VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Själv inväntar jag bara att ha tid för en valp igen, men om något år så.. :p

Säger som Klara: "Samma här!"
(fast för min del beror det mest på Zala. Jag kommer inte skaffa någon till hund under tiden hon är hemma. Så ur den synvinkeln hoppas jag att det tar lång tid innan nästa hund kommer hem.)

Det GÅR inte att bara ha en. Först vill man ha typ tio av sin egen ras, sedan vill man ha ett knippe av alla andra vinthundsraser. ;) Själv inväntar jag bara att ha tid för en valp igen, men om något år så.. :p

Håller helt med:p Hoppas man sitter här med valp igen innom ett år:D

*KL*

Nu börjar det ju faktiskt närma sig sommaren med rätt stora steg. I andra trådar planeras det buketräff i norr och kanske en i småland. Så jag tänkte höra om det är några som är sugna på lite vintisträff? :p Jag kanske kan fråga om vi får låna sambons föräldrars hus, dom är på sitt landställe hela sommaren. Det ligger i Partille men har tyvärr ingen inhägnad tomt. Själva bor vi ju i en etta i centrala Göteborg så det är ju ingen hit för övernattning om vi blir flera.

Annars kanske någon annan har någon bra idé? :p

Jag hade iallafall tyckt det var jätteskoj att träffa er och era vovvar. :bump:

Så jag tänkte höra om det är några som är sugna på lite vintisträff?

Såklart! :bump: Nu när sommaren kommer och vädret är fint och dagarna långa och folk i allmänhet har lite mer tid så borde det verkligen vara kul att få till något. Visst är det kul att ses på utställningar och så (vilket säkert flera av oss kommer att göra) men jag tycker Galatheas idé med att träffas någon annanstans också (ett stort hus där man kan övernatta vore ju perfekt). Vore kul att kunna ha mer tid och hinna prata och umgås ordentligt utan att behöva vara nervös att missa sin starttid t.ex. :p

Göteborsområdet är bra för mig, men har inte heller problem att åka någon annanstans. Jag kan tyvärr inte erbjuda något bra ställe att ha träffen på, men har plats i bilen för fler om det skulle bli aktuellt.

Jag tycker verkligen vi ska försöka styra upp något!

Ja, det var lite så jag tänkte. :p Utställningar i all ära men där är man ju ofta lite stressad, och när man är klar har man långt att åka hem osv.

En helg i sommar med bara vinthundssnack och så hade varit jättetrevligt. :D Jag är också flyttbar. Har ju inget körkort men kan ju ta mig vart helst tågen går. :p

Jag antar att jag inte ens behöver nämna att jag vill ha vinthundsträff? :angel: :bump:

Beroende på om jag kan vara hos morsan, farsan eller fått tag på egen lägenhet så kanske jag kan ha övernattande människor här. Annars får vi väl tälta :p

Ja klart vi ska ha en vinthunds träff:D

Säg bara när och plats så får jag hoppas på jag är ledig eller kan ta ledigt.

*kl*

Jag tror att mina hundar är nöjda nu :p
För tillfället ligger de i varsin stol på balkongen och solar(!) :love:

Kl

I morse på vår morgonpromenad funderade jag på om det verkligen var en saluki jag hade med mig, och inte björnen Baloo. :p

Jag älskar bin och deras bon
och rötter är ju min passion
27131968.jpg

27131985.jpg

Och vill du av myror få munnen full
27131956.jpg

Så ta en titt under sten och mull
27131991.jpg

Och kanske smaka på dom
27132061.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Forts.

Vill du plocka pinnar av bästa klass
27132142.jpg

Så använd din höger å vänster tass
27132160.jpg

Fick ändra några ord i texten, men ändå, tror ni inte att hon i själva verket är en djungelbjörn? :D

En väldigt smäcker och fin djungelbjörn du har fått hem;)

Själv tror jag att jag har fått hem en labrador som han äter! Ja han hade tomt sett ut som en om jag inte hade stoppat maten lite.
Här omdagen när vi gjorde frukost gick ut ur köket så var hela osten bort och ja där står en mätt och nöjd saluki och ser fundersam ut med vart den tagit vägen:p

Så fantastisk :D

Förresten, jag sitter och läser om beldingtonterrier nu. Hade innan bara koll på hur de ser ut, men nu när jag läser om dem på rasklubbens sida så står det att de är mjuka och vänliga och att det beror på att man förut korsat in vinthund i dem :p
Jag tycker det är lite kul att alla raser jag på något vis blir fascinerad av verkar ha en koppling till vinthundarna, även om jag först är omedveten om det :angel:

En väldigt smäcker och fin djungelbjörn du har fått hem;)

Ja, visst är det konstigt? Hon brukar oftast inte äta sitt torrfoder innan vi går ut på morgonen och idag var det också så, som om hon sparade sig för att kunna smaska myror och rötter istället. :p

En hel ost, det var inte dåligt!

Förresten, jag sitter och läser om beldingtonterrier nu.

Var tvungen att söka lite på de också nu, blev så nyfiken, och visst syns de att de har drag från vinthundar (kroppsformen tänker jag främst på).

Senast ändrad av en moderator:

Mhm!
Jag såg en idag som var skitsöt :angel:

Förresten. Jag har hittat en bur begagnad som är 65cm bred, 65cm hög och 95cm lång.. Tror ni att den blir bra för W (som är ca 61-62 hög) eller är den för liten..?

Ja, visst är det konstigt? Hon brukar oftast inte äta sitt torrfoder innan vi går ut på morgonen och idag var det också så, som om hon sparade sig för att kunna smaska myror och rötter istället. :p

En hel ost, det var inte dåligt!

Du får väl ta med dig ett gäng myryr hem efter skogs promenade och blanda med torrfoder så blir det lite halvft djungel mat:p haha!

Mhm!
Jag såg en idag som var skitsöt :angel:

Förresten. Jag har hittat en bur begagnad som är 65cm bred, 65cm hög och 95cm lång.. Tror ni att den blir bra för W (som är ca 61-62 hög) eller är den för liten..?

Tror jag blir jätte bra, för man ska ju ha det måttet som är lite högre en sin hund.

Jag funderar på om det ändå inte vore bäst att ha en bur som är iaf 70x70x? cm... Att ha något som bara är någon ynka cm större än henne blir ju så väldigt litet...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka