VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

*kl*

Nu har hon äntligen kommit hem..:love: Och vilken liten fantastisk vovve!

IMG_1413.jpg

IMG_1396.jpg

:banana:

Åh!!! Hon är sååå otroligt söt din lilla tjej :love:
Hoppas att allt går bra?!
Nu måste vi se till att ses snart.
Måste ju får pussa på det lilla livet :love:

I helgen som var blev Maya och jag BIS-1 på SvVk/Västras utställnig Vårgårda, Tånga Hed!

Jag är så stolt och glad över min älskade lilla tjej :love:

2009-06-13TngaHed036ok111.jpg

_MG_3104.jpg

Grattis! :)

Jag tror faktiskt att jag såg er! :D Jag hade dock väldigt bråttom till min ring just då, sedan så tänkte jag att du vet nog inte vem jag är ändå eftersom jag inte varit så aktiv här. ;)

I helgen som var blev Maya och jag BIS-1 på SvVk/Västras utställnig Vårgårda, Tånga Hed!

Jag är så stolt och glad över min älskade lilla tjej :love:

2009-06-13TngaHed036ok111.jpg

_MG_3104.jpg

:love: :banana: :love:

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ni är verkligen värda BIS!!!
Och jaaa, vi måste verkligen träffas!!
Det går super med bebis...hon är UNDERBAR!!

Jättegrattis från oss också! Vad trist att inte vi var där på lördagen.

Vi var på sveriges afghaners inofficiella rasspecial på söndagen istället. Det gick bra, Cebbe sprang lite gladare trots att vi var ensamma som vanligt. Vi fick HP och blev där med BIR unghund, eftersom vi var just ensamma. Inte så skoj när man är det, men han fick fin kritik och han skötte sig finfint.

Stundtals sprang han så här fint:
DSC03183.jpg

Och stundtals kunde han stå så här fint (istället för gunhästmodellen alltså)
DSC03119.jpg

Jag kärade ner mig i en sjuuukt snygg hane. Så nu har jag bestämt att Cerberus ska se ut som honom när han blir äldre. :d Tror han heter Kid Sox, den vuxna alltså. Inte valpen.
DSC03338.jpg

Vi blev lite kära i en valp med. Förstår inte alls varför?
DSC03157.jpg

Det skojigaste enligt Cebbe var förstås att busa lite, här med unga killen Midas:
DSC03349.jpg

DSC03357.jpg

Det var en väldigt trevlig dag iallafall! :banana:

Ser riktigt härligt ut! Och grattis till framgångarna! :)

Kul att det gick bra på Tånga för er, Grattis! Kid Sox, eller som han egentligen heter Star'T cutting tracks of Jihanzi ( stavning kanske inte hundraprocentig här) bor i Örebro hos Stars uppfödare. Hans morfar är far till min Star och de är otroligt lika dessa två. Snygg är han och dessutom trevlig.

Tackar. Det var ju bara inoff och vi var som sagt ensamma. Men det är ju alltid kul ändå. :) Ja, jag tyckte han var riktigt snygg! Och han verkade verkligen trevlig, har hört flera säga det nu efteråt med. Jag är inte alls bra på hundar och stamtavlor och allt det, jag är bara lekman typ. Som gillar alla afghaner men faller lite extra mycket för vissa. :) Har redan kikat på deras hemsida och läst på om honom. :D

Vilka vovvar har du?

Jag har Kingsleah Midnigt Star, Star som tilltal och Kingsleah Aicha kallas Aicha. Aicha är egentligen inte min utan kom hit på "foder" strax före påsk men hon är ju halvsyster med Star ( på mammas sida )så det känns helt ok. Aichas pappa är en spanjor som jag träffade 2005 hos Gunilla och han var också riktigt snygg. Sedan har jag också i familjen en gammal Staffordshire Bullterrier på 11 år som faktiskt står ut med afghanerna fast han tycker de är jobbiga ibland.

Senast ändrad:

Jag MÅSTE få träffa er snart! :mad:

Idag har jag varit i Uppsala på äventyr :D Vi träffade två salukipojkar. En grågrizzle som var 6 månader och en deergrizzle som var 5 år. Vi gick till en helt fantastisk rastgård där de fick springa och leka ett bra tag först. 5åringen ansåg att Wahidah var en väääldigt söt och fin tik. Waha var lycklig över att ha någon som sprang efter henne, men hon har inte riktigt förstått än vad det är hanhundarna vill när de blir förälskade i henne... :p Dock var hon snabbare än 5åringen, så hon sprang ifrån honom så fort han blev för jobbig. Mot slutet började hon även säga ifrån lite, vilket förvånade mig eftersom hon inte brukar säga ifrån.

