Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)
*KL*
Nu börjar jag så sakta vakna till liv igen. Cebbe ligger bredvid mig på rygg med tassarna i vädret. Han har inte piggnat till ännu.
Igår var vi på handlerkurs! Klockan fem gick vi hemifrån, och herr hund bara VÄGRADE sova på tåget. I 2,5 timme låg han och visslade, stod och tittade ut genom fönstret, försökte leka med en schäfer och förde högljudda politiska diskussioner med sig själv (lät det som iaf). Klockan 6 på morgonen. Jättepoppis bland medresenärerna tror jag.
Men åh så bra det var med träning. Vi har övat kontakt, sprungit sicksack och kors och tvärs. Vi har sprungit och sprungit och bytt hundar med varandra. Det var extra kul att se andra som ser så himla duktiga ut att ställa Cebbe. När jag fick deras hundar såg jag lika proffsig ut jag, för deras hundar ställde ju nästan upp sig själva. Och dom stod som man menade när man flyttade deras tassar. Cebbe är ju svårställd än så länge eftersom han är så tunn i fram och inte riktigt kan stå så som många andra kan. Vilket syntes när andra försökte sig på det.
Vi fick ha privatträning med med Camilla, hon visade massa bra tips på vad man ska tänka på med sin individuella hund. Så nu ska jag köpa nytt utställningskoppel. Fick prova med ett helt läderstryp som man låser lite under hakan och guuud vilken skillnad det blev.

Sedan fick vi ställa våra hundar inför varandra också, och berätta för alla vad vi lärt oss, varför vi ställde dom så och vad man ska tänka på med just sin hund. Och sist så fick Camilla springa med våra hundar och så fotades det hej vilt.
Åh så skoj det var! Det var helt klart värt att åka till Kumla för, det var roligt att få träna och jättebra för Cebbe att öva på att hålla igång så en hel dag. Plus att det var jättetrevligt att träffa massa afghaner och salukis och trevliga människor och bara prata hund.
Hoppas ni andra får chansen att gå en sån bra kurs också.