Bukefalos 28 år!

Vintertäcke önskas!

N

nässla

Dags att köpa nytt vintertäcke inför säsongen, fast det är mitt i sommaren nu...
Här kommer min önskelista, finns det nåt täcke som passar in på mina önskemål?

  • Vattentätt och andas
  • Halvhals eller fast helhals med kardborre (inga dragkedjor under halsen)
  • Snabbknäppning i bogen
  • Bogveck
  • 200-300 g foder
  • Ska finnas i stl. 150 alt. vara så små eller stora att 145 eller 155 kan passa
  • Fördel om det finns i grönt
 
Sv: Vintertäcke önskas!

Vad får det kosta?

Jag gör den vanliga rekommendationen och säger Horseware. Tror att Rhino finns i grönrutigt och mediumfodringen är 200gr. Det enda som inte stämmer in är bogvecket, men med HWs patentknäppning vet jag ingen häst som fått skav. Dessutom finns det i storlek 150!
 
Senast ändrad:
Sv: Vintertäcke önskas!

Tja, så billigt som möjligt men guldklimpen är värd det bästa ändå. Så priset är egentligen inte viktigt, men kostar det så ska det smaka också!
Ska ta en titt på Horseware då! Har tyvärr inte hittat någon här som säljer dem (:cry:) men det kanske är värt att chansa och köpa på nätet.
 
Sv: Vintertäcke önskas!

Ja, travbutiken har jag inte tänkt på :idea: Granngården brukar väl bara ta in den dyrare modellen och inte Rhino? Har jag för mig?
Är Bucas-fantast annars men hittar inget vintertäcke som uppfyller mina önskemål, så det är länge sedan jag tittade efter Horseware.
 
Sv: Vintertäcke önskas!

letar också efter ett liknande täcke fast i 115. Ingen aning om vart man kan hitta ett sånt på nätet?
 
Sv: Vintertäcke önskas!

Dags att köpa nytt vintertäcke inför säsongen, fast det är mitt i sommaren nu...
Här kommer min önskelista, finns det nåt täcke som passar in på mina önskemål?

  • Vattentätt och andas
  • Halvhals eller fast helhals med kardborre (inga dragkedjor under halsen)
  • Snabbknäppning i bogen
  • Bogveck
  • 200-300 g foder
  • Ska finnas i stl. 150 alt. vara så små eller stora att 145 eller 155 kan passa
  • Fördel om det finns i grönt


Du har PM...
 
Sv: Vintertäcke önskas!

Som ngn. annan redan skrivit, så Horseware.

Annars är Hansbo ganska bra tycker jag.
 
Sv: Vintertäcke önskas!

Tackar för tipset och skriver upp hansbo på listan också :bow:
 
Sv: Vintertäcke önskas!

Min häst skiljer sig från mängden och har fått skav av rhino med halkvhals....:(
 
Sv: Vintertäcke önskas!

Skaffa utan halvhals tycker det verkar så sjukt trendigt med halhals så att alla köper det bara för att även om manen skavsbort eller dylikt. Min ena häst kan enbart ha halvhals medans den andra blir av med halva manen det är ju som kläder allt passar inte alla hästtyper.
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som har nån erfarenhet av vintertäckena Tyfon FL/DL? Från B**jes. Passform osv? Sitter och kollar på nya vintertäcken till min...
Svar
13
· Visningar
2 217
Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
2 661
Senast: Harbor
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 665
Senast: Wembley
·
Utrustning Jag har funderingar kring vilka täcken jag bör ha hemma till min ponny. Det finns ju mängder med trådar och olika svar till denna typ av...
Svar
7
· Visningar
1 210
Senast: stjarnfrugt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp