Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)
Uppdatering om hältan:
Onsdag till torsdag: 15 timmars resa (förra gången den resan gjordes blev hon stel, stelare än Zala)
Torsdag: 1 timmes lugn promenad. Har tidigare gjort så att hon markerat på benet.
Fredag: 5½ timme ute. Lugn promenad i hundtakt (m.a.o. pauser för att ligga och tugga pinnar, nosa tusen år på en punkt m.m.)
Lördag: 5 timmar. 1 mil. Tidigare har det gjort henne "trebent".
Söndag: Salukiträffar hit och dit och så mycket bus att hon var helt däckad.
Idag: Rastgård och springa lös. Sedan promenad. Ute 1 timme.½timmespromenad på kvällen.
Ni förstår vad det innebär. Min hund bör vara trebent.
MEN, hon markerar inte ens. Inte ens minsta oren. INGENTING (och jag har många gånger, både på häst och hund, upptäckt hältor och markeringar innan veterinär sett något. Jag har lätt för att se sådant)
Hon har inte sprungit lös på drygt 3 veckor. Hon har hållits så stilla det gått och bara tagit lugna promenader (så lugna det gått) på gångvägar.
Kvinnan från kenneln var i Sthlm igår, tittade på Wahidah och tyckte att hon såg jämnare ut och öht bättre ut nu än för x antal veckor sedan när vi var på kenneln.
Det verkar som om min lillskrutta är bra.
Imorgon har vi tid hos veterinären (

) Jag ska ringa till dem imorgonbitti och ställa in tiden, kolla om jag kan boka in tid nästa vecka, hålla Wahidah aktiv nu och kolla om det här bara är tillfälligt eller om det kommer tillbaka.
Jag tänkte innan jag åkte till Sthlm att jag imorgon skulle släppa henne, låta henne rusa rejält och sedan gå och på så vis "garanterat få en hälta som veterinären kan kolla på". Nu gjorde jag detta idag och som jag sagt, hon är helt ren.
Jag förstår ingenting.
Dagsfärsk bild!