Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Bukefalos 30 år!

Om du upplever att din stickning inte följer storleksangivelserna trots rätt garn och stickor så kan det bero på det, vridna maskor blir lite tightare än vanliga.
Nä, det har jag inte upplevt.
Mitt problem är snarare att jag stickar så sakta att ingen hinner växa flera storlekar :D

Men poo
Lyckades dra av ena kabeln igår. La ifrån mig stickningen för kvällen. Inatt har katten hittat den och gjort slarvsylta av hela nystanet.
Bara att börja om.

Måste ha tag i en ny kabel med. Har bara korta hemma..

Jag tappar bort var i mönstret jag är, vilken rad jag är på. Behövde nån slags mönstervisare/hållare.
Två små magneter, två brickor, två plantpinnar och lite smältlim senare:
IMG20250509055010.webp

Kanske inte så snyggt, men oj så smidigt!

IMG_0291.webp

Mitt nya projekt. En övningströja - ska bli en Cumulus Tee från Petite Knit. Om den blir klar 😬
Har aldrig stickat på rundstickor förr (fanns nog inte för typ 45 år sen när det senast begav sig). Och aldrig någonsin gjort raglanökningar. Hade vissa svårigheter med dom i början som man kan se.

Om den blir bra stickar jag en till i en annan färg.

Visa bifogad fil 168969
Vårens tröjprojekt är klart! Så nöjd, sitter ganska taight på kroppen och kommer funka fint även under en jacka men även precis som den är. :)
Jättesnygg! Vad är det för mönster och garn?
Jag har köpt fint garn för 3 mm stickor och vill sticka ok-tröja/kofta men det är lite svårt att hitta mönster. De flesta stickas uppifrån och det verkar så tungt och bökigt tycker jag.

Jättesnygg! Vad är det för mönster och garn?
Jag har köpt fint garn för 3 mm stickor och vill sticka ok-tröja/kofta men det är lite svårt att hitta mönster. De flesta stickas uppifrån och det verkar så tungt och bökigt tycker jag.
Mönstret är Riddari och garnet är framförallt järbos Svensk ull och lite jag har köpt på semestern i samma grovlek. Den stickas nerifrån och upp. Sen la jag till lite förkortade varv för att höja upp i nacken.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka