VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Angående HUH; Jag har också kärat ner mig i en tik därifrån:love:
men alla säger att jag ska vänta tills Miiko vuxit upp, och det är klart att det finns 1000 bra poänger med det...men jag tror det finns fördelar med att introducera en till flockmedlem innan hon blivit könsmogen. Vad tror ni?

Vad tror du skulle bli skillnad om du introducerade en till flockmedlem innan hon blev könsmogen mot om du skulle göra det efter?
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag vet inte...kanske att hon tar emot hunden bättre...jag är inte säker på den åsikten, har hört något om att det kan vara lättare. Men som sagt, bara något jag hört.

Hur tänker du?
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag vet inte...kanske att hon tar emot hunden bättre...jag är inte säker på den åsikten, har hört något om att det kan vara lättare. Men som sagt, bara något jag hört.

Hur tänker du?

Det har jag aldrig hört något om i alla fall.

Wahidah har i alla fall inte ändrat inställning till andra hundar efter att hon blev könsmogen. Visst har hon slutat krypa ihop för att visa med hela sig att hon är jätteliten plutt, men det är ju för att hon inte är det längre. Jag tog ju hem Zala på heltid först när Waha var 9 månader och det var inga som helst problem och jag kan inte tänka mig att det skulle blivit någon skillnad om jag tagit hem Z senare eller tagit någon annan hund.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Och förresten, veeeeeet ni vad jag pussat på idag? :D :love:

(Ni får se bilder senare :p)
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

kl

Det har gått jättebra idag!:D


HP och BIR-valp, dock var han enda whippvalpen.
Jag är jättenöjd med kritiken!:)
"4,5 månad hane i stark utveckling. Vackert huvud & uttryck. Korrekta öron & ögon. Utmärkt hals, rygg, svans. Välformad bröstkorg. Korrekt buklinje. Bra ben, tassar, vinklar & rörelser."



 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Urgulliga är de! Bilderna är helt ok fast valparna är lite för små än, kan inte vara lätt att få till perfekta bilder på de där små. Vilken är det nu som är ledig? Alltså, jag ska INTE ha en valp men ändå...

Hihi ja jag vet. Dom är alldeles för små för att stå fint :laugh:
Den vit röda hanen eller den fawn färgade är ledig beroende på vem dom i Usa väljer!
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Om det är två stabila hundar det handlar om så har jag också svårt att tänka mig att det skulle göra någon skillnad. Åt något håll liksom. Är den äldre en trevlig omplacering som inte omplaceras pga svårigheter så behöver väl hunden man har inte vara äldre heller. :) Alltså, jag tror att du kan ta en vuxen omplacering nu eller att du kan vänta om du hellre skulle vilja det. :p
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Din lilla whipp är så fin så! :love: Grattis till trevligt resultat. Ser ut som om han tyckte att det var helt att vara inne i ringen också?
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Nu kommer bilder från idag!

En väns podenco hoppas på att få något gott
dscf9972-copy1_60989624.jpg


Här var det en fin liten valp.. meeen jag hade bara långsam kompaktkamera med mig och valpen hann visst flytta sig...
dscf9974-copy1_60989700.jpg


Någon hoppas på mat :love:
dscf9979-copy1_60989934.jpg


Wahidah fick en beundrare
dscf9986-copy1_60990046.jpg


dscf0011-copy1_60990126.jpg


Tvångsgos! Pluttvapplis!
dscf0029-copy1_60990245.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sedan fick mina damer täcken av hon som äger podencon och "vuxna" afghanen! Helt underbart med täcken som faktiskt fungerar.

Regntäcke som ska bli Zalas eftersom det är lite varmare än mitt andra regntäcke.
dscf0034-copy1_60990303.jpg


Supervarmt och vattenavstötande täcke.
dscf0038-copy1_60990446.jpg


Varmt och troligtvis vattenavstötande täcke. För litet för Zala, men skitbra på Waha.
dscf0039-copy_60990542.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Om det är två stabila hundar det handlar om så har jag också svårt att tänka mig att det skulle göra någon skillnad. Åt något håll liksom. Är den äldre en trevlig omplacering som inte omplaceras pga svårigheter så behöver väl hunden man har inte vara äldre heller. :) Alltså, jag tror att du kan ta en vuxen omplacering nu eller att du kan vänta om du hellre skulle vilja det. :p

När jag tänker efter så är det också det jag tror. Har ju inte träffat hunden än så jag vet ju inte hur hon är men beskrivningen av henne låter perfekt:love:
Försöker bara att inte göra någonting oigenomtänkt.

Josefiine Grattis vad roligt! Han är så söt:)
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Någon hoppas på mat :love:
dscf9979-copy1_60989934.jpg

Det där är hon proffs på. Hon vill smaka allt. Hemma har vi inget matbord utan äter alltid vid tv-bordet och hon klättrade heeelt vild över oss första gångerna innan hon lärde sig att man inte får göra så. Mat är det bästa. :love:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Grattis till Donnie, han är jättesöt och ser ju på bilderna ut att trivas så det kommer fler framgångar med fler hundar ska du se.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Så söta vovvar du har hemma då ( inkl min favorit ) men vem är den okända Podencon och Afghanen? Och sådana snygga täcken du fick!
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Kom på att jag missat att svara dig så nu kommer det... Star är inte anmäld till någon utställning ännu, är heller aldrig utställd så vi måste träna mycket om det ska kunna gå bra. Aicha har blivit utställd många gånger men tyvärr var hon i dåligt skick när hon kom hem till mig så nu är hon nedklippt så det tar nog ca två år innan det kan bli aktuellt igen, däremot har jag lyckats få upp henne till korrekt vikt igen och jobbar på att förbättra självförtroendet och att miljöträna henne för att hon ska lyckas lite bättre. Fick jättefina omdömen som valp men har bara fått 2: or som vuxen så det är det mentala som behöver jobbas på.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp