Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se upp nu bara så att du inte låter henne springa tokmycket bara för att hon höll idag (även om det såklart är underbart att hon verkar vara hel igen!). Låt henne springa lite lugnt (ehm..) så att det inte sliter på tassen nu när den ändå är ny-ihopläkt. Är man oförsiktig kan det ju bli trassel igen (vilket du ju säkert redan vet)
Tack! Ja, det går faktiskt hyfsat, sist var hon så himla lugn.Jag håller tummarna för er på söndag! Kan hon stå stilla någolunda om du ställer upp henne?
Ja, det återstår att se nu när det den här gången är en manlig domare (hon är ibland skeptisk mot nya män). Men den kvinnliga domaren var inga problem, hon ville bara gosa.Låter hon okänt folk kolla tänder?
Ja, det går också bra, även om jag själv inte riktigt har koll på hur jag bäst ska visa henne än. Dessutom behöver jag köpa nytt utställningskoppel...Uppför hon sig om du har på utställningskoppel och springer bredvid henne?
Tips: Om hon på utställningen inte vill stå som du vill att hon ska stå, plocka inte med benen så satans mycket utan försök bara få henne att stå någolunda stilla och avslappnat. Det blir mycket trevligare (både för dig, hund och domare) om man inte "pillar" så mycket med hunden.
Ibland sköter de ju sig utmärkt på träning, men när det väl gäller och alla nerver sätter igång, då blir det annorlunda..
Nu vet jag ju att du varit på bra ringträning, men det kan nog vara bra med påminnelser ibland![]()
Galathea: Vad gulligt du berättar om hur Cebbe leker, jag ser det verkligen framför mig. Faiza är sån också, att hon gärna vill bli upptäckt, samma med att hoppa upp i sängen eller så när hon inte får. Hon märker direkt när jag blir sur och då är det förstås ännu roligare.
På söndag är det utställning!
Jag känner mig jätteofrörberedd, vet inte ens om jag orkar duscha henne, hon har ju badat (i havet)...
Men kul ska det bli iaf! Roligt att träffa Galathea och Cebbe igen (för ni ska väl dit? Vilken tid ställer du isåfall? Jag ställer vid 11 ungefär i ring 5 tror jag.)
Tack!![]()
Ja det vore kul att se uppställningsbilder på din Faiza! Vilken kennel är hon ifrån, jag har aldrig fått det klart för mig...