Efter rastgården var vi ute och gick längs en lång väg som gick mellan åkrar och ängar. Zala och unga hanen fick vara lösa och strosa runt lite tills vi kom fram till ett ställe där de hade inhägnad agilitybana! :D
Zala och 5åringen fick testa på lite eftersom de fått träna lite förut, för länge sedan. Jag fotade 5åringen och 5åringens ägare fotade mig och Zala :p

Nu sover båda hundarna och jag passar på att ensamhetsträna Wahidah - vilket ju behövs... Det går faktiskt fint!
Och jag har ett ton bilder att sortera och kolla igenom... :crazy:

SÅ, kort sagt: nu är jag sugen på fler vinthundsträffar! Komisi komsi alla människor och vintisar!

kl

Nu har Faizas sår på tassen gått upp igen! :confused: :( Efter att ha varit läkt i en knapp månad, förstår inte det här alls.

Hon sprang ordentligt med Kiwi och Pistage igår, och kollade tassen efter ungefär halva tiden och allt var okej, men efteråt var det upprivet igen.

Så nu ska jag ringa någon veterinär i Göteborg och kanske få en tid där, misstänker att man kanske måste ta upp en bit och sy ihop eller något, eftersom så som den läkt hittills har det inte läkt ihop riktigt så långt ut som det borde, det är fortfarande en ingröpning.

Det känns så hopplöst, vi hade ju väntat så länge och varit så försiktiga och jag hade långsamt trappat upp hennes springande och allt hade gått bra...surt.

För att berätta något lite roligare så var de så himla söta när vi släppte dem på en äng med riktigt högt gräs. De kunde inte se varandra så de hoppade som kaniner, särskilt Faiza. Jättesött! Kommer absolut filmas i framtiden, jag och Annelie stod dubbelvikta av skratt.

Men, vad tråkigt. :( Det kan nog vara värt att kolla upp som du säger. Inte kul när det aldrig läker ju. Och när man försökt allt man kan göra blir man ju bara så frustrerad när det först verkar gå åt rätt håll och det sedan går upp igen. Har hon ont av det också?

Men då! Vilket elände!
Jag håller verkligen tummarna för att det blir ordning på det där... Jag vet ju hur surt det är med skadad unghund där skadan vägrar försvinna och det är verkligen jobbigt. Men håll ut, det kommer bli bra. Kan Wahidahs sträckning bli helt bra så kan Faizas sår detsamma.

Och R_C:

Ja, det är jobbigt, tycker jag varit så noga.

Hon verkar inte ha mycket ont av det, det hindrar henne ju inte från att springa full fart iaf. Det jobbiga är att det är så stor infektionsrisk, blir så mycket jobb att hålla rent hela tiden och på med socka och grejer när man är ute.

Men ja, det är nog helt klart värt att kolla upp ordentligt.

Grattis! :)

Jag tror faktiskt att jag såg er! :D Jag hade dock väldigt bråttom till min ring just då, sedan så tänkte jag att du vet nog inte vem jag är ändå eftersom jag inte varit så aktiv här. ;)

Synd att ni inte stannade och sa hej :laugh: Det får ni göra nästa gång!!

Tack alla för gratulationerna. Det var stort att bli BIS:love: Jag är så stolt över min vackra tjej!!

Jag har Kingsleah Midnigt Star, Star som tilltal och Kingsleah Aicha kallas Aicha. Aicha är egentligen inte min utan kom hit på "foder" strax före påsk men hon är ju halvsyster med Star ( på mammas sida )så det känns helt ok. Aichas pappa är en spanjor som jag träffade 2005 hos Gunilla och han var också riktigt snygg. Sedan har jag också i familjen en gammal Staffordshire Bullterrier på 11 år som faktiskt står ut med afghanerna fast han tycker de är jobbiga ibland.

Gunilla blev ju BIS 2. :laugh: Med en jättefin hund :laugh: ett Svinto barnbarn!
Jag känner Gunilla eftersom jag tog hand om en tik hos henne Suzy för några år sedan! :laugh:
Det fungerade tyvärr inte för Susy att vara ensam när jag jobbade. Jag bodde då i lägenhet. Nu bor Susy hos min mormors bästa väninna och hon har det jättebra :laugh:
Jag pratade lite med Gunilla innan bedömningen i stora ringen!
Har du inga foton du kan sätta in på dina hundar!!

Jo, det är kul med Gunilla och hennes hundar är underbara. Jag har satt in ett litet foto i min profil, men det verkar så krångligt med foton i texterna så jag tror inte det är mödan värt. I profilen är det fyra afghaner, de två första han hundar ( också från Gunilla ) sedan min Star och Aicha. Ifall någon lyckas förklara för mig på ett enkelt sätt hur jag ska få in foton i texte kanske det blir fler...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka