Vinterstövlar/-kängor

Jag hade hellre dött i tonåren (och kanske även nu).
Hade köpt ett par snygga stövlar/kängor och kompletterat med ullsula.
Samma här haha. Jag gick i converse eller uggs på vintern som tonåring. Alt typ Nike sneakers. Och min ballerina-säsong började i februari haha. Hade ballerinaskor och canada goose jacka Hahaha :o:rofl: sommar på fötterna och vinter övriga kroppen :o
 
Jag använder Johnny Bulls ofodrade och det funkar super med eller utan en extra socka på vintern beroende på hur kall man är av sig. De är vattentäta (aldrig blivit blöt) och jättesköna :)
Väldigt rymliga så att ha ullsula och ullsockor är inga problem!
 
Jag fattar självklart att hon inte vill ha såna kängor jag visade på bilden!! (Gissa en gång varför jag startade tråden... 😉)
Problemet är bara att dottern VILL ha bra skor som håller fötterna varma och torra, men det måste vara snygga skor. Och vi hittar inget sånt i de lokala skoaffärerna.
 
Åh, jag tycker ju det finns så mycket snygga vinterskor/kängor. Finns ju bl.a. rieker, de tycker jag har många fina modeller. Slår även ett slag för sievi, har haft flera par av deras skor, och de har haft suveränt grepp i sulan. Vissa av deras modeller är kanske lite väl tantiga för en tonåring, men de har ungdomligare modeller också. De av läder håller länge, bara man ger dem lite omvårdnad då och då :)
 
Jag fattar självklart att hon inte vill ha såna kängor jag visade på bilden!! (Gissa en gång varför jag startade tråden... 😉)
Problemet är bara att dottern VILL ha bra skor som håller fötterna varma och torra, men det måste vara snygga skor. Och vi hittar inget sånt i de lokala skoaffärerna.

Vad tycker hon är snyggt då?
Kollat på nätet?
 
Tonårsdottern och jag är oeniga om detta med vad man sätter på fötterna på vintern. Hon vill ha snygga skor, medan jag tycker att hon ska försöka tänka lite mer praktiskt. Ska man cykla 4 km till bussen, stå längs riksvägen och vänta på bussen och gå nån km från bussen till skolan, så behöver man ha skor som håller fötterna varma och torra.

Jag personligen gillar kängor liknande dessa, men dottern tycker de är skitfula.
Visa bifogad fil 21460

Såååå….
Finns det någon som har hittat några "snygga" vinterskor/-kängor/-stövlar som utöver att vara snygga även kan hålla fötter varma och torra även slaskiga vinterdagar? Och gärna får hålla mer än en halv vintersäsong...
Help me, please!

Mina köpte glada i hågen några tunna stövlar som typ passar vintern vid medelhavet. Jag upplyste om att jag inte trodde de skulle funka så bra men om det var de hade köpt så var det ju liksom de stövlarna de hade. Några veckor in i vintersäsongen åkte fjolårets varma kängor fram ändå. Så .... låt henne göra sina egna misstag och val är mitt förslag. Hon kommer märka vad som inte funkar
 
Jag fattar självklart att hon inte vill ha såna kängor jag visade på bilden!! (Gissa en gång varför jag startade tråden... 😉)
Problemet är bara att dottern VILL ha bra skor som håller fötterna varma och torra, men det måste vara snygga skor. Och vi hittar inget sånt i de lokala skoaffärerna.
Men vad har hon på sig på sommaren, hur ska vi veta vad hon tycker är snyggt när vi inte vet vad hon gillar för typ av skor?
 
Åh, jag tycker ju det finns så mycket snygga vinterskor/kängor. Finns ju bl.a. rieker, de tycker jag har många fina modeller. Slår även ett slag för sievi, har haft flera par av deras skor, och de har haft suveränt grepp i sulan. Vissa av deras modeller är kanske lite väl tantiga för en tonåring, men de har ungdomligare modeller också. De av läder håller länge, bara man ger dem lite omvårdnad då och då :)
Håller med om Rieker, även Rohde har lite mer "slimmade" vinterskor/kängor.
Vad har hon för smak/stil i övrigt?
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Men vad har hon på sig på sommaren, hur ska vi veta vad hon tycker är snyggt när vi inte vet vad hon gillar för typ av skor?
Jag önskar exempel som jag kan visa henne, så att hon kan hitta det hon gillar.
Mina köpte glada i hågen några tunna stövlar som typ passar vintern vid medelhavet. Jag upplyste om att jag inte trodde de skulle funka så bra men om det var de hade köpt så var det ju liksom de stövlarna de hade. Några veckor in i vintersäsongen åkte fjolårets varma kängor fram ändå. Så .... låt henne göra sina egna misstag och val är mitt förslag. Hon kommer märka vad som inte funkar
Eftersom vi inte är gjorda av pengar vill vi (både hon och jag!) försöka hitta så rätt som möjligt vid första försöket.
 
Det absolut enklaste är ju att hon går in i skobutiker och provar sig fram. Och jag hade låtit henne styra upp det själv - hon är ju tonåring! Finns massa snygga och varma skor ute i butikerna :).
 
Tonårsdottern och jag är oeniga om detta med vad man sätter på fötterna på vintern. Hon vill ha snygga skor, medan jag tycker att hon ska försöka tänka lite mer praktiskt. Ska man cykla 4 km till bussen, stå längs riksvägen och vänta på bussen och gå nån km från bussen till skolan, så behöver man ha skor som håller fötterna varma och torra.

Jag personligen gillar kängor liknande dessa, men dottern tycker de är skitfula.
Visa bifogad fil 21460

Såååå….
Finns det någon som har hittat några "snygga" vinterskor/-kängor/-stövlar som utöver att vara snygga även kan hålla fötter varma och torra även slaskiga vinterdagar? Och gärna får hålla mer än en halv vintersäsong...
Help me, please!

Märket Canada Snow tycker jag har flera olika modeller som både är snygga och varma.
 
Jag önskar exempel som jag kan visa henne, så att hon kan hitta det hon gillar.
Eftersom vi inte är gjorda av pengar vill vi (både hon och jag!) försöka hitta så rätt som möjligt vid första försöket.

dinsko på nätet? De har väl ganska brett utbud och sånt alla tonåringar har på fötterna.
 
Jag önskar exempel som jag kan visa henne, så att hon kan hitta det hon gillar.
Eftersom vi inte är gjorda av pengar vill vi (både hon och jag!) försöka hitta så rätt som möjligt vid första försöket.
Mitt förslag är att kolla på nätet. Många ställen har fri frakt och fri retur. Beställ hem ett gäng (man kan ta på faktura så slipper man ligga ute med pengar för alla) och prova i lugn och ro hemma.
 
Jag önskar exempel som jag kan visa henne, så att hon kan hitta det hon gillar.
Eftersom vi inte är gjorda av pengar vill vi (både hon och jag!) försöka hitta så rätt som möjligt vid första försöket.
okej, Zalando.se har många modeller kolla där oftast finns det en billigare kopia på skopunkten, din sko eller liknande affärer.
 
2062 träffar, om ni inte hittar något där, så tror jag inte ni hittar något som passar någonstans.
https://www.footway.se/skor/dam/kangor-boots/38

(Mina döttrar gick hela sin tonårstid i coverse, boende på landet, samma förutsättningar som du beskriver. Mina ville inte ha annat, hur mycket jag än försökte. Men sen blev de extremt frusna människor också. )
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 519
Senast: Buongusto
·
Utrustning mina underbara shire Jodhpur skor med snörning + dragkedja är slut :cry:, de höll ett år och jag smörjde dem dagligen och hade dem bara...
Svar
2
· Visningar
1 693
Senast: Buck
·
Utrustning Eftersom mina MH-rimfrost är trasiga behöver jag börja tänka på vad jag ska ha på fötterna i vinter. Helst skulle jag vilja ha ett par...
Svar
15
· Visningar
1 256
Senast: gejsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp