Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har massor med garn. Verkligen massor! Två plastbackar fulla. Men det mesta är småsnuttar, olika färger och kvaliteter så kan inte göra några större projekt.
Nu tänkte jag sticka en enkel poncho. Får jag köpa mer garn till det? :angel:
Man får alltid köpa garn ;)

Själv försöker jag sticka upp garn iaf under året. Men då sitter jag på minst 5 tröjmängder i mina skåp, förutom alla slattar/enfärgade nystan till halsdukar, vantar osv...
 
Nej!! Man måste göra något av allt innan man köper nytt! ;):D

Jag har typ samma problem. Jag skulle iofs kunna göra en massa projekt helt klart innan jag måste köpa nytt men det hjälper ju sällan. Man vill ju ändå inte använda det garnet just då.
Man får alltid köpa garn ;)

Själv försöker jag sticka upp garn iaf under året. Men då sitter jag på minst 5 tröjmängder i mina skåp, förutom alla slattar/enfärgade nystan till halsdukar, vantar osv...

Ni skickar lite olika budskap här :cautious: :D

Nää det är väl säkrast att låta bli att handla. Får göra nåt med det jag har. En Jäkla massa smådjur kanske. Eller randiga strumpor.
 
Nä, man måste köpa nytt.......jag bara för över det jag tycker att jag ska göra eftersom jag har dåligt samvete för mina egna garner.....:o
Du också?
Igår fick jag en katalog från knittingroom.
Farligt.
Massor av fina saker man kan sticka och virka.
På hicken att beställa mer - men tog i stället upp en sjal jag håller på att virka. Måste göra klart något av projekten först.
Islandströjan vore det inte bara dumt att fortsätta med, heller.
 
Började sticka en långkofta 2016. Superfin.
Tog en ofrivillig paus när jag blev mamma 2017. Då var jag helt klar med rygg och fram och nästan klar med en ärmen.

Det var riktigt dumt. Nu har jag glömt bort hur jag gjorde ärmen. :arghh:
 
Okej jag hade visst garn hemma. Meeeen det är så tjockt och jag vill egentligen ha ett tunnare. Och vartofta har så fina ullgarner till bra pris... :angel:
Men jag ska inte! Har börjat sticka med det tjocka garnet nu och jag tror det blir bra. Fast som vanligt gjorde jag ingen testruta först så det blir gigantiskt. Borde kanske börja om. Har bara stickat två varv så det är ju inte hela världen.
 
7304D347-D0E9-4F39-BFFF-F8B2EDB7F51D_medium2.jpeg


I år ska jag faktiskt göra lite julklappar :) Atrantia heter mönstret.
 
:arghh: Varför gick jag in i den här tråden? Nu blev jag ju tvungen att handla en massa saker på panduro. :cautious: Men jag köpte mig garn till antingen kofta eller poncho, jag har inte riktigt bestämt mig än för vad det ska bli. :angel:
 
Jag tänker att jag ska försöka strunt i att-göra-listan in på Panduro trots att ni skrivit det. Hoppas jag pallar!
 
Vad stickar ni för poncho? Jag kör enklast möjliga, en stor rektangel som sys ihop. Min första så jag vill gärna ha lite inspiration!
 
Vad stickar ni för poncho? Jag kör enklast möjliga, en stor rektangel som sys ihop. Min första så jag vill gärna ha lite inspiration!
Jag har gjort en, mönstret heter Hugo, jag har inga bilder på den jag har gjort och jag vill inte lägga in någon annans bild men den finns på ravelry med namnet Hugo. Jag ser bara konstig ut i de där rektanglarna trots att jag tycker att de är snygga. :cautious: Med nästa har jag inte bestämt mig om jag ska använda samma mönster eller om jag ska hitta något annat mönster kanske. :D
 
Vad stickar ni för poncho? Jag kör enklast möjliga, en stor rektangel som sys ihop. Min första så jag vill gärna ha lite inspiration!

Numera så virkar jag mest då det är mycket lättare att repa när jag gör fel, än vid stickning som då kräver en del koncentration som jag inte orkar med.

Denna gång så tänkte jag göra en väldigt enkel poncho, mönstret finns gratis på nätet och kommer från gården Grimslätt och ponchon heter Majlis. Har stickat den tidigare i olika garner med bra resultat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 027
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 654
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 741
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp