VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag hade inte koll på att det var träning nu på söndag (borde kika in på deras sida lite oftare :p), så det blir lite kort varsel för oss, tyvärr.
Hoppas du och Cebbe får kul, det hade förstås varit roligt att kunna åka...

Åh, vad synd. Du får hålla lite bättre koll där helt enkelt. :p

Min grabb börjar bli en stor kille nu. Här ligger han och spanar på fåglar utanför och fick ha utsläppt frisyr en stund. Han är så söööt då. :love:

DSC02029.jpg

DSC02036.jpg

Jag kommer ihåg hur rolig han såg ut när han hade lång päls i hela ansiktet :D Har är på väg att bli riktigt stilig din pojk!

Här är en till som börjar bli stor! Kolla blicken! :love:
dsc_4608-copy1_32006590.jpg

Prova att ta undan maten, ge fler gånger men mindre mål?
Har du provat att mata "utan matskål"? tex stoppa maten i pet-flaska eller liknande så att hon får jobba lite för att få maten? Det kan faktiskt hjälpa mycket!

Bra tips, det ska provas!

Har inte gett henne "utan matskål" inne, men förut hade jag ofta med en påse mat ute och "låtsades hitta" när vi var ute i skogen, då åt hon alltid och dessutom funkade det bra för att träna henne att vara nära mig. Men ska absolut testa att ge henne maten på lite annorlunda sätt, det gäller väl att vara lite kreativ, vilket jag även upptäckt att man kan behöva vara i annan träning också med en saluki. :angel:

Jag blir TOKIG.
Nu har jag ingen favoritmugg längre. Hade en stooor jättetrevlig mugg som jag fick på utställning när hon fick HP. I alla fall, muggen är trasig och det är nog hon med, för det var blod lite här och där i köket. :crazy:

Imorgon är det utställning i Boden.. Jag ska försöka ta mig dit och kommer väl säkert ställa några hundar där. Om det blir så, så hoppas jag på att få en till HP-mugg :p De är underbara..

Fråga var dom köpte din mugg, det är ju inte säkert det blir samma nu.
När jag arrade svvk's umeåutställning köpte vi muggar på Expo.

Det är nog garanterat samma, de har haft samma muggar i flera år så jag kan verkligen inte förstå varför de skulle byta nu ;)

kl

Nu har Faiza äntligen fått träffa två saluki-killar som bor här i närheten. Och vad roligt de hade! Först var hon lite försiktig som hon alltid är med nya hundar men det dröjde inte länge förrän hon både jagade och blev jagad. Hon verkade lite paff eftersom hon inte var överlägset snabbast, vilket hon brukar. :p

Hon som hade dem var väldigt trevlig och vi hoppas på fler träffar snart! Inte mycket som går upp mot att se salukis springa tillsammans!

26595956.jpg

Åh vad kul!
Vet du vad de heter och var de kommer ifrån? (blir ju jättenyfiken!)

Jag är stolt över mina dårar.
Var iväg in till stan i 2 timmar för att handla idag. När jag kom hem så hade det visserligen både pissats och bajsats inne, men de hade bara haft sönder en pet-flaska och tuggat liiiiite på bordet (normalt sett så river Waha hela huset när jag är borta:crazy:). :D Det går framåt! Och jag tror det beror mycket på att hon fått börja gå promenader igen.

Ja, det var roligt! Så kul för mig också att få träffa någon och prata saluki. Skickar PM med en länk till hundarna.

Skönt att det går framåt, inte konstigt att hon blir rastlös när hon inte får röra sig så mycket.

Blev det någon utställning då? Hur gick det i så fall?

Ishtar: Willow var ju skitsöt, älskar verkligen den färgen.

Vi måste verkligen ha salukiträff i sommar :D Jag kommer troligtvis åka till Norge i sommar, kanske man kan svänga förbi dig då.

Blev ingen utställning för min del, däremot var Wahidahs bröder med (och en del andra hundar från kenneln + några vänners hundar). Jag är glad att jag inte var där. Jag och domaren har absolut inte samma åsikter om vad som är en fin hund... :devil: (Med tanke på tidigare diskussioner kan du nog gissa hur det dömdes)
En av Wahidahs bröder, som är något av det finaste jag någonsin sett (han är så jämn, välbalanserad, har bra könsprägel, rör sig lätt och fint osv) åkte ut med en 2a. En annan bror som jag tyvärr bara sett på bild senaste tiden då han flyttat till Finland, som inte alls verkar vara lika fin, fick CK. Hur det gick för de andra hundarna minns jag inte riktigt, men en väns hund som är otroligt fin han med, åkte också ut med en 2a. :cool:
Wahidah hade nog fått en slät 1a, eller, om jag sett till att visa henne på ett showigare sätt (vilket är möjligt med henne då hon är på gränsen till att vara för showig redan nu) fått ett CK på henne.
Det blir ingen utställning för Waha innan sommaren verkar det som.

Salukiträff absolut! Någon gång måste det ju gå att få till!

Nä, jag har förstått att olika domare kan döma väldigt olika, det är ingen exakt vetenskap precis...

Idag gick vi ut på morgonpromenad i dimman :banana: (Jag älskar dimma)
Mellan 8:30 och 9:15 var vi ute och det var helt tomt överallt. Jätteskönt verkligen!

Fick den här bilden, där Waha som vanligt står med örat åt fel håll och Zala bara är allmänt fin :p
I vanliga fall så ser man en älv (nu bara is..) och berg på andra sidan älven, bakom hundarna. Vi stod på stranden.
dsc_4817-copy_32215162.jpg

Hahaha! Aaw Jizo! Vilken söt långnäsa. :love:

Här kommer vår nya film. *trumvirvel*

Cerberus productions presents: en dag på lure coursing. Starring Cebbe the afghanhound! ;) Jag orkade inte klippa och greja så mycket så den är lite hoppigt och så där, men ni får överleva. :D Hade velat låta ljudet höras när dom står och skriker medan andra springer, hundarna är sååå taggade. :p

Hoppas den fungerar nu:
http://www.youtube.com/watch?v=3ddhgrx37OQ&feature=channel_page

Underbar film som vanligt! :love:
Så himla söt när han kravlade in i bilden ju! :D Tack för att du delar med dig!

Vilken underbar film¨på han!:laugh:

Nu vill jag snön ska försvinna här i norr med så Lc kan dra igång ska bli så spännande se när Jamal springer för sörsta gången.:)

Ihelgen så har jag vart med min lill kille på utställning i Enköping som svvk annordnar och det va verkligen jätte kul Junior debut vi gjorde.
Han vart Bir Junior och var den ända junioren med Ck av 7stycken.

35947_1237236327.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka