Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)
Jag MÅSTE få träffa er snart!
Idag har jag varit i Uppsala på äventyr

Vi träffade två salukipojkar. En grågrizzle som var 6 månader och en deergrizzle som var 5 år. Vi gick till en helt fantastisk rastgård där de fick springa och leka ett bra tag först. 5åringen ansåg att Wahidah var en väääldigt söt och fin tik. Waha var lycklig över att ha någon som sprang efter henne, men hon har inte riktigt förstått än vad det är hanhundarna vill när de blir förälskade i henne...

Dock var hon snabbare än 5åringen, så hon sprang ifrån honom så fort han blev för jobbig. Mot slutet började hon även säga ifrån lite, vilket förvånade mig eftersom hon inte brukar säga ifrån.
Efter rastgården var vi ute och gick längs en lång väg som gick mellan åkrar och ängar. Zala och unga hanen fick vara lösa och strosa runt lite tills vi kom fram till ett ställe där de hade inhägnad agilitybana!

Zala och 5åringen fick testa på lite eftersom de fått träna lite förut, för länge sedan. Jag fotade 5åringen och 5åringens ägare fotade mig och Zala
Nu sover båda hundarna och jag passar på att ensamhetsträna Wahidah - vilket ju behövs... Det går faktiskt fint!
Och jag har ett ton bilder att sortera och kolla igenom...
SÅ, kort sagt: nu är jag sugen på fler vinthundsträffar! Komisi komsi alla människor och vintisar!