

Men du ger inga hintar och ingen ungefärlig ålder, eller ens antyder om några förslag är vettiga?
Finns inget nära får ni åka längre. Jag förstår inte problemet. Jag vill ha rosa lackskor, så jag beställde dem från Danmark. Det är väl så för alla, man får åka dit skorna finns eller nätshoppa. Uggs eller skinnstövlar? Men det måste ju gå att hitta en vettig skobutik i närheten såvida ni inte bor vid Treriksröset?
 
Papegojan upprepar sig och försöker än en gång förklara problemet.
Det FINNS INGA köpcentrum med flera skoaffärer, som har bra skor, i vår närhet!!!
Det är när vi nöjt oss med det som finns lokalt som skoinköpen blivit bristfälliga. Och det handlar inte om att dottern väljer dåliga skor, utan att hon köper det vettigaste hon hittar i det bristfälliga utbudet.
Det är högst sannolikt att vi kommer behöva åka iväg åt något håll för att hitta det vi söker och då är det ju bra att veta ungefär vad det är man söker så att man åker åt rätt håll.
Men det finns sällan ett slags skor åt ena hållet och ett slags skor åt det andra. Åker man bara åt NÅGOT håll där det finns större affärer så har de flesta rätt likartat utbud.
 
Papegojan upprepar sig och försöker än en gång förklara problemet.
Det FINNS INGA köpcentrum med flera skoaffärer, som har bra skor, i vår närhet!!!
Det är när vi nöjt oss med det som finns lokalt som skoinköpen blivit bristfälliga. Och det handlar inte om att dottern väljer dåliga skor, utan att hon köper det vettigaste hon hittar i det bristfälliga utbudet.
Det är högst sannolikt att vi kommer behöva åka iväg åt något håll för att hitta det vi söker och då är det ju bra att veta ungefär vad det är man söker så att man åker åt rätt håll.

Då får ni ju åka någonstans där det finns. Det är ju inte svårare än så. Åk till närmsta stora köpcentrum så hittar du det utbud som finns. Det är samma överallt i stort sett.
 
Många ungdommar har varmare sneakers till vintern, som Nikes Air Force 1 till exempel: https://www.pinterest.se/search/pin...e|autocomplete|0&add_refine=high|guide|word|2

Har ni kollat på Timberlands hemsida? De har många olika stiler i år och dessutom vattentäta och slitstarka
https://www.timberland.se/women.html

Lite mera vuxenskor finns här:
https://www.clarks.co.uk/Womens/Boots/c/w50?q=:relevance:heelHeight:low2to4cm&show=All

Om ni verkligen finns i närheten av Växjö, Åk dit! Det finns hur många skobutiker som helst där...
 
Men du ger inga hintar och ingen ungefärlig ålder, eller ens antyder om några förslag är vettiga?
Finns inget nära får ni åka längre. Jag förstår inte problemet. Jag vill ha rosa lackskor, så jag beställde dem från Danmark. Det är väl så för alla, man får åka dit skorna finns eller nätshoppa. Uggs eller skinnstövlar? Men det måste ju gå att hitta en vettig skobutik i närheten såvida ni inte bor vid Treriksröset?
Se nedan
Och som sagt, vi kommer sannolikt åka iväg längre bort. Men det är ju oerhört mycket lättare att veta om vi ska åka till Växjö Malmö eller Stockholm om vi vet i vilka butiker vi kan hitta bra skor som hon gillar, eftersom alla butiker inte finns på alla orter.
Och, skälet till att jag inte kommenterar de förslag som läggs in är helt enkelt att det inte är jag som ska tycka och tänka om dem, utan dottern...
Jag har också varit dålig på att returnera fört men det är ju ”bara” att ta tag i det. Lägger ni en stor beställning med typ 10 olika skor så lär ni väl inte bara låta allt ligga hemma sen?
Det är ju extremt enkelt att skicka tillbaka. Gört bara.
För dig är det enkelt.
För mig är det inte det.
Den diskussionem är härmed avslutad.
 
@ameo Finns det något av de tips som getts i tråden som är intressant alls? Kanske du kan lägga upp bild på något som du VET att dottern har haft och gillat, bara stilmässigt? Du har bara vad jag sett lagt upp bild på vad hon inte gillar liksom, och inte gett så mycket respons på de tips som getts alls. Lite svårt att hjälpa då så lite svårt för bukepanelen att hjälpa då?
 
@ameo Finns det något av de tips som getts i tråden som är intressant alls? Kanske du kan lägga upp bild på något som du VET att dottern har haft och gillat, bara stilmässigt? Du har bara vad jag sett lagt upp bild på vad hon inte gillar liksom, och inte gett så mycket respons på de tips som getts alls. Lite svårt att hjälpa då så lite svårt för bukepanelen att hjälpa då?
Det finns säkert något som kan passa, det finns sånt som liknar det hon har nu.
Men, jag får alltid skäll av döttrarna när jag försöker gissa vad de har för smak. Och eftersom den varierar lite från år till år, så vågar jag helt enkelt inte kommentera.
Sen är ju min uppfattning att tråden kan läsas av fler än mig, så även det som inte faller min dotter i smaken kan kanske vara till nytta för någon annan...
 
Det finns säkert något som kan passa, det finns sånt som liknar det hon har nu.
Men, jag får alltid skäll av döttrarna när jag försöker gissa vad de har för smak. Och eftersom den varierar lite från år till år, så vågar jag helt enkelt inte kommentera.
Sen är ju min uppfattning att tråden kan läsas av fler än mig, så även det som inte faller min dotter i smaken kan kanske vara till nytta för någon annan...
Ok, jag blev inte klokare på något av det du säger men lycka till.
 
Se nedan
Och som sagt, vi kommer sannolikt åka iväg längre bort. Men det är ju oerhört mycket lättare att veta om vi ska åka till Växjö Malmö eller Stockholm om vi vet i vilka butiker vi kan hitta bra skor som hon gillar, eftersom alla butiker inte finns på alla orter.


För dig är det enkelt.
För mig är det inte det.
Den diskussionem är härmed avslutad.

De flesta butiker med normala priser finns på de allra flesta lite större orter. Det som skiljer är de riktigt dyra butikerna som oftast bara finns i storstäderna. Så är det skor av normalpris ni är ute efter kan ni nog åka vilken av de tre städerna som ni tycker är enklast att åka till. Jag tror inte du behöver oroa dig så mycket för det. Ta det lugnt, åk iväg med dottern och så får hon prova skor. Du får det att låta så svårt och jobbigt. Det är bara skor. Är dottern extremt kräsen så blir det jobbigare men då får hon välja mellan att frysa om fötterna men ha snygga skor eller vara vamr och fötterna med fula skor. Sånt är livet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 441
Senast: Buongusto
·
Utrustning mina underbara shire Jodhpur skor med snörning + dragkedja är slut :cry:, de höll ett år och jag smörjde dem dagligen och hade dem bara...
Svar
2
· Visningar
1 690
Senast: Buck
·
Utrustning Eftersom mina MH-rimfrost är trasiga behöver jag börja tänka på vad jag ska ha på fötterna i vinter. Helst skulle jag vilja ha ett par...
Svar
15
· Visningar
1 254
Senast: gejsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp