Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
M.a.o. om 2-3 år blir det en till
OM Waha skulle få valpar i framtiden kan du få en av dem (Fast, med tanke på hur vild hon är tvivlar jag på att någon skulle vilja ha henne som mamma till en valp)
Jag skulle nog kunna tänka mig en valp med henne som mamma, men två-tre år vet jag inte om jag kan vänta, kanske drygt ett år.
Äsch, jag får försöka lugna mig lite, vet inte om det är det fina vädret eller vad det är som gör att jag börjat längta efter en till hund.
Jag. Vet. Jag har redan planer för nästa hundköp (och ja, det kommer bli valp)
Dock blir det ingen mer hund i huset sålänge Zala finns kvar. Hon skulle hata det.
Jag dör. Jag är så sur att jag knappt vet vad jag heter. Skjut mig.
TRE jävla små poäng från ett godkänt ringsekreterarprov. TRE POÄNG.
Det var inte ens fel. Hade jag bara skrivit lite noggrannare svar på vissa frågor hade jag skrapat ihop de där poängen.
Omprov nästa. Men fan vad surt..
ursäkta. Jag var bara tvungen att skriva av mig lite. Nu ska jag tröstäta pannkakor.
Jag surar också idag, i morse glömde jag att kolla så att grinden till övervåningen var stängd (Faiza är instängd i köket och hallen på förmiddagarna när jag jobbar). Så när jag kom hem nyss möttes jag av den trevliga överraskningen sönderrivet, utspritt hushållspapper i hela soffan samt på golvet, samt lite annat söndertuggat till oigenkännlighet, bl.a. ett par hörlurar.
Oh, visst är det trevligt att mötas av den synen när man kommer hem..? Hoppas att hon inte tuggade sönder några möbler för dig iaf. Det brukar vara det dyraste och krångligaste att ersätta..
Då gäller det att våra små inte lär sig av varandra. Wahidah har aldrig rört någon teknikpryl (förutom när hon bar runt på min mobil, utan att tugga) och tur är väl det. Utan dator skulle jag avlida.
Haha, nä, det är ändå ganska skönt för man börjar lära sig vad det är som är viktigt att plocka undan.
Datorn hoppas jag verkligen att hon låter bli, men tror att hon håller sig till mindre grejer. Öronsnäckor (öronvax=) och fjärrkontroller är sådant som ligger i riskzonen.
För ett tag sedan tuggade hon sönder en bläckpenna så att bläcket rann ut, sedan hade jag en blå hund.
Snart ska vi börja på en kurs för unghundar med lite inriktning på framtida tävling, vilket ska bli jättekul! Hoppas bara att hon sköter sig, det känns som slyngelåldern är på intågande.
Jag har anmält båda mina till whippetklubbens rasspecial i Gnesta 4/4.
Det blir Zinos utställningspremiär, 7 år gammal i kryptorchidklass!
Hur ska det gå, han har inte varit i en utställningsring sen han var valp, men det är bara en till i hans klass. Det är lite på skoj, han ska ändå följa med och anmälningsavgiften är låg till den här utställningen. Ska nästan bli roligare att ställa honom än min champion som jag egentligen åker dit för att ställa... hihi
Jahopp, nu ska vi antagligen flytta till Stockholm i sommar. Så nu vill vi såklart lära känna massa stockholmsvintisar! Och lokalisera vad som finns att göra där uppe, vart man tränar LC och så där.
Läskigt att flytta. Här har vi massa hundkompisar och folk att lifta till träningar med och så där. Helt ensam uppe i stockholm känns lite otäckt. Men det blir nog bra. Vi har hört att det finns gott om inhägnader där uppe, det gör det ju inte direkt här nere.
Bra att det blir till sommaren (du hotade ju med hösten först!) Jag är i Sthlm hela sommaren så vi kan gå massvis av underbara promenader!
Håll mig uppdaterad om hur det blir med flytt och så. (och behöver ni hundvakt eller flytthjälp så hjälper jag självfallet till om jag har möjlighet)
Som det ser ut nu så ska han börja jobba där uppe efter semestern. Men ingenting är ju bestämt ännu. Om det blir av lär vi tacksamt ta emot lite hundvakt under flytten iaf, så han slipper springa runt bland fötterna på folk som bär och så där. Han gillar ju att vara i centrum för uppmärksamheten och ligger alltid mitt på golvet, mitt i gången, mitt där alla ska gå osv. Kan nog bli liiite enerverande i en flytt.
JAG VILL VARA HUNDVAKT!
(om fler erbjuder sig så har jag paxat Cebbe, så det så!)
Vi bor i 5a på 112 kvm, så det får utan problem plats och vi har en lång gång där han kan få ligga och hålla koll på oss
Hästnyheter Jag brukar sitta som protokollskrivare och ta manuell tid på våra hopptävlingar. Vi har helt ny tidtagningsutrustning men ibland tar den...
Hästnyheter Det kan ju vara så att hennes första reaktion var att han inte skulle säljas och när hon tänkte efter så ändrade hon sig. Det är ju stor...
Hundträning Hitta den ultimata belöningen och vissla i samband med den belöningen exempelvis.
Jag tycker kurser i belöningsteknik är rätt bra kurser...