VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Vart i landet ligger Alfta och Svenstavik?
Jag förstår inte hur du orkar åka till så många utställningar :p Jag blir trött bara av att tänka på att jag ska släpa mig iväg till 4 :D

Ska kolla lite klubbhemsidor och höra mig för lite!

Vart i landet ligger Alfta och Svenstavik?
Jag förstår inte hur du orkar åka till så många utställningar :p Jag blir trött bara av att tänka på att jag ska släpa mig iväg till 4 :D

Ska kolla lite klubbhemsidor och höra mig för lite!

Jag skulle nog åka varje hel om det gick och om man hade haft råd, så underbart tycker jag sitta där kolla på massa hundar och ha det bra och prata med trevliga människor. Och ändå blir det ju några inoff sen har jag ju även Min lilla som jag nu ska börja ställa och komma åka en hel del med, sen går ju aldrig vinrhundar och sällskaps hund nästan aldrig samma dag, sen läre man ju ställa på Dvärghundsklubben med:p

Svenstavik ligger vid Östersund och Alfta ligger drygt 10mil ovanför Gävle:)

Jo men gör de sen kan du ju skriva om du ser nå som verka vara intressant iaf.

Senast ändrad:

Delvis kl

Hyra någon stuga eller så skulle var ju en bra idé, det borde inte bli så dyrt. Jag är inte direkt ett fan av tält dock, haha. :p

Här kommer lite bilder från Faizas, Kiwis och Pistages lekstund förra veckan. Tyvärr så sprang de så mycket att Faizas drog upp sitt gamla sår igen, så nu är det lugna promenader som gäller...
Men roligt hade de! (Och det är inte helt lätt att fota tre salukis i full fart på ett fält :p).

27276532.jpg

27276525.jpg

Ta mig då!

27276397.jpg

Lycklig Kiwi

27276410.jpg

Kom kompisar så drar vi till skogs

forts.

27276437.jpg

Ja, två av hundarna är iaf snygga...

27276496.jpg

27276508.jpg

Smutsmonstret

jag smyger också runt och tjuvläser tråden utan att säga något, men alltså det bästa med salukibilder är när de studsar :D följer en tjej på bilddagboken med ett gäng vintisar och gud vad de studsar runt på alla bilder.

Förresten, när jag passade wahidah förra veckan och vi skulle över ett dike tog jag lite sats och hoppade. och jag har aldrig sett en hund hoppa så högt och långt. såhär såg jag ut :eek: galet!

Jag vet! Man blir förundrad varje gång man går igenom kort som man tagit för hunden (hundarna) befinner sig i ställningar man inte trodde var möjliga och med minst två ben i luften. :D

Om vi går på en stig i skogen t.ex. och det växer grenar över stigen tar Faiza bara ett 1-metersskutt rakt upp från nästan stillastående. Det är inte utan att man blir lite avundsjuk på deras smidighet. :p

*KL*

Nu har jag varit lite off och inte skrivit så mycket så nu ligger jag ju efter. :D Men tja. Vi har några utställningar planerade, inte så många dock. Jag hoppas ju på en LC-lincens och möjlighet att åka på LC-prov med. Och så avvaktar jag hans uppfödares kommentarer angående domarna, så jag får se. Eftersom Cebbe är lite stor och fortfarande lite ofärdig så åker jag nog inte om hon vet att domaren dömer ut oss med en 2a. Jag är så fattig just nu så då kan jag lika gärna äta en vecka istället. ;)

Planen är iallafall:

Larv
Vänersborg
Tånga Hed
Borås

SKulle gärna åka till visby med men det är väl rätt dyrt att ta sig dit va? :crazy:

Angående träff så är jag på! Bara det går tåg eller nåt. Jag har ju inte körkort. Jag kan kolla om min sambos föräldrars hus är ledigt med, som alternativ.

Men vilka är vi som vill träffas? Hur många är vi? :)

jag smyger också runt och tjuvläser tråden utan att säga något, men alltså det bästa med salukibilder är när de studsar :D följer en tjej på bilddagboken med ett gäng vintisar och gud vad de studsar runt på alla bilder.

Förresten, när jag passade wahidah förra veckan och vi skulle över ett dike tog jag lite sats och hoppade. och jag har aldrig sett en hund hoppa så högt och långt. såhär såg jag ut :eek: galet!

Vad heter den människan på bdb? Är det någon jag känner? :p

Hon är rätt duktig på knasiga hopp, min tokstolla :D

*KL*

SKulle gärna åka till visby med men det är väl rätt dyrt att ta sig dit va? :crazy:

Angående träff så är jag på! Bara det går tåg eller nåt. Jag har ju inte körkort. Jag kan kolla om min sambos föräldrars hus är ledigt med, som alternativ.

Men vilka är vi som vill träffas? Hur många är vi? :)

Det kostar väl ca500 när man reser med djur.

Ja men exkat man får väl se till så det passar med tåg och så sen får man väl möta upp varandra eftersom.

Jag med med på vinthundträff iaf:D

Vi som vill komma på Bukes vinthundsträff (datum och plats ej bestämt):

Klara J (1 saluki)
Red_Chili (2 salukis)
Galathea (1 afghan)
Madeleinewall (1 saluki)

Tog mig friheten att göra en lista, fyll på med namn och ändra om det inte stämmer.

Vi som vill komma på Bukes vinthundsträff (datum och plats ej bestämt):

Klara J (1 saluki)
Red_Chili (2 salukis)
Galathea (1 afghan)
Madeleinewall (1 saluki)
FrittePower (1 Borzoi)

Men jag kommer troligen inte ha mycket semester i sommar + att när jag har kommer vara hundvakt åt en liten valp;)
Men får jag bara reda på tid och plats ska jag försöka för det vore sjukt roligt få se fler vinthundar! (idéfix har inte träffat nån sen han lämna sina syskon:eek:)

Alla är väldigt utspridda i Sverige va?

Kaninen har tuggat sönder min kabel till datorn så jag kan inte ladda upp nya bilder:cry:

Men idag var vi och miljötränade - vilket gick bra! Han kan hoppa upp och ner vid hundmöten och gnälla men det är nog bara en övergångsfas:angel:
Sprang fram en man och visade bilder på en borzoi på sin mobil:bump:

Klara J (1 saluki)
Red_Chili (2 salukis) Stockholm
Galathea (1 afghan) Göteborg
Madeleinewall (1 saluki) Gävle
FrittePower (1 Borzoi)

(jag skrev helt enkelt upp vart i världen vi bor)

Men jag kommer troligen inte ha mycket semester i sommar + att när jag har kommer vara hundvakt åt en liten valp;)

NÄMN INTE VALP! Jag upptäckte idag att en otroligt fin hund kommer bli mamma i slutet av året/början på nästa år. Beroende på om det måste vaccineras och så innan import så skulle jag alltså rent teoretiskt kunna få hem valpen i början på nästa år eller till nästa sommar, när Wahidah är 2-2½ år gammal. Det är ju perfekt, eller hur? JAG VILL!
Jag har inte möjlighet nu och det suger. Världen är felkonstruerad och jag är bitter.

Klara J (1 saluki) Strömstad/Göteborg
Red_Chili (2 salukis) Stockholm
Galathea (1 afghan) Göteborg
Madeleinewall (1 saluki) Gävle
FrittePower (1 Borzoi)

NÄMN INTE VALP! Jag upptäckte idag att en otroligt fin hund kommer bli mamma i slutet av året/början på nästa år. Beroende på om det måste vaccineras och så innan import så skulle jag alltså rent teoretiskt kunna få hem valpen i början på nästa år eller till nästa sommar, när Wahidah är 2-2½ år gammal. Det är ju perfekt, eller hur? JAG VILL!
Jag har inte möjlighet nu och det suger. Världen är felkonstruerad och jag är bitter.

Åh nu vart jag Nyfiken vilken ska ha valpar? Dom som födde upp Zala?

Nä, inte de, inte vad jag vet än iaf :p
eftersom det inte kommer bli något av det så känns det onödigt att berätta. Någon gång i framtiden när nästa hund kommer så kan jag berätta :angel:

Vad heter den människan på bdb? Är det någon jag känner? :p

Hon är rätt duktig på knasiga hopp, min tokstolla :D

Klart att det är :) finns det folk som är vinthundfrälsta som du inte känner?
wendy menade jag. och henne hittade jag ju i din bdb. Jag älskar hennes bilder! och dina med för den delen!

Jag har verkligen aldrig sett en hund hoppa så stort förut. jag var helt paff.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka