Bukefalos 28 år!

VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Den där blåbrindeln, jag säger bara det...Sen gillar jag de fläckiga också, vad kallas den färgen på Greyhounds? Alla raser har ju sina speciella färgbeskrivningar och hos afghaner har jag aldrig sett några fläckiga, bland staffar heter det pied. :confused:De är i alla fall läckra dina små.
Sabla valpägare, jag blir ju så sugen :love:

Den fläckiga färgen är röd och vit!
Klart du ska skaffa en liten valp :love:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

*KL*

Ser ni vad jag ser?
Innan årets slut kommer det säkert behövas en tredje vinthundstråd eftersom den här snart lär komma upp i 2000 inlägg :D
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Haha! Men om sisådär 2-3 år lär ju Arwen vara vettig nog att det går att köpa en till fyrbening, eller hur?

Bra! då är jag inte den enda som är glömsk här :D

Ehehehee, 2-3 år var det ja... och jag börjar planera och titta runt på omplaceringssajter redan nu, jisses :D.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Hahah :D Då måste jag ju fråga, tittar du på någon speciell ras eller bara "vinthund vad som helst i rätt storlek"? ;)
Om inte annat kan du ju köpa valpis om 2-3 år. Det lär vara lättare att hitta sådan än att hitta vinthundsomplacering.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Nej, jag tittar inte på någon speciell ras, mest för att jag inte vet vad jag ska titta efter :o. En valp vill jag dock inte ha när det kommer till en eventuell vinthund, det ska vara en äldre som gärna är ett par år äldre än Arwen.

Är det pest eller kolera att titta på de här olika sajterna med omplaceringshundar, t ex Hundar Utan Hem? De har ju säte i Irland, där har vinhundarna till och med en egen kategori för att det är så vanligt.

(Och jag har förresten kärat ner mig totalt i en annan hund på den sidan... ååååååh...)
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Egentligen borde jag säga usch för dig, jag blir ju så sugen på att skaffa valp så jag nästan mår illa. F-n, min uppfödare har också en kull hemma, den jag gillade bäst när hon skickade mig foton och vi talade om saken ( jag sa att jag inte ska ha någon nu utan vara ståndaktig ) har hon nu bestämt att behålla själv men det finns ev en tikvalp kvar alla andra är sålda. Det är valpar efter Kid Sox!


Jag veet! Jag såg valparna! :love: Visste inte att en var kvar dock. Men med vackra kid sox som far kommer dom säkert bli jättefina!

Just nu är jag liiite irriterad på unga fröken dock. Hon envisas med att ha dragkamp med cerberus öron hela tiden, och jag har gjort paket av dom men hon hänger sig där ändå. Och Cebbe bara rullar runt på golvet och busar och låter henne hållas. Dom har någon slags vild lek där dom biter varandra i ansiktet, hon biter honom i kinderna och nosen och han har typ hela hennes huvud i munnen. När hon biter för hårt så puttar han bort henne med baktassarna, hon blir skiiitsur om han tar i för hårt! :D Då gallskriker hon, vilket gör att Cebbe slutar tvärt. Då slänger hon sig över honom igen och fortsätter stöket ännu mer. Söta är dom iallafall. :love:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Klart du ska ha vintis! :love: Jag vet för övrigt flera som varit jättenöjda med sina lurchers dom tagit från Never neverland. Haukur här på buke har en tik där ifrån, och jag har för mig att det finns fler.

För övrigt tror iallafall jag att det är en bra grej att ta en vuxen vintis om man inte orkar med valpstadiet en gång till. Dom får ju ut så mycket av att vara två, att få busa av sig och så där. :p
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Titta du på HUH, de har för närvarande till och med 3 svenska greyhounds som behöver nytt hem. Två tikar som ska vara tillsammans samt en hanhund, några år på nacken men det är nog inte negativt i ditt fall. Själv brukar jag kolla där varje vecka och jag lovar att om ekonomin och det praktiska skulle kunna fungera så skulle jag lätt ta hund därifrån. Nu har jag ju redan tre och min gammelgubbe gillar inte hanhundar så jag avvaktar. Samt att jag ju vill ha en afghanvalp...Och Millans blåbrindel grayhoundvalp... samt alla andra vinthundar som man fäster ögonen på.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Bara en eventuellt ledig, alla tingades väldigt fort som vanligt. Jag tror jag satsar på en till nästa år, kanske.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Heja heja! Det går säkert jättebra! :D Lova att uppdatera sedan om hur det gick :D
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Break a leg som de säger, jag menar det. Glöm inte berätta hur det går, han är ju jättesöt Donnie.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Två tikar blir nog lite för mycket, och precis som du så har jag också en gammelgubbe som inte är förtjust i andra hanar. Synd, eftersom jag har kärat ner mig i en annan hund på den sidan... :angel: :love:

(Red_Chili vet vilken jag pratar om, hahaha :D)
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Hej alla!

Nu kommer bilder på valparna 23 dagar gamla.
Inte lätt att ta bilder på dom små men roligt hade vi både två och fyrbenta :love:

Rdochvittik1.jpg

Rdochvittik.jpg


Rdhane1.jpg

Rdhane10.jpg


Vitochrdhane2.jpg

Vitochrdhane.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Guuuud vilka små korvar! :love::love:

Här kommer ett klipp på mina två när dom busar. Av nån anledning så blir det mörkare när jag laddar upp det. Det var redan lite mörkt från början, så blev det ännu värre. :( Men man ser iaf hur dom busar. :love:

http://www.youtube.com/watch?v=-8xfyirRFfI
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Vad fina dom är!:love:

Och då menar jag alla små sötnosar som visas här just nu!!!!!

Angående HUH; Jag har också kärat ner mig i en tik därifrån:love:
men alla säger att jag ska vänta tills Miiko vuxit upp, och det är klart att det finns 1000 bra poänger med det...men jag tror det finns fördelar med att introducera en till flockmedlem innan hon blivit könsmogen. Vad tror ni?

Jag har i alla fall fyllt i en intresse anmälan, mest för att komma i i organisationen och se vad jag tycker om dom.

Hejja Donnie!:bump:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Så söta de är! Syns att det är två vinthundar som busar dock, du skulle ha sett när Star var valp och busade med min staff, det gick vilt till och de kanade över golven och upp i soffor och fåtöljer. Stars favorit ( vid ca 15 veckor ) var att leka "herre på täppan", hon var herren och Eddy förlorade jämt för hon stod uppe i soffan och bet honom så fort han satte dit en tass för att kunna ta sig upp. Eddy har ju ett svagt bakben och har aldrig varit så bra på att hoppa pga det hon däremot hoppade ju rakt upp i luften som alla vintisar. Staffens sätt att leka med dragkamp och brottning har hon också utövat med honom, ett tag tycktes hon tro att man skulle stöta bringa mot bringa med alla hundar som man träffade och hon var otroligt förtjust i alla kamphundar för hon trodde ju att de skulle leka som Eddy med henne. Det är synd att Aicha inte vill leka för annars tror jag att de skulle få mer ut av varandra Star och hon, nu verkar det mest vara konkurrens som gäller.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Urgulliga är de! Bilderna är helt ok fast valparna är lite för små än, kan inte vara lätt att få till perfekta bilder på de där små. Vilken är det nu som är ledig? Alltså, jag ska INTE ha en valp men ändå...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp