Bukefalos 28 år!

VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Hej
Ny presentation.

Susanne heter jag, 45 år bor i Tyresö utanför Stockholm.

Borzoi
Leicro's Russian Zolka Zinobra "Doris" 5 år
Sover2_resize.JPG



Silken Windhound snart 2 år
Starcastles Hound Danger "Diezel"
Sover3_resize.JPG


Silken Windhound 5 månder
Starcastle Hounds Morning Mist "Viper"
Sover1_resize.JPG


Och så ser det ut just nu hemma hos oss.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Haha, vilka slöfockar du har ;)




Förresten:
Är det någon som vet om det går att köpa någon bra sele som passar saluki någonstans i "riktig affär" (dvs - ej över internet)?
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Vad är det för sele du letar efter?

//Flo
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Någon form av sele som man kan ha på vanliga promenader istället för halsband.
Nu när unghunden måste vila och vara lugn så har hon galet mycket överskottsenergi och det känns som om jag kommer slita sönder hennes hals snart om jag inte fixar sele :crazy:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Skulle precis skriva det också! Men så är det ju inte ett helt ovanligt vinthundsbeteende heller. :angel:

Nej det är det ju inte. Men vist är det skönt med deras avslappnande stil, man kan ju bli trött själv :grin:, bara av att se dom ligga så avslapppnande när dom sover.

Men så är det ju minst 120% när dom är ute och springer istället. :D
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag har reflex selar till mina hundar på kvällarna, ser ut som spårselar och är fodrade som jag köpt i våran djuraffär. Sitter bra på hundarna och jag använder inget halsband när jag har dom. Skulle kanske vara nått.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Haha, vilka slöfockar du har ;)




Förresten:
Är det någon som vet om det går att köpa någon bra sele som passar saluki någonstans i "riktig affär" (dvs - ej över internet)?

Hugo & Hedda har jag, han kommer inte ur den selen och den är SNYGG. :) Hade förut sele av vanlig modell, men Zino slank ur den så fort han typ stannade för att skita, whipparna har ju så len päls...eller vad det nu beror på. Remmen sitter inte runt bröstkorgen på den här modellen utan diagonalt bakåt och kommer inte fram pga våra kära hundars djupa bröstkorgar. :idea: Finns i min lilla lokala djuraffär här i söderförorten, borde ju finnas att få tag i. Kostade 250:- på mässan, min butik tar 280:- eller nåt sånt.

IMG_7364_433.JPG
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Åh, det där lät ju riktigt super.
Får traska iväg till djuraffär här någon dag och fråga efter sådan.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Här var en whippet till som känner sig ltie bortglömd :D

Malte fishund :angel:

maltis02.jpg


malte01.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag kan oxå rek. reflexselarna! Passade super på mina salukidamer.

Jag kan presentera mig, Maria, har haft 3 saluki, kommer att bli en 4 någongång, suktar även efter en cirneco
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Förresten:
Är det någon som vet om det går att köpa någon bra sele som passar saluki någonstans i "riktig affär" (dvs - ej över internet)?

Någon speciell anledning att du inte vill beställa från nätet? Jag har en helt underbar sele till Kirsty, sitter perfekt, stör ingenting och fördelar trycket över hela bröstkorgen vid eventuella tokryck. Den är måttbeställd från Jeckson design. Kommer aldrig aldrig köpa någon annan sele till vinthund.
DSC_2584.gif
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Idag så blir min älskling hela 9månader, så nu får han äntligen tävla Officiellt med:laugh:

dsc_0170-kopia_31444181.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Riktigt snygg är han!
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Kul att höra:laugh:

Ja han håller iaf på att blir! Får se vad domaren komma tycka om han sen nu då:laugh:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Han ser jättefin ut:) men är han inte lite "överviktig"?:o
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Han ser jättefin ut:) men är han inte lite "överviktig"?:o

Om du menar min hund? Ne han är i den vikten han ska vara i:p
Han är ju mer den amerikanska modellen vilkte för att han har rahare under linje en den vanliga svenska salukin så kanske det som gör så han ser tjock ut:p

Bild på hans pappa då som kommer från usa
wisdoms_destiny_challenger2.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag tror det är svårare att se på en svart hund, dessutom är ju tex hans pappa torrare så muskler osv framträder mer och det blir ju din hund också sen. Jag tycker inte han är överviktig alls men förstår vad maria-mp menar tror jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp