Bukefalos 28 år!

Vintertäcken.....?

B

Bella_Bus

Är de någon som har THERMO MASTER® SUPERFIT WINTER från h**ks? Har funderat på att köpa ett sånt till nya pållen som kom för två dagar sedan! :love:
Hur är kvallitten?
Hållbarheten?
Fodret, hur tjockt? :)

tacksam för alla bra å trevliga svar! :) ;)
 
Jag har inte själv haft det men en stallkompis hade det till sitt hbl.
Det är tjockt, rivstrakt, står bra emot regn/blötsnö, (har aldrig varit blött invändigt)
Halvhalsen fungerar bra på det (på tm superfitt rain är halvhalsen kass iom att täcket är för tunt och där viker den sig dubbel)
Det är mycket stort i stl, 145 är som 155 på längden men 145 i bogen! (var det förra sorten i allafall, det vinröda alltså)
 
Det är ett bra täcke som håller och inte läcker.
MEN det är snortungt, täcket måste väga minst lika mycket som hästen *överdriver rejält*.
Det blir dessutom ännu lättare blött :crazy:.
 
Vi har det på halvblodet och det funkar hur bra som helst!
Det är riktigt slitstarkt, varmt o vattentätt! Ett riktigt bra täcke om jag akn rekomendera! :rofl:
 
hehe, jaa jag vill ju kunna överleva om jag råkar tappa täcket över mej så jag hoppas att det inte väger sååå mycket! :rofl:
 
okej, jaa, mitt halvblod är ganska bred och behöver ett lite större täcke mest för att han ska rymmas med bringan! :crazy: ;) :p
 
okej! tänker vänta ett tag, iallafall till sommaren och beställa då istället, kanske kommer någon rea! :love: :D :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 947
Senast: Görel
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 942
Senast: LovingLife
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 224
Senast: Lyxzen
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 486
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp