VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Yes, det är trist.

Samtidigt är jag inte förvånad över att Wahidah är sådan.
När hon och hennes syskon var 4-5 veckor gamla så var de utomhus för första gången. De fick vara på tomten och vi hade med Zala ut. "Normala valpar" håller ju sig nära mamma då, eller hur? och om hon går bort så ser de till att genast leta upp henne?
Inte Wahidah och hennes syskon. De sprang ut på en stor åker för att undersöka den och när de var 7 veckor fick vi nästan släppa dem i rastgård för att få tillbaka dem. Det var inkallningsträning från utedag 2 som gällde där. Men de ville upptäcka världen.. :p

Grattis på Födelsedagen!!!:banana::bump:

hihi ja alla är dem olika dem små liven, du får hoppas att det kommer med åldern och att världen då inte är en lika spännande plats:angel:

Tackar tackar! :bump:

Nu har vi i alla fall kommit så långt i inkallningsträningen att hon kommer ordentligt om jag har något gott med mig och hon inte har allt för mycket störning, så är vi i rastgården vågar jag släppa henne utan halsband. Så framåt går det, men jag tror inte hon kommer bli "Helt bra" förrän hon blir "gammal och klok" :D

Grattis från mig med! :bump:

Delvis kl.

Vad mycket det skrivs i tråden nu, kul! Hinner nästan inte med att läsa allt.

Idag fick jag hem Faizas nya sele, den är än så länge lite stor, men hoppas att den kommer passa perfekt när hon vuxit någorlunda klart. Den är himla mjuk och go iaf! :love:

27914503.jpg

Och förhoppningsvis får ni några ordentliga uppställningsbilder på henne efter helgen.

Åh vilket bra sele! vart finns dom att köpa då?:laugh:

Omöjligt att hitta bra selen till vinthundar.

tackar :D

Och ÅH vilken sele! Jag undrar samma som Madde.
Dessutom ser jag fram emot uppställningsbilder, hon ser ut att vara fin på den där bilden ;)

*hugger sista*

Nu ska jag erkänna....smygtittar in här i stortsett varje dag....jag dör av era snygga vinthundar.....Så min nästa hund ska blir en WHIPPET...dock får det vänta ett lite tag till då jag för ca 6 veckor sedan fick en son.....

MEN, nu e min fråga, HUR mkt fäller en whippet???
Jag har uppfattat det som lite, men har nu en KH chihuahua kastrerad hane som fäller mängder, det e drygt med dem korta håren som "kryper" in överallt.....Så hur är det med Whippet hår........

Sen uppskattar jag alltid bilder på era hundar så in med fler :bow:

haha, det bra det :D

Jag upplever inte att whippar fäller så jättemycket, förutom i fällningsperioder då. De jag har träffat fäller i alla fall mindre än mina salukis.
Dock är det ju som med "all" kort päls, att det som väl ramlar av är svårt att få bort... Menmen, klädvårdsrullar är underbara :p

HURRA HURRA HURRA!! Idag blir Jamal 1år:D

Och efter som ni andra har uppdaterat med bilder så kast jag in en uppställnings bild sen idag, dock ser han hemsk ut i pälsen för jag har inte tagit bort ullet:p

21410_1244291138.jpg

Grattis till din kille på 1-årsdagen! Det är roligt att vi som har saluki här har nästan jämngamla:

Wahidah: 14 (?) månader
Jamal: 12 månader
Faiza: snart 11 månader
Yazid: snart 8 månader

Har jag glömt någon?

Förövrigt så är Annelie (hon som har två salukikillar som Faiza brukar dejta) iväg och passar en kull med 4 veckor gamla salukivalpar och hon skickar massa sms om hur fina de är. :mad: :D
Det finns en fin guldfärgad tikvalp som jag sagt att hon gärna får råka smuggla med hem till mig. :angel:

Jo jag tro du fick med alla:)

Ja jag har nämligen fått reda med på att min älsklings saluki tik ska få valpar till hösten! Åhh vad sugen man blir på envalp:D
Tänk om man hade massor av plats så hade man mer en gärna haft fler:D

Ja, inom en inte alltför avlägsen framtid vill jag absolut ha en till...får se om jag har möjlighet samtidigt som jag pluggar, det är väl kanske det som blir det svåra.

Ja visst ska man ha flera! :D
Jag märker ju hur Yazid saknar hundkompisar, han gillar ju våra katter, men de är inte alltid lika blida mot honom ;) så han blir lite sårad.
Desto gladare blir han när han får träffa föräldrarnas saluki + greyhound! :)
Så på sikt, när vi bor större så kommer det nog bli en salukikompis till Yazid. :) Jag spanar på ökensalukis!

Ja jag hoppas kunna köpa en till om kanske ett år, komma nog bli samma uppföadare med för jag bara älskar deras hundar, och jag är super nöjd med den jag har så:laugh:

Dock gömde du min fina gamla dam! :mad:

Jo, jag vet att jag inte tog med Zala, men hon är ju tant. ;)
Kl

Uppdatering från utställningen idag:

Det var en trevlig dag, jag är väldigt nöjd med Faiza som fick 1:a och HP den här gången (alltså snäppet bättre än förra gången). Hon skötte sig väldigt bra, stod stilla och allt, fick t.o.m välvisad på kritiklappen. :D Vi var ensamma i klassen så där vann vi ju också. :angel:

Det var såklart trevligt att träffa och hinna prata med Helena och Cebbe, tyckte både jag och Faiza (tror Faiza börjar bli lite småkär i honom, och vem blir inte det :love:).

En hel del fotograferande blev det också, håller mig till vinthundsbilder i den här tråden, men kan hända att det dyker upp lite andra någon annanstans också.

Faiza vet hur man laddar på bästa sätt
27948787.jpg

Snygg-Cebbe visar upp sig
27948796.jpg

Söt afghanvalp
27948800.jpg

Försök till att fotografera båda
27948808.jpg

"Ja, men jag sätter mig här då, här var det mjukt" :rofl:
27948840.jpg

"Öh, vem är det där?"
27948843.jpg

Tjoho!
27948902.jpg

Och en uppställningsbild (som tyvärr blev lite sned, inte jag som fotat)
27948915.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka