VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

J amen om det är nå hon ska koppla av i är väl bra med att inte för stor då kan det ju öven bli att hon går runt runt om det är nå som är precis så kanske hon lägger sig ned i den och är nöjd då:)

*KL*

Nu börjar jag så sakta vakna till liv igen. Cebbe ligger bredvid mig på rygg med tassarna i vädret. Han har inte piggnat till ännu. :D

Igår var vi på handlerkurs! Klockan fem gick vi hemifrån, och herr hund bara VÄGRADE sova på tåget. I 2,5 timme låg han och visslade, stod och tittade ut genom fönstret, försökte leka med en schäfer och förde högljudda politiska diskussioner med sig själv (lät det som iaf). Klockan 6 på morgonen. Jättepoppis bland medresenärerna tror jag. ;)

Men åh så bra det var med träning. Vi har övat kontakt, sprungit sicksack och kors och tvärs. Vi har sprungit och sprungit och bytt hundar med varandra. Det var extra kul att se andra som ser så himla duktiga ut att ställa Cebbe. När jag fick deras hundar såg jag lika proffsig ut jag, för deras hundar ställde ju nästan upp sig själva. Och dom stod som man menade när man flyttade deras tassar. Cebbe är ju svårställd än så länge eftersom han är så tunn i fram och inte riktigt kan stå så som många andra kan. Vilket syntes när andra försökte sig på det. :D

Vi fick ha privatträning med med Camilla, hon visade massa bra tips på vad man ska tänka på med sin individuella hund. Så nu ska jag köpa nytt utställningskoppel. Fick prova med ett helt läderstryp som man låser lite under hakan och guuud vilken skillnad det blev. :bump: Sedan fick vi ställa våra hundar inför varandra också, och berätta för alla vad vi lärt oss, varför vi ställde dom så och vad man ska tänka på med just sin hund. Och sist så fick Camilla springa med våra hundar och så fotades det hej vilt.

Åh så skoj det var! Det var helt klart värt att åka till Kumla för, det var roligt att få träna och jättebra för Cebbe att öva på att hålla igång så en hel dag. Plus att det var jättetrevligt att träffa massa afghaner och salukis och trevliga människor och bara prata hund.

Hoppas ni andra får chansen att gå en sån bra kurs också. :laugh:

Underbart! :bump:
Får man se foton sedan då? :D

Madde: Det ligger iof mycket i vad du säger... Ska fortsätta fundera..

Vi ska få bilder från hon som fotade, men det var ju 10 hundar så hon har nog en knippe bilder att ta sig igenom. Men det kommer så småningom hoppas jag. Jag vill ju också se. :D

Åh, vad roligt! Det lät ju som en jättebra träning, bra upplägg och så. Nu blir ni svårslagna i ringen då! :)

Hihi! Tyvärr är han ju så ofärdig än så länge, men om några år blir vi farliga. ;) Än så länge blir vi glada om vi får en 1a istället för 2a. :D

Faiza känns också väldigt ofärdig, även fast jag fått kommentarer att hon ser ut att växa väldigt jämnt. Men jag tycker fortfarande att hon är fruktansvärt bakhög...

Men det känns ju som en fördel att kunna ställa sin hund bra och roligt att lära sig vad som är viktigt just med den hunden.

kl

*tråden puttas upp av en smygläsare som gärna vill se mer bilder på era fina hundar* :angel:

Nu är det väl bara en vecka eller så tills du flyttar till Gävle?
Då kan ju du komma ner till Sthlm lite då och då :D

Vad säger ni andra, vart i landet ska vi ha vår träff?

Jag och Faiza har inga problem att ta oss någonstans en helg eller så och jag kan förmodligen nästan hela sommaren, utom möjligen sista halvan av juni och första veckan i juli. Det bästa vore ju, som Galathea redan föreslagit om man kan låna något hus eller stor lägenhet någonstans på lämpligt ställe tycker jag.
Det känns ju som de flesta av oss bor ganska nära Stockholm eller Göteborg (eller mellan dessa städer).

Men bra att vi börjar planera tidigt, det vore verkligen kul att få till något!

Senast ändrad av en moderator:

Borde det inte gå att hyra en scoutstuga eller något liknande..? Jag har möjlighet att ha en eller möjligtvis två pers hemma hos mig, men förhoppningsvis blir vi ju fler än så och det är ju inte ens säkert att vi håller till i Sthlm så.
Annars kanske vi kan tälta? :D

Japp om 4dagar är man Gävle bo:D

Jo men sthlm tycker jag låter bra, annars kan man väl alltid tälta:p Eller så kanske få tag i nån större stuga att hyra med som inte är så stor, Vissa hundklubbar bruka ju hyra ut klubb stuga med och det kanske inte heller så dyrt?

Jo men sthlm tycker jag låter bra, annars kan man väl alltid tälta:p Eller så kanske få tag i nån större stuga att hyra med som inte är så stor, Vissa hundklubbar bruka ju hyra ut klubb stuga med och det kanske inte heller så dyrt?

Tält låter mysigt :angel:
Hade ingen aning om att hundklubbar kan hyra ut klubbstugor ibland. Det är ju helt klart värt att kolla upp!

Nu har jag iaf 4 utställningar i år bestämda. (Har två som jag funderar på, men avvaktar ett tag med att bestämma mig)

Jag vill åka till Visby och ställa där den 6e juli.
Jag ska garanterat åka till Lövudden. Är utställning 25-26 juli. Vet inte om det blir bara en eller två dagar.
Jag ska ställa i Sthlm den 23 augusti och 13 december.

:p

Någon mer som har planer att ställa på någon av de utställningarna?

Nu har jag iaf 4 utställningar i år bestämda. (Har två som jag funderar på, men avvaktar ett tag med att bestämma mig)

Jag vill åka till Visby och ställa där den 6e juli.
Jag ska garanterat åka till Lövudden. Är utställning 25-26 juli. Vet inte om det blir bara en eller två dagar.
Jag ska ställa i Sthlm den 23 augusti och 13 december.

Jag ska ställa alla dagarna i Visby.
Sen blir det även sthlm både den 23 Agusti och 13 December.

Så då ses vi ju där iaf:p

Sen ska jag även på :

Österbybruk 23-23 Maj
Avesta 14 Juni
Visby 4-5-6 Juli
Alfta 11 Juli
Köping 18 Juli
Svenstavik 1-2 Agusti
Sthlm 23 Agusti
Högbo bruk 5-6 September
Sundsvall 3 Oktober
Sthlm 13 December

Det är dom jag har klara hittil nån till som kanske ska dit med nån av sina hundar här?

Tält låter mysigt :angel:
Hade ingen aning om att hundklubbar kan hyra ut klubbstugor ibland. Det är ju helt klart värt att kolla upp!

Jo men klart det är mysigt med tält:p

Ja men du som har koll på klubbar kring sthlm kanske skulle kunna kolla? ibland kan det ju även stå på deras hemsida:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka