VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

*KL*

Idag var vi på utställning i Larv. Vi missade preciiiis Faiza i ringen, så himla typiskt. Cebbe var dock duktig men lite loj. Han travar sååå fint här hemma när man övar, även om det är hundar och så runt omkring. Men på utställning är det ju bara såå tråkigt. För mycket dofter säkert med... Men han fick iallafall en 1a med HP och eftersom vi var ensamma i klassen så blev han placerad 1a också. :) Domaren tyckte att juniorerna var rena bebisarna och unghundarna var också för ofärdiga, så ingen fick CK. Utom vår vän Puma som lyckades få det och sedan fick cert. :D

Cebbe med ett fånigt leende. ;)
DSC02772.jpg

Har inga bilder från själva utställningen men hoppas att klara fick någon bra. :p

*kl*

Idag övade jag och Yazid för första gången med riktigt "utställningskoppel", tunnt och smalt och svårt att gå i. Gick väl inte så jättebra, han hängde mest som en liten igel i kopplet, såg inte elegant ut för fem öre! ;P
Vi får väl se hur det går, idag löper anmälan ut för en av de två utställningar jag tänkt ta med honom på i sommar. Så det är hög tid att anmäla!

DSC01659.JPG

De här tre kopplen har jag sedan innan, är något särskiljt av dem att föredra eller är de lika "svåra" att gå med allihop?
(Större bild: http://4.bp.blogspot.com/_uxWbwwx4YVA/SgfqI9PXuVI/AAAAAAAAArg/Pp6dGYgvIa4/s1600-h/DSC01659.JPG )

Av de där tre kopplen föredrar jag tunn kedja. Det är iof det jag alltid föredrar och har själv :p Men det är bara att testa sig fram.

Tyvärr kan vi inte ha vår lilla vinthundsdejt den helgen. Wahidah började löpa nu i morse... Jag tänkte för två dagar sedan att hon nog kommer börja löpa och tja, jag hade rätt. Hade hoppats på att hon skulle vänta två månader så att hon och Zala skulle löpa samtidigt, men sådan tur fick jag inte.
Det finns en fördel med att hon löper just nu.. Jag behöver inte fundera på när jag ska våga släppa henne lös med tanke på tassarna - om tre veckor lär de ha läkt fint. Dessutom får hennes bakben lite mer vila, så jag kanske kan släppa henne och inte oroa mig för att hon ska börja markera om jag glömmer att strecha efteråt...

haha nej då vågar jag mig inte upp om hon löper:D Men vi får ta saluki vs borzoi träffen vid annat tillfälle:laugh:

kl

Nu är även jag hemma igen! Blev en omväg via Göteborg också.

Faiza skötte sig bra på utställningen, ville inte riktigt stå stilla och blev extra gosig när domaren kom och skulle titta men jag är väldigt nöjd med henne. Hon fick en 1:a och kritiken:

Charmig ung dam, bra uttryck, tillräcklig kropp för åldern, bra benstomme, ännu mkt outvecklad speciellt i fronten, rör sig med hyffsat steg från sidan

Tyvärr blev det inga bilder på oss i ringen, men här är lite av de som jag tog senare. (Galathea, jag mailar gärna fler bilder till dig).

27512985.jpg

27512967.jpg

27513017.jpg

27513022.jpg

27513039.jpg

Blåsigt
27513075.jpg

27513042.jpg

27513046.jpg

Jag funderar också på vilka fler utställningar jag ska anmäla till (Vänersborg, Borås, Tånga Hed). Ninni och Helena har ni anmält er? Till vilka?

Jag har två stycken salukis! Eller ja, mamma och hennes man snarare, men räknar de till mina med ;)

27513046.jpg

Jag funderar också på vilka fler utställningar jag ska anmäla till (Vänersborg, Borås, Tånga Hed). Ninni och Helena har ni anmält er? Till vilka?

Vilken otroligt tjusig filur! :love::angel:

Jag har inte anmält till något än, tror att jag skippar Tånga Hed också (fortsätter jag såhär så lär det väl inte bli någon utställning för oss i år..)
Jag är verkligen inte sugen på att ställa ut, men samtidigt vill jag ju visa Wahidah för världen :angel: Hon är för fin för att inte visas tycker jag. Lövudden blir det i alla fall, fast bara ena dagen, tror jag. Tror att jag kommer skippa Stora Sthlm också trots att jag tänkt ställa där. Jag har inte lust att betala medlemskap i SKK för att ställa på en utställning, så jag tar det nästa år istället.
Nästa år, då ska vi ut. Då blir det förhoppningsvis LC-tävlingar (om W får sin licens), världsutställning, Lövudden och en hel del mer.

Angely: Så du håller till i Sthlm? :D Vart? vad är det för hundar "du" har? Bilder! :bump:

matildahedberg:
In med bild och lite info :D

Ja, jag undrar vem det kan vara? :D

Nä, jag vet inte heller, det blir ju dyrt att ställa mycket och det känns lite onödigt...men Tånga Hed hade varit roligt (eller Lövudden också för den delen, men det är lite långt). Äsch, jag hinner ju fundera några timmar till iaf.

Lövudden ska du till! ;)

Jag ska kolla om jag kan få till någon ny uppställningsbild på Waha.. Det var ett bra tag sedan jag lyckades få någon bra...

Jo, egentligen har jag nog faktiskt bättre tid i Juli och det är ju lång tid kvar innan anmälningstiden går ut där så det är kanske möjligt att vi dyker upp där ändå.

Är det några salukis som är korthåriga? Eller är det någon annan ras?

Hemskt fina bilder!

Jag tror minsann det är världens bästaste afghanhund! :love:;)

KlaraJ: Jag har heller inte bestämt mig. Sitter här och velar i sista sekund. Jag trooor att jag satsar på vänersborg och borås. Dom är lite mindre och det gillar jag, dom större med många anmälda skrämmer mig lite. Fast det beror nog mest på att afghanvärlden är lite hård och kall. Och Cebbe är så pass ofärdig som han är, man har inte en chans mot alla som strävar efter specialcertet. Å andra sidan vore det skoj. Åh, beslutsångest.

Och du får jättegärna maila bilder. Vi vill alltid ha bilder till cebbes lilla blogg. :p

Är det några salukis som är korthåriga? Eller är det någon annan ras?

Hemskt fina bilder!

Ja, visst är det salukis. De finns även som korthåriga, men det är inte lika vanligt, iaf inte i Sverige. Kennel Al Wathba är en svensk kennel som har många korthåriga.

Tack för berömmet!

Det va riktig snygga salukisar;)

Ja, det var roligt att de var där, Dabkas är ju uppfödare till Faizas mamma. De tyckte att hon var lik henne. :)

Galathea: Nej det är svårt att bestämma sig...jag känner också att jag och Faiza inte riktigt platsar på de stora utställningarna dit alla de bästa åker, fast samtidigt är det roligt när det bara är vinthundar. Men Vänersborg kanske jag ska åka på ändå, och så kanske Tånga Hed, eller Lövudden.

Jag skickar lite bilder, han är verkligen stilig, synd att jag inte kunde ta några rakt från sidan när han var fint uppställd, men det var ett tält i vägen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Atletix
Tillbaka