Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Fick tipset att steama ullplagg istället för att blocka ifall man inte behövde göra nån formändring och det funkade ju kanon. Tycker nog det blev väl så bra som att blocka, slipper man Juventus en evighet på torkning också!
 
SA ... nu ar jag super sugen pa att sticka en islandic ... eller troja med ok. Fran toppen. MEN da jag ar super kanslig mot all ylle, Lama, You name it, har jag nu bestallt 4 nystan av olika farger i acrylic sa jag kan kolla hur det ser ut ... och hoppas villt att det ska fungera. Annars blir det en hel massa fler "leg warmers" an jag tankt mig.
 
SA ... nu ar jag super sugen pa att sticka en islandic ... eller troja med ok. Fran toppen. MEN da jag ar super kanslig mot all ylle, Lama, You name it, har jag nu bestallt 4 nystan av olika farger i acrylic sa jag kan kolla hur det ser ut ... och hoppas villt att det ska fungera. Annars blir det en hel massa fler "leg warmers" an jag tankt mig.
Det går alldeles utmärkt att sticka islandströja i acryl. Min syster och man har varsin, skillnaden är väl att dom noppar sig lite och inte blir så fluffiga som en i ull.
 
Det går alldeles utmärkt att sticka islandströja i acryl. Min syster och man har varsin, skillnaden är väl att dom noppar sig lite och inte blir så fluffiga som en i ull.

Mitt huvudproblem ar att jag inte kan tillrackligt om garn och att sticka for att med hyfstad sakerhet bedomma om garnet kommer att fungera ... och jag GOR faktiskt Gauge, men jag mistanker att jag stickar lite losare nar jag stickar hela plagg ... det ar i alla handelser svart! :p
 
Mitt huvudproblem ar att jag inte kan tillrackligt om garn och att sticka for att med hyfstad sakerhet bedomma om garnet kommer att fungera ... och jag GOR faktiskt Gauge, men jag mistanker att jag stickar lite losare nar jag stickar hela plagg ... det ar i alla handelser svart! :p
Börja med att sticka en provlapp👍🏼
 
Efter sju svåra år är äntligen Krullis klar.
Svårt garn att sticka med.
 

Bifogade filer

  • 7DE47EFF-DD1F-4C85-9E34-E8CB3C81EEA4.png
    7DE47EFF-DD1F-4C85-9E34-E8CB3C81EEA4.png
    514,3 KB · Visningar: 76
Är det någon som har koll på om alla längre rundstickor har lika lång hård del? Stickar en kofta på rundsticka och får ont i händerna, tänker att en längre hård bit skulle underlätta.
73E9E6A0-76F8-4543-B020-FE54149C70FE.jpeg
 
Är det någon som har koll på om alla längre rundstickor har lika lång hård del? Stickar en kofta på rundsticka och får ont i händerna, tänker att en längre hård bit skulle underlätta. Visa bifogad fil 103367

Det finns varianter med längre hård del (eller kortare för den delen) men också med 'knäckt' hård del, vilket jag tyker hjälper en få en mycket bättre hållning på händerna.
 
Det finns varianter med längre hård del (eller kortare för den delen) men också med 'knäckt' hård del, vilket jag tyker hjälper en få en mycket bättre hållning på händerna.
Tack! Jag tror att jag har sett såna, ska testa.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 507
Senast: Lobelia
·
Svar
1 029
· Visningar
54 216
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
487
Senast: gullviva
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
227
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp