Bukefalos 28 år!

VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Blir, trots monsterbeskrivningen, sittande här med ett leende på läpparna och med viss valplängtan :D

Hihi! Hon är iallafall inget monster när hon sover. Vilket hon gör just nu. :love: Dessutom är hon i princip "rumsren". Inte så att hon kan hålla sig, så hon är ju inte rumsren på riktigt så att säga. Men hon säger verkligen till när hon behöver gå ut. Det gäller bara att lära sig hennes rutiner lite bättre och höra skillnad på jagvillutgnället och jaärtröttochvillsovagnället. :D

Alla: Imorgon får jag tillbaka min dator så då borde jag kunna få in bilder från kameran. Men som RC redan skvallrat om så finns det några små på vår hemsida så länge, för den som är nyfiken.

Åååh, hon har vääärldens minsta nos! Och man får pussa en massa på den. Och då glömmar man lätt de där gäddtänderna som döljer sig inuti den. ;)
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Visst kommer du upp till Sthlm snart? Då ska det pussas och fotas finfina bilder på valp! :D
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Nu har jag tjuvkikat...:love:
Vilken snutteplutt!
Gillade den vita teckningen på bröstet och valpmagen såklart:)

P.S. Vart har du fått tag på startreck klänningen? Vill ha!!!!D.S
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Grattis till nya valpen! Kul att det blev "den lilla svarta", precis i min smak. nu blir det många promenader om dagen eftersom den lilla inte kan följa med på de långa men det ordnar sig ju. Tiden går fort.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Tack, ja hon är jättefin verkligen. :) Promenaderna är inte något problem tycker jag, och det är ju inte värre än när jag köpte Cerberus och hade Carmen sedan innan. Dessutom tycker jag inte "valppromenaderna" är som promenader, det är bara mysigt att vara ute och skrota. Cerberus gillar det också så han får vara med då. :p Nu flyttar dessutom min f.d roomie in här ett tag så jag har valpvakt när jag går på prommis med de stora. :p

Red_Chili: Jag kommer antagligen upp nästa helg. Emil ska tävla då så jag har lovat att komma och titta då. :)

Hannapirat: Världens goaste valpmage har hon. :love: Och Star Trek-klänningen är köpt på E-bay. :p
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Såå, be careful what you wish for typ. ;) Bildbooomb!

Sovnos:
zoria3.JPG


Gorillafötter?
zoria2.JPG


Spanar på duvor tillsammans:
zoria4.JPG


Fyndade nåt skojigt!
zoria5.JPG


Världens sämsta uppställningsbild.. Kameran gillade inte ljuset som inte fanns. Men man får ett hum om hur hon ser ut iaf.
zoriaA.JPG


Lite bus:
zoriaD.JPG


Huvudbild:
zoriaE.JPG


Och fler bilder finns i galleriet på vår blogg/hemsida såklart!
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sanna nämnde att du nog skulle upp då (och jag tror att du gjort det innan också) :D Dessutom - lämpligt nog kommer fröken W ha löpt klart då :D

och alltså... VAD SÖT HON ÄR!!! :love::love: Har Ceb verkligen varit sådär liten? :o
Sedan måste jag säga, åter igen, att hon verkligen ser ut att vara fin i kroppen. Tror att hon kommer bli skitsnygg som vuxen.
Förresten, hur stor skillnad är det i mankhöjd på tik och hane?
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Ja, Emil ska tävla så Sanna erbjöd sig att eventuellt vara valpvakt då. :) Cebbe ska ställas i sjuntorp samma dag (oops dubbelbokad) men jag har antagligen lyckats lösa så en annan ställer honom, och sedan kommer min roomie Anders upp med både Carmen och Cerberus i bil. Om vi hittar nån parkering till hans bil som är billig. :D

Cebbe har onekligen varit lika liten men han var några veckor äldre när jag fick honom, eftersom uppfödaren behöll honom och två andra syskon för att välja själv emellan. :p

Enligt rasstandarden står det "Idealhöjd hanhundar 68-74 cm, tikar 63-69 cm" men det finns nog större variationer än så, lite beroende på. Jag har träffat pyttetikar och jättehanar, och även pyttehanar (Bjorn tex är ju rätt liten) och stora tikar. Men tja, däromkring ska dom väl ligga iaf.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

vilken söt liten valpis! :D

nu måste jag bara tala om detta, är så glad så jag vet inte vad jag ska göra! :D
jag och en vacker basenji vid namn hero blev BIS 2 juniorhandler idag - sydskånska mästerskapen (joker ras: borzoi)
och jag VANN GÅS i äldre gruppen (gångna årets segrare i skåne, en slags poängtävlan)! :D

JAG LEVER PÅ ROSA MOLN! :)
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Ja, Emil ska tävla så Sanna erbjöd sig att eventuellt vara valpvakt då. :) Cebbe ska ställas i sjuntorp samma dag (oops dubbelbokad) men jag har antagligen lyckats lösa så en annan ställer honom, och sedan kommer min roomie Anders upp med både Carmen och Cerberus i bil. Om vi hittar nån parkering till hans bil som är billig. :D

Cebbe har onekligen varit lika liten men han var några veckor äldre när jag fick honom, eftersom uppfödaren behöll honom och två andra syskon för att välja själv emellan. :p

Enligt rasstandarden står det "Idealhöjd hanhundar 68-74 cm, tikar 63-69 cm" men det finns nog större variationer än så, lite beroende på. Jag har träffat pyttetikar och jättehanar, och även pyttehanar (Bjorn tex är ju rätt liten) och stora tikar. Men tja, däromkring ska dom väl ligga iaf.

OH! OH! OH! Får jag kika på Carmen då också!? :D Jag har ju inte träffat henne än!

Då kanske din lilla tjej blir lika stor som Zala då. Zala är ju bara 64. Fan vilken storleksskillnad... Ceb är ju enorm i jämförelse...


Prulls: Åter igen, supergrattis :D Du vet att du för all framtid är bokad som handler åt Zala på utställningar om båda mina damer ska in i bästa tik-klass? :p Förövrigt kommer vi vilja ha en till handlerträning. eller ja. Jag vill ha det. Fast innan "lilla stockholm" i april. Fröken W fyller 2 år två dagar innan den utställningen, så hon kommer få gå in i öppenklass :o Min lillhund...
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Hihi! Min gamla griiis! Ja visst får du hälsa på henne! Men jag tror att hon och Zala ska "slippa" varandra. Dom känns lite för lika för att passa ihop. Fast om man bara går så brukar det fungera med henne också, då brukar hon inte ens vilja titta på de andra hundarna man har sällskap med, mer än i smyg. Söttanten!

Nu har jag för övrigt en morgontrött liten valp här som har fått vara ute och nu sover nöjt bredvid mig. Hon är sååå pussvänlig nu. :love:

Prulls: GRATTIS! :D Det är roligt när det går så bra! :p
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Ja visst får du hälsa på henne! Men jag tror att hon och Zala ska "slippa" varandra.

Det tror jag med! Jag hade faktiskt tänkt låta Zala "slippa" din lilltjej också. Hon brukar kunna tycka att valpar är jobbiga och även om vinthundsvalpar brukar vara bättre än andra så är det nog ingen superidé om hon skrämmer livet ur din lilla :p
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Stort GRATTIS till dig. Så roligt när det går bra. Har du visat afghan någon gång? Bara så jag vet om jag skulle få för mig att ställa ut Star eller Aicha.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Hur stor är hennes mamma och pappa? Har sett här hemma att de tar efter föräldrarna mycket i storleken, Star ligger på 67-68 i mankhöjd medan Aicha bara är ca 62cm. Aichas pappa är också rejält mindre än Stars pappa men de båda flickorna har samma mamma.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Gud vilket bedårande bus :love:

Vi mötte en dansk whipp-tjej på hundstranden igår. Sötsnuten blev dock utskälld av Cc som nog tyckte hon var för långsam :o Kan konstatera att valpar på offentliga ställen borde inte vara tillåtet om man inte får ta dem med sig hem :love:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

hehe, taack alla :D det värmer!

Red_Chili: haha, du vet att sånt kan man inte tacka nej till!
och massa handlerträningar ska det bli! det lovar jag!

Galathea: taack :D! ja det är verkligen jätte kul när det går bra, spec. när man verkligen VILL att det ska gå bra och inte bara ''äh, går det bra så går det bra..'' :)

Afghanerna: taack :D nej, afghan har jag inte visat, men jag kan ju alltid testa när vi ses. stora sthlm? my dog? :)
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Red_Chili: haha, du vet att sånt kan man inte tacka nej till!
och massa handlerträningar ska det bli! det lovar jag!

Looovely :D Nu blir det visserligen ingen utställning för oss innan lilla Sthlm (jag skippar stora) men ändå :p
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

KL

Efter att ha lusläst senaste Hundsport om Sloughi är jag bara sååå fast:love:

Har ju en whippet nu sedan några år tillbaka och vi är inne på att skaffa en vovve till, en vintis då såklart...finns det andra hundraser:angel:

Dock vet jag inte om den blir för "svår" för oss? Kräver ju mycket social träning, men "hur" mycket? Kommer jag någonsin kunna ha den lös i stallet som med min lilla whipp-kille är det helt enkelt "för" mycket jakt i dom?

Någon med erfaranheter eller tankar:laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Föl 2020
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp