Bukefalos 28 år!

VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Nå, var det tik eller hanhund du lurade på, jag menar på nytillskottet? Jag förmodar att det är från tjuvparningskullen undan Ingrid?
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Åh vad roligt och grattis!! Jag smygkikade på din hemsida och fann att våra hundar ju är släkt! Håller tummar och tassar för att allt går vägen för det förmodade kärleksparet :banana:

Tack! Ja det är allt lite spännande det här... :D
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

*KL*

Just nu sitter en nervös husse med ett litet, litet svart knyte i famnen. Dom är på x2000 nu, och allt går bra än så länge iaf. Tösen hade blivit lite åksjuk när hon åkt bil, men tåg var tydligen lite mer behagligt som tur var.

Åååh, snart ska jag åka och möta dom och få hem min lilla prinsessa. :love: Storebror Cebbe ligger intet ont anande och snarkar på golvet, men han kommer förmodligen bli alldeles överlycklig när han upptäcker vad som är på G. :D
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Ihihhihi :D ÅH vad jag längtar till när jag får pussa på den lilla filuren!
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

*KL*

Just nu sitter en nervös husse med ett litet, litet svart knyte i famnen. Dom är på x2000 nu, och allt går bra än så länge iaf. Tösen hade blivit lite åksjuk när hon åkt bil, men tåg var tydligen lite mer behagligt som tur var.

Åååh, snart ska jag åka och möta dom och få hem min lilla prinsessa. :love: Storebror Cebbe ligger intet ont anande och snarkar på golvet, men han kommer förmodligen bli alldeles överlycklig när han upptäcker vad som är på G. :D

Vilken av dom vart det nu då?:laugh:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jösses så spännande! Ha kameran redo när de stiger ur bilen :love: Vi är redo för fraggelbilder :D
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Den svarta tiken. Båda var fina och trevliga så jag kunde baske mig inte välja. Men denna hade lite bättre halsansättning och bra, fin rygg. (Ryggarna är en av de saker jag verkligen gillar hos afghaner, jag tycker de allra finaste är de med raka, stabila ryggar faktiskt. :love:) Så ja, nu ska vi bara komma på ett namn. Det lutar åt Zória så om hon känns som en liten Zória så blir det nog det. :p

Melli: Mitt kamerabatteri är dött och laddaren var kvar i Stockholm så den är förhoppningsvis med husse när dom kommer. :crazy: Men imorgon borde jag kunna fota massor så minifraggelbilder blir det nog gott om framöver. :D
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Rapport so far: JAG HAR FÅTT HEM ETT MONSTER! :eek::D Jag tror baske mig att nån bytte ut den söta lilla afghanvalpen på tåget och gav oss en liten terrorist i valpförklädnad. ;) Hon är sååå tuff. Hon bara knallade rakt in och började busa. Hon har hittat en öppen säck med hundmat att riva ut, hon har släpat runt på leksaker och skor och dörrmattan. Och jagat Cerberus fram och tillbaka i lägenheten. (Det är med skräckblandad förtjusning han hoppar upp i sängen dit hon inte kan ta sig och så ligger han och tittar på monstret.) Hon balaserar på soffans armstöd som om hon vore en katt medan vi slänger oss efter henne så hon inte ska ramla ner mellan soffan och sängen och skada sig. :eek: Och nu håller hon på och hittar småsaker som vi missat att flytta på när vi valpsäkrat lägenheten. Solglasögon är spännande saker t.ex. ;)

Tågresan hade iallafall gått jättebra. Dessutom var det över en timme försenat pga polisavspärrning, men hon hade mest legat och kikat nyfiket på allt.

Vassa tänder har hon iallafall! :D Och hon är bedååårande söt! :love:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

TACK! Det där inlägget räddade min kväll :D Jag var lite orolig att du skulle skriva "Hon är jättesnäll, sköter sig utmärkt och hittar inte på hyss" :angel:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Blir, trots monsterbeskrivningen, sittande här med ett leende på läpparna och med viss valplängtan :D
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Bilder bilder bilder bilder!!!! Nu har jag ju flyttat så jag kan inte stöta på er i slottskogen längre. Biiiiiiiiiiiiiiiilder!
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

kl

Och på tal om valpar så är det nog fler på väg snart!
Parningen idag blev lyckad, det hela gick väldigt smidigt till. Vi var lite oroliga eftersom ingen av hundarna parats förut och de rest hela vägen från södra Polen med tiken... Men det var inga som helst problem, min pojk visste precis hur han skulle göra! ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp