Å, då va du på Hansa va?Här i Malmö hade de också ett väldans stort tillfälligt sortiment i en helt egen avdelning/rum. Hann inte traska in, men får se om jag hinner senare….
Är van vid nån enstaka hylla mitt i gången från ”hemma”.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å, då va du på Hansa va?Här i Malmö hade de också ett väldans stort tillfälligt sortiment i en helt egen avdelning/rum. Hann inte traska in, men får se om jag hinner senare….
Är van vid nån enstaka hylla mitt i gången från ”hemma”.
Jag tycker det är ganska hopplöst med vin i den prisklassen och det är svårt att ha ett vin som passar till allt. Vi har ändå husviner men då dricks de innan eller efter maten eller till det det passar. Ligger dock runt 200kr så inget tips tyvärr. Finns säkert någon annan som harPuttar upp tråden men en fråga.
Ert bästa husvin, både vitt och rött? Ett sånt där man kan ha hemma som passar till det mesta om man kommer på att man vill ha vin till maten fast man inte planerat för det.
Runt 100kr i prisklass.
Puttar upp tråden men en fråga.
Ert bästa husvin, både vitt och rött? Ett sånt där man kan ha hemma som passar till det mesta om man kommer på att man vill ha vin till maten fast man inte planerat för det.
Runt 100kr i prisklass.
Jag tycker faktiskt att bolaget (här) steppat upp otroligt och hittat bra budgetviner, trots de ökade priserna.Puttar upp tråden men en fråga.
Runt 100kr i prisklass.
Tack! Alla tips är bra!Jag tycker faktiskt att bolaget (här) steppat upp otroligt och hittat bra budgetviner, trots de ökade priserna.
Här är några budgetfavoriter:
Rött:
Juno, Shiraz, 2024, 99 kr på bolaget.
Gött rött, By Per Andersson, 2024, 99 kr. Nä, man tror inte det ska vara gott. Men förvånansvärt bra!
Vitt:
Crudo, Catarratto Zibibbo Organic, 2024
Alla är ganska lätta. Jag äter inte kött så vet inte hur bra de är till en blodig stek.
Jag tycker det är ganska hopplöst med vin i den prisklassen och det är svårt att ha ett vin som passar till allt. Vi har ändå husviner men då dricks de innan eller efter maten eller till det det passar. Ligger dock runt 200kr så inget tips tyvärr. Finns säkert någon annan som har
Här är ett tips om man gillar lite lättare röda viner, detta köper jag ofta. Det är inte wow men gott! Ett sådant vin man kanske inte blir ledsen över att det är slut men det är sällan någon som ratar det. Om man är van vid fylliga tanninrika viner tycker man säkert att det är lite blaskigt. Om man ska bjuda någon som inte gillar ”rödvin” är det ett bra instegsvin. Kostar 119kr, finns i fasta. (Jag var tvungen att googla ”vin med anka på etiketten” för att hitta det då vi här hemma bara kallar det Mr Duck)
![]()
Har inte druckit, gillar dock vita viner från Pfalz även om sauvignon blanc inte är så typiskt Tyskland.Pappa fick den här av min kusin och drack upp det innan jag hann smaka. Jag blir på gott humör av etiketten och sauvignon blanc kan väl omöjligt bli direkt äckligt. Någon som provat? Värt att lägga energi och pengar på att få tag på?
Visa bifogad fil 174193
Pappa fick den här av min kusin och drack upp det innan jag hann smaka. Jag blir på gott humör av etiketten och sauvignon blanc kan väl omöjligt bli direkt äckligt. Någon som provat? Värt att lägga energi och pengar på att få tag på?
Visa bifogad fil 174193
Jag köper inte burk så då får det bli andra märken - men konstigt att de inte bara väljer ett annat slags flaskalternativ?Ok, förlåt - inte vin, men väl öl; SÅ himla trist att Staropramen beslutat att inte sälja sin öl (som är den godaste enligt oss) i flaska längre. Utan enbart i burk. Det handlar tydligen bl.a. om att de är lättare att hantera och transportera i burk. Men ... neeejjj! Vem vill ha en iskall öl en varm sommarkväll ... i en burk?!? Klart det ska vara en flaska! Med lång hals! SÅ så besviken.....
Berätta gärna vilka är dina alternativ?Jag köper inte burk så då får det bli andra märken - men konstigt att de inte bara väljer ett annat slags flaskalternativ?
Berätta gärna vilka är dina alternativ