VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag hade så gärna åkt på utställnings tränigen för Nicklas Eriksson men alldeles för långt:(

Men tror man skulle lära sig otroligt mycket av det..

Nu har jag foton på Niangi och lilla Yazid :banana:
Finfin liten familj som just nu sitter i bil på väg hem :D

Vi hade salukidejt med 8 hundar i en lägenhet. 8 salukis varav 7 från samma kennel (Zala bröt trenden, men hennes mor kommer iaf från den kenneln) och så var vi 8 pers. Fotade inte alla hundar, men Yazid, en guldfärgad tik (som vi kommer träffa MYCKET nu då hon bor supernära och jag är god vän med ägaren) och sedan Waseem, som är bror till Wahidah.

Åh så underbart det låter:D Så Wassem har flyttat till sthlm nu?:)

Tråkigt att du inte kan åka. Ibland önskar man att Sverige var lite mer komprimerat.

Ja, jag hoppas det är bra och lärorikt, jag känner ju inte till Nicklas speciellt väl, men kan tänka mig att han är duktig.

Yees, verkar iaf som om Waseem kommer stanna i Sthlm :D
Jag har nu träffat Wahidahs helbror + en annan fin pojk, jag har ätit god mat och druckit vin med trevliga människor och haft det kanonbra! Jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter nu, men jag ska försöka fixa till några bilder på några av dagens skönheter innan jag lägger mig :p

8? Var det inte 9 hundar? Mååånga var de i alla fall! :D
Galna så kattapor till salukis... Yazid är utslagen med oss här i soffan, bilder kommer när vi vaknat till liv! :D *zzzZZZzzzzZZZzzzzzzZZZZzzzzz*

MajLis: 3 saluki
Jag: 2
Sedan var det Waseem, Yazid, Azumi.
Glömmer jag någon?

*KL*

Måste kolla med er i denna tråden, vet ni ngn som är intresserad av en Galgo som ska omplaceras pga tidsbrist och sjukdom..? En vän till mig som har svårt att hitta en vettig människa till denna (i mina ögon underbara) hund.

Senast ändrad:

Det är tur att vi inte har grand danois, varghund, new foundland eller något annat som tar enorm plats :angel:

Åhnej. Jagskaintehaengalgo jagskaintehaengalgo. *intalar sig själv* Vi såg en så fin galgo på LCn häromdagen, den var jättemysig.

Jag tror att dom jag känner som skulle kunna vara intresserade inte planerar att ta en omplacering förrän om nåt år. Hur gammal är den? Hane/tik? Är det en renrasig Galgo español eller en galgo som i vinthundskorsning? Slät eller strävhårig? Kom på att jag har en vän som vill ha vinthund och som pratat om att skaffa nu när han ska öppna egen salong och kan ha hunden på jobbet. Tror att han egentligen vill ha en från valp, men jag kan ju alltid fråga. :) Min afghan är uppvuxen med honom så han är van vid vinthundssättet. :)

En vit tik, 1,5 år, inga större problem vad jag vet, möjligtvis lite tonårsfasoner. Korthårig, vad jag förstår utan papper, men hon ska komma från ngn uppfödare uppåt som håller på med renrasiga... Som du förstår är jag inte superinsatt, tycker bara om hunden:D Denna hunden är också supermysig, väldigt följsam och aktiv, kan säkerligen lära sig en hel del eftersom hon är halvt matfixerad:D

Ah, jag ska iallafall fråga min kompis. Tror dock att han vill ha en reggad för han brukar åka på LC och utställningar med mig så jag tror att han gärna skulle tävla han med. Men jag frågar. :)

KL

Jag har två vintisar!

En Borzoi och en Greyhoundkorsning.... Innan hade jag en renrasig Greyhound och en hjorthundskorsning så jag är definitivt en vinthundsmänniska! Jag kan liksom inte förstå hur folk kan ha några andra hundar!:D:D

Apropå detta har min Greyhoundflicka varit ute och slarvat med annan vinthund vilket har resulterat i valpar som nu är till salu.....:angel::angel:

Om jag skulle skaffa ny vintis skulle jag nog skaffa någon av de mindre typerna typ whippet...

Ok här kommer bilder på min Grey och min Borzoi...

grey.jpg
Borzoi.jpg

Uppdatering om hältan:

Onsdag till torsdag: 15 timmars resa (förra gången den resan gjordes blev hon stel, stelare än Zala)
Torsdag: 1 timmes lugn promenad. Har tidigare gjort så att hon markerat på benet.
Fredag: 5½ timme ute. Lugn promenad i hundtakt (m.a.o. pauser för att ligga och tugga pinnar, nosa tusen år på en punkt m.m.)
Lördag: 5 timmar. 1 mil. Tidigare har det gjort henne "trebent".
Söndag: Salukiträffar hit och dit och så mycket bus att hon var helt däckad.
Idag: Rastgård och springa lös. Sedan promenad. Ute 1 timme.½timmespromenad på kvällen.

Ni förstår vad det innebär. Min hund bör vara trebent.
MEN, hon markerar inte ens. Inte ens minsta oren. INGENTING (och jag har många gånger, både på häst och hund, upptäckt hältor och markeringar innan veterinär sett något. Jag har lätt för att se sådant)

Hon har inte sprungit lös på drygt 3 veckor. Hon har hållits så stilla det gått och bara tagit lugna promenader (så lugna det gått) på gångvägar.

Kvinnan från kenneln var i Sthlm igår, tittade på Wahidah och tyckte att hon såg jämnare ut och öht bättre ut nu än för x antal veckor sedan när vi var på kenneln.

Det verkar som om min lillskrutta är bra. :eek:

Imorgon har vi tid hos veterinären (:rofl:) Jag ska ringa till dem imorgonbitti och ställa in tiden, kolla om jag kan boka in tid nästa vecka, hålla Wahidah aktiv nu och kolla om det här bara är tillfälligt eller om det kommer tillbaka.

Jag tänkte innan jag åkte till Sthlm att jag imorgon skulle släppa henne, låta henne rusa rejält och sedan gå och på så vis "garanterat få en hälta som veterinären kan kolla på". Nu gjorde jag detta idag och som jag sagt, hon är helt ren.

Jag förstår ingenting.

dsc_6887-copy_35316541.jpg

Dagsfärsk bild! :D

Jag tänkte på en grej. Kan det vara kylan där uppe i norr som spökat för wahida kanske? Om hon inte blir sämre nu igen då förstås... Bara en tanke som slog mig. Fast tja.. Resan är ju densamma oavsett förstås. *funderar* Skönt att hon inte markerar nu iallafall! :)

Jo... det har jag också funderat på... Men samtidigt känns det ologiskt, för hon har inte haltat under promenaderna där uppe, utan först om man gått, kommit hem, vilat och sedan, efter vilan, det är då hon haltat...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka