VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Haha, härligt! Det är så underbart att höra av sin uppfödare att ens hund är fin :D
Och du, utställningar är INTE läskiga. Okay, första gången, javisst, men sedan släpper det. Det är trots allt inte DU som bedöms utan bara din hund och den är som den är. Din uppfödare har större anledning att vara nervös än du har ;)

Haha, härligt! Det är så underbart att höra av sin uppfödare att ens hund är fin :D
Och du, utställningar är INTE läskiga. Okay, första gången, javisst, men sedan släpper det. Det är trots allt inte DU som bedöms utan bara din hund och den är som den är. Din uppfödare har större anledning att vara nervös än du har ;)

Ja det var riktigt roligt faktiskt :)

Hm, kanske ska våga mig dit då, har ju visat hästen på premiering även om jag var sktinervös första gången.

Va? Får jag inga stilpoäng, va taskigt :mad::D

Domaren säger åt dig precis hur du ska stå och vart du ska springa.
Du kan, om du visar hunden riktigt duktigt, få ett "välvisat!" på kritiklappen ;)

Domaren säger åt dig precis hur du ska stå och vart du ska springa.
Du kan, om du visar hunden riktigt duktigt, få ett "välvisat!" på kritiklappen ;)

Låter tryggt. Har visat han en gång på en helg som uppfödarna ordnade, ca 80 whippets och inhyrd domare. Så var malte runt 3-4 månader. Men uppfödarna sa att om jag ska ställa ut honom så skulle jag komma till dom lite först så skulle dom visa hur jag ställer ut han så bra som möjligt.

Åh, alltid något :D

ohh jag är också sån där som inte tordas ställa ut min hund än:p Jag är iiiingen tävlingsmänniska och på något vänster liknar jag utställning med det - samtidigt som jag är så nyfiken på om min kille är rastypisk eller inte.

Men ärligt talat tycker jag är han lite för feminim och korthårig, tror han skulle göra sig fin som kastrerad:devil:

och snart blir det en ny valp, mina föräldrar har tingat en liten söt hanvalp, men tyvärr ingen vinthund:mad: Men hursomhelst kommer nog idéfix bli överlycklig över en 'lillebror' :banana: Farfar Sid på 12år är ju sådär rolig;)
Så hädanefter kommer jag besöka mina föräldrar så mycket jag bara kan, saknar valptiden!!

Jag är inte heller någon tävlingsmänniska, men jag ställer ut lite ändå. Det är faktiskt ganska skönt att inte vara tävlingsmänniska, för jag är där för att jag tycker det är trevligt att umgås med och titta på en massa hundar hela dagen. Och så kan jag acceptera att det är domaren som dömer och hunden som vinner ena dagen kan komma sist nästa dag när det är en ny domare. Och så gråter jag inte floder om jag får en tvåa, för jag är medveten om att Cebbe inte är så snygg just nu och att såå farligt är ju faktiskt inte en tvåa. :p

Jag ska på handlerkurs nu i april för att lära mig ställa lite bättre, och då känns det ännu mer kul att få testa mina kunskaper på utställning. Så jag får lura mig själv lite, så blir det ännu skojigare. :D

Men som sagt, dom gånger det är fint väder är det verkligen jättemysigt att sitta och titta på sin favoritras och träffa trevliga människor. Även utan tävlingsinstinkt alltså. :p

Då tycker jag att du anmäler till Lövudden-utställningen i slutet på juli ;) (Det tycker jag att alla här inne ska göra!) Stor vinthundsutställning och det brukar vara superkul att vara där :D
Jag ska se till att betala in medlemskap (:o) och sedan anmäla till den och några fler.

Fritte: Klart du ska ställa! Det är ju som jag sa till Gadriel inte du som bedöms och det är mer uppfödaren än du som har anledning att vara nervös :p
Men du, berätta mer om valp! Vad är det för ras och har du någon bild på den? :D

Om ni kommer till någon utställning där jag och Waha är så lovar jag att försöka hjälpa er om ni vill ha hjälp och jag har tid ;)

Jag kan dela med mig lite av min tävlingsinstinkt till er :p Tar man en liten del av min och delar upp den på er tre lär det bli lagom :angel: Jag kan garantera att jag skulle bli sur om en domare ger Waha kritik jag inte håller med om. Priser hit och dit bryr jag mig inte så mycket om egentligen, men vinner något fult fanskap över en finare hund kommer jag inte bli glad :angel: Än så länge är ju Waha bara ställd två gånger och båda gångerna har hon fått kritik jag håller med om. Sedan är jag galet kritisk själv och tycker inte att jag har en speciellt fin hund när jag tittar på henne noga...

kl

Nu är jag och Faiza hemme igen från LCn. Det var verkligen roligt och Faiza var så duktig! Hon sprang ett jättefint första lopp, jag är så där mammigt stolt! :p

Det var också väldigt roligt att se och lära mig mer hur det går till och träffa alla fina hundar och trevliga ägare. Det blir absolut fler gånger och om allt går bra hoppas jag kunna ta licens med henne nästa vår när hon har åldern inne.

Jag har tyvärr inga bilder på Faiza in action än, kunde inte fota henne själv, men har några bra bilder på Cebbe. Så om Helena samtycker så kan jag gärna lägga upp några här. (Helena: PMa gärna din mail om du vill att jag skickar några bilder också.)

Nu ligger Faiza helt utslagen och snarkar jättehögt! :D

Åh, härligt!
Lägg upp bilder på Cebbe nu! (jag är övertygad om att Helena tycker att det är ok ;))

Har förressten en bild jag kan bjuda på.

26827317.jpg

På väg hem

Hon var verkligen trött (och nöjd tror jag)!

Okej, här kommer bildbomb på Cebbe, hoppas det är okej.

26827392.jpg

Hm, vem är du?

26827400.jpg

Laddar

26827409.jpg

Äntligen!

26827414.jpg

Cebbe drog ifrån på slutet

26827421.jpg

Tjoho!

26827446.jpg

26827469.jpg

Yes, jag tog den!

26827528.jpg

Jag sa ju att jag skulle fånga påsen åt dig matte!

Helena: Hoppas det andra loppet blev lika lyckat och att ni slapp vänta för länge.

Åh vad underbara bilder :D

Förresten, människan med runt ansikte som står bakom Cebbe på första bilden, hade h*n en cremefärgad saluki?

Tack! Cebbe var ju väldigt tacksam att fota!

Ja, jag tror det (om det är hon jag tänker på, ser inte riktigt för det är så suddigt). Men jag pratade iaf med en tjej (troligtvis hon) och hon hade en cremefärgad salukihane och en borzoi.

HA! vad jag är bra på att känna igen folk :D Hennes saluki kallas för Mir och kommer från kenneln jag brukar vara på. Han har bott hos några olika hem, kom tillbaka till kenneln när jag var där och då var han inte i roligt skick.. Sedan kom hon till kenneln för att jobba där, förälskade sig i Mir och tog med honom hem :laugh: Hennes borzoi är den underbaraste borzoi jag träffat :D (fast allt det där kanske du redan vet)

Du fick inte möjligtvis någon bild på hennes hundar?

Jo, men visst var det hon då, hennes hette Mir. Han såg fin ut! Fick tyvärr ingen bild på någon av hennes, hann inte fota alls så mycket som jag skulle velat.

Han är jättego den hunden :D
Synd att du inte fick någon bild.. Förhoppningsvis har hon fixat något på annat håll :D (herrejisses vad man blir nyfiken när man inte har möjlighet att själv komma iväg)

Vilka jättefina bilder på Cebbe! Klart det är okej att lägga ut sånt, han är ju rätt väl uppvisad av mig själv med. :p

Jag skulle ha filmat Faiza tänkte jag, Anders filmade ju Cebbes båda lopp. Men jag hittade inte honom med kameran just då. Typist. Men det såg ju jättefint ut! Hon var ju riktigt på, så nästa gång kommer hon joina Cebbe i hans gap och skrik och studs i väntan på sin tur. ;)

Den här gången började Cebbe gnälla redan när vi kom fram, innan någon ens börjat springa. Han var verkligen såå taggad och varje gång dom ropade "håll i hundarna" så var han beredd på jakt. :D Han fick helt enkelt hålla sig i bilen ganska mycket för att inte trötta ut sig för mycket.

Och jag är också ganska stolt. Han klarade sina två första licenslopp galant, och var riktigt snabb med :banana: Det första loppen var mot en liten tik som vi lekt med några gånger, och dom sprang verkligen super. Andra gången var mot en hane, den var dock mycket långsammare än Cebbe så loppet såg inte lika estetiskt tilltalande ut, men var godkänt ändå. Så nu behöver jag bara invänta 18-månadersdagen och hoppas på en träning efter det, så ska vi allt iväg och tävla sen. :bump:

ÅH! Vad härligt att höra! :bump::bump::bump: (hoppar runt med fånigt smajl :o) När blir han 18 månader? när kan vi glädjas åt ännu en bukehund med LC-licens ;)

Kommer filmerna upp på youtube snart? :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka