Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
D62F8B09-8ECE-48FF-BA33-A5858293F59A.jpeg
D62F8B09-8ECE-48FF-BA33-A5858293F59A.jpeg

Virkat en mobilhållare så man kan kolla på film typ i soffan eller sängen. Himla nöjd och så praktiskt istället för att fixa med kuddar och filtar och så rasar allt så fort man rör sig :)
 
Jag har borjat sticka igen. Jag har inte stickat pa over 30 ar. Jag hittade ett "kul litet monster" :cautious: pa en troja till barnbarnet som skulle bli sa sot som jul troja och tankte mig att sticka i rott och vitt ... och att vara riktigt kreativ och sticka en julgran pa framstycket. Det ar trettio ar sedan jag senast gjorde nagot liknande sa det ar nog bara jag som kanner mig latt overraskad att det inte blev bra.:angel: Efter att ha repat upp framstycket 3 ganger har jag nu bestamt att om jag tanker bli kreativ sa sys julgranen pa nar det ar klart ...

Finns det nagon har som kan ge mig tips? :p
 
Jag ska på sy och hantverksfestivalen imorgon men jag vet att jag alltid får beslutsångest när jag är där och att det oftast innebär att jag åker hem tomhänt. Någon mer som känner igen sig? Har så svårt att köpa garn utan en tanke på vad det ska bli, och har inget projekt i tanken som jag inte redan har garn till hemma.

Barnen önskar sig regnbågskoftor, vilket ju är härligt men jag stickar i ull och alltså dom avskyr ull. Håller på med klänningar nu i ull/silke men med min lösa stickfasthet blir det så halkigt att jag får ont i handleden så det fungerar inte heller.
 
Jag ska på sy och hantverksfestivalen imorgon men jag vet att jag alltid får beslutsångest när jag är där och att det oftast innebär att jag åker hem tomhänt. Någon mer som känner igen sig? Har så svårt att köpa garn utan en tanke på vad det ska bli, och har inget projekt i tanken som jag inte redan har garn till hemma.

Barnen önskar sig regnbågskoftor, vilket ju är härligt men jag stickar i ull och alltså dom avskyr ull. Håller på med klänningar nu i ull/silke men med min lösa stickfasthet blir det så halkigt att jag får ont i handleden så det fungerar inte heller.
Önskar att jag var sån :meh: Jag har alldeles för många nystan som ligger som jag har köpt bara för att de var helt underbara, vad jag sen ska göra av dem, ingen aning. :rofl:
Men ull finns i många olika kvaliteter, vad är det de inte tycker om med ull?
 
Jag ska på sy och hantverksfestivalen imorgon men jag vet att jag alltid får beslutsångest när jag är där och att det oftast innebär att jag åker hem tomhänt. Någon mer som känner igen sig? Har så svårt att köpa garn utan en tanke på vad det ska bli, och har inget projekt i tanken som jag inte redan har garn till hemma.

Barnen önskar sig regnbågskoftor, vilket ju är härligt men jag stickar i ull och alltså dom avskyr ull. Håller på med klänningar nu i ull/silke men med min lösa stickfasthet blir det så halkigt att jag får ont i handleden så det fungerar inte heller.
Nej, jag har inte ditt problem. Jag ser ett garn, känner på det, blir kär, köper :D
VILL OCKSÅ ÅKA TILL UMEÅ!!!
Alpacka-ull? Sticks inte. Den jag virkat med var dock rätt tunn i tråden, men man kan ju köra två trådar (nystan) samtidigt för att få grövre tråd, om man vill.
 
Nej, jag har inte ditt problem. Jag ser ett garn, känner på det, blir kär, köper :D
VILL OCKSÅ ÅKA TILL UMEÅ!!!
Alpacka-ull? Sticks inte. Den jag virkat med var dock rätt tunn i tråden, men man kan ju köra två trådar (nystan) samtidigt för att få grövre tråd, om man vill.

Jag kom hem utan både garn och tyg O_o men jag köpte ett armband iaf, och resår till att sy trosor med till barnen.

Alpacka är ett bra förslag! Får hålla utkik efter det och beställa sen eftersom att jag såg det försent.
 
Önskar att jag var sån :meh: Jag har alldeles för många nystan som ligger som jag har köpt bara för att de var helt underbara, vad jag sen ska göra av dem, ingen aning. :rofl:
Men ull finns i många olika kvaliteter, vad är det de inte tycker om med ull?
Ja det är väl både och. Men nu får jag fortsätta att sticka av det jag har, för det är inte garn brist här hemma ändå.

Barnen tycker all ull kliar. Jag är inte känslig men även det som jag tycker är supermjukt ratar de.
 
Ja det är väl både och. Men nu får jag fortsätta att sticka av det jag har, för det är inte garn brist här hemma ändå.

Barnen tycker all ull kliar. Jag är inte känslig men även det som jag tycker är supermjukt ratar de.
Prova att tvätta ullkläderna med balsam, det ska tydligen hjälpa säger många.
 
Jag har stickat en jättesjal :D

mobiluppladdning_5bbb5198e087c30c6af53ade.jpg


mobiluppladdning_5bbb519be087c30c6af53adf.jpg


mobiluppladdning_5bbb519d9606ee5bb34387fd.jpg


Mönstret heter Lace Triangle Shawl, finns på Ravelry - jag stickade på även efter att den egentligen uppnått rätt mått eftersom det bara är joxigt att ha garnsnuttar kvar så den blev större än det är meningen. Men det gör ju ingenting!

Nu håller jag på med Quicksilver Shawl av Melanie Berg. En assymetrisk skönhet i tre färger, absolut det mest komplicerade jag gjort hittills men hemskt skoj! Detta är bara början, jag har kommit en bra bit längre nu. Uppdaterar om ett par dagar :)

mobiluppladdning_5bb5b35d2a6b2287dcb104d1.jpg
 
Det har ar verkligen det sotaste jag sett pa hur lange som helst. JAG VILL HA :heart
Köp lite ull och nålar och sätt igång! :) Det var jättekul och lätt! Jag gjorde bara efter hur hon visade, annars hade de nog inte blivit fullt så gulliga... Kolla Youtube efter ”needle felted sleepy mice”. Du kan tydligen köpa material av henne också om du skulle bli sugen... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 029
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 654
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 741
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp