VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Klara! Vet du vad jag kom på nu, när jag satt och kollade lite på Faiza och släktingar till den (ja, jag kan sitta och roa mig med sådant bara för skojs skull :p)
Jag har varit hundvakt åt Faizas morbror :D Han bodde granne med mig förut, så han och Zala fick träffas en hel del och jag var hundvakt någon gång ibland och tog ut honom på långpromenader bara för att jag tyckte det var så trevligt att gå med två :angel:

vad skoj med en till borzoi!:bump:

Även om min blir kallad afghan, saluki, collie hela tiden så är jag tämligen säker på att jag också har en borzoi??:confused:

Oj, roligt! Hur var han (det måste vara Domino eller)?

Haha, jag har suttit och klickat runt säkert ett par timmar i salukiarkivet den här helgen, sådant är ju jättekul.

Fantastiskt härligt att Wahidah verkar vara bra! Hoppas att det håller i sig.

Faiza har faktiskt också fått vara lös lite de senaste dagarna, trots såret och hon har varit helt galen. Så fort man släppt henne, även om vi varit uppe på berget, eller i annan svår terräng har hon rusat som en tok. Hon har verkligen inte varit sig själv den här veckan när hon inte fått springa, helt tjurig och flamsig.

Idag ska vi tillbaka till veterinären och kolla på såret igen, eventuellt skulle det behöva sys, men jag hoppas hon slipper det för nu de senaste dagarna har det äntligen börjat läka riktigt fint.
Så snart kanske hon kan få springa med sina saluki-killar igen.

Niangi: Menar du träningen för Nicklas Eriksson? Den är i så fall i Gbg (fast jag vet inte var, det står bara göteborgsområdet...:confused:). Det finns lite info på salukiringens hemsida.

Även om min blir kallad afghan, saluki, collie hela tiden så är jag tämligen säker på att jag också har en borzoi??:confused:

:rofl::rofl: Jag tycker det är så lustigt att folk faktiskt chansar och drar till med en helgalen ras istället för frågar vad det är, när dom uppenbarligen inte har en aning. :D Cerberus är ju allt från pudel till grand danois, och collie med. :p

Åh, det är ju så härligt att se dem när de inte fått springa på ett tag :D

Jag skickar PM till dig ;)

skönt jag sluppit höra pudel...:rofl:

just ja, en långhårig grey hound har jag också fått som förslag:idea:

*kl*

Jag får nästan dagligen höra nu: "Titta! Tvillingar!" :D
Sedan har jag fått höra: dalmatiner(!), korthårig afghan, whippet, greyhound, "springhundar".. Ungefär så.
Zala har även fått smeknamnet "Grevinnan" vid flera tillfällen, det beskriver henne så otroligt bra ;)

Zala har även fått smeknamnet "Grevinnan" vid flera tillfällen, det beskriver henne så otroligt bra ;)

Haha :rofl:

Faiza hade väldigt roligt idag när vi satt och fikade med träningsgruppen på klubben. Hon satt nämligen och retade en bullmastiff, Faiza hade strategiskt placerat sig på andra sidan om dess husse och hängde över hans knä. Blev bullmastiffen för närgången och ville pussas och buffa vek bara Faiza undan huvudet och såg sådär otroligt nonchalant ut som bara en saluki kan. Så fort bullmastiffen backade lite, var hon ännu längre upp i husses knä och pussade och gosade med honom, vilket ju den andra hunden tyckte var hemskt orättvist. :D

Efter ett tag när hon tillslut insåg att hon inte skulle få ligga i någons knä utan var förpassad till det hårda golvet, la hon sig bekvämt tillrätta med huvudet på en sån där pinne som sitter mellan stolsbenen. Jag har en knäpp hund, men hon är ganska söt. :love:

Herregud så gulligt det låter! (och jag får upp tusen bilder i tankarna)

*KL*

Snart har jag förhoppningsvis en av dom på bilderna...

gr2-1uke-c09.jpg

gr1-1uke-c09.jpg

:banana:

Jaa, jag "köade" ju hos millan30_228 för en valp, där blev det ju inga :(
Men jag skulle vänta till hösten eftersom jag väldigt gärna ville ha en valp från hennes tik...

Sen förlorade jag mitt lilla hjärta, och det är så tomt så tomt :cry:...och väntan till hösten blev genast oumbärligt lång...så hon hjälpte mig att hitta valp nu!!! Gulle henne :love:

Har velat ha en i flera år...snart är det verklighet!!

Och enligt vad jag har förstått från vinthundsägare är att man har inte bara en..;) så millan kan nog vänta sig en hugad spekulant på sin framtida kull!!:angel:

Och enligt vad jag har förstått från vinthundsägare är att man har inte bara en..;) så millan kan nog vänta sig en hugad spekulant på sin framtida kull!!:angel:

Det är helt korrekt uppfattat. Det GÅR inte att bara ha en. Först vill man ha typ tio av sin egen ras, sedan vill man ha ett knippe av alla andra vinthundsraser. ;) Själv inväntar jag bara att ha tid för en valp igen, men om något år så.. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka