Den är ju över hela flaskans ettikettVar ser du den på etiketten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är ju över hela flaskans ettikettVar ser du den på etiketten?
Ser den inte!Den är ju över hela flaskans ettikett
Jag befinner mig i sydöstra Frankrike för tillfället. Bara ett besök på kvarterskrogen var kul vinmässigt.
Men ett par besök på vingårdar är inplanerade och vi riskerar nog viss övervikt hem om vi hittar saker vi gillar där och i butiker.
Det förklarar saken, jag trodde det var skumpan i nr 1768 vi pratade om, såg inte att @Otherside kommenterade ett annat vin.
Jaaa ja funderade rätt ordentligt hur du inte kunde se.Det förklarar saken, jag trodde det var skumpan i nr 1768 vi pratade om, såg inte att @Otherside kommenterade ett annat vin.![]()
Underbart!!!! HahaHAAA!!!
Jagärinteavis jagärinteavis jagärinteavis. Eller nått såntVinet för dagen. Lokalt, och vi har testat både vitt(på restaurang), rött och rosè(köpt i närbutiken). Både rosén och det vita var trevliga, i synnerhet rosévinet hade mer tryck och var mer smakrikt än vad man är van vid. Rödvinet var dock rätt trist, enkelspårigt och dog snabbt i munnen.
Visa bifogad fil 172037
Två portugisiska favoriter (till framförallt räkor) är Aveleda Alvarinho o Quinta da Calcada (verkar dock ligga med lång leveranstid just nu) - men annars har jag en klar faiblesse för vita Bourgogne - en favvo är Broucard Bourgogne Chardonnay. Men det finns många där i den klassen och det är nästan alltid riktigt bra. Sen kan man gå upp rejält i prisklass och få snäppet mer elegans, personligen tycker jag dock sällan det varit meningsfullt att krypa över 200kr-klassen för dem.Tänkte köpa hem lite skaldjur ikväll
Till det blir det nog sambons födelsedags-taittinger.
Men tänkte passa på att fråga om någon har tips på nåt mer vitt (eller bubbel) som passar sådär riktigt dunderbra till krabba/räkor?
Ska se om jag kan googla mig till nåt portugisiskt (också), men tycker alltid jag får så bra tips härifrån![]()
Synd på leveranstiden, men de får hamna på ”utforska”-listanTvå portugisiska favoriter (till framförallt räkor) är Aveleda Alvarinho o Quinta da Calcada (verkar dock ligga med lång leveranstid just nu) - men annars har jag en klar faiblesse för vita Bourgogne - en favvo är Broucard Bourgogne Chardonnay. Men det finns många där i den klassen och det är nästan alltid riktigt bra. Sen kan man gå upp rejält i prisklass och få snäppet mer elegans, personligen tycker jag dock sällan det varit meningsfullt att krypa över 200kr-klassen för dem.
Ja, då kanske det inte är helt rätt - men Bourgognes Chablis-viner är ganska långt från Chardonnay i andra tappningar - den är ofta torr, mild, elegant och till räkor superb (enligt mig). De har inte det där kärva som vissa andra Chardonnay har (vilket jag iofs också tycker om, men inte till just räkor).Jag har ju tyvärr ofta svårt för Chardonnay, men det känns också som att det finns sån bredd på den druvan att jag kanske bara inte hittat rätt![]()
Kan man tänka sig amerikanskt borde nämnda Kung Fu Girl (en amerikansk torr riesling) kunna funka bra mot sältan och umamin i skaldjurTänkte köpa hem lite skaldjur ikväll
Till det blir det nog sambons födelsedags-taittinger.
Men tänkte passa på att fråga om någon har tips på nåt mer vitt (eller bubbel) som passar sådär riktigt dunderbra till krabba/räkor?
Ska se om jag kan googla mig till nåt portugisiskt (också), men tycker alltid jag får så bra tips härifrån![]()
Två portugisiska favoriter (till framförallt räkor) är Aveleda Alvarinho o Quinta da Calcada (verkar dock ligga med lång leveranstid just nu) - men annars har jag en klar faiblesse för vita Bourgogne - en favvo är Broucard Bourgogne Chardonnay. Men det finns många där i den klassen och det är nästan alltid riktigt bra. Sen kan man gå upp rejält i prisklass och få snäppet mer elegans, personligen tycker jag dock sällan det varit meningsfullt att krypa över 200kr-klassen för dem.