Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobba jobba jobba! Inte mycket kvar nu. Bara nästan två ärmar och halsen. Typ klar ju!
15492838281206822333257041919215.jpg
 
Jag har så extremt mycket garn nu att jag inte ens vet vad jag ska sticka. :eek:

jag har som mål att sticka 3 projekt av garn som finns hemma och utmana min kreativitet genom att hitta mönster som jag gillar som passar med garn jag har hemma. När jag gjort det så köper jag garn till ett 4e projekt och sen börjar jag om. Garnhögen krymper, och i denna takten lär jag ha tomt till sommaren någon gång :D
 
jag har som mål att sticka 3 projekt av garn som finns hemma och utmana min kreativitet genom att hitta mönster som jag gillar som passar med garn jag har hemma. När jag gjort det så köper jag garn till ett 4e projekt och sen börjar jag om. Garnhögen krymper, och i denna takten lär jag ha tomt till sommaren någon gång :D

ja jag har nog så att jag kan sticka 5-6 tröjor i alafosslopi, ett par i lettlopi och hur mycket merino som helst. :laugh::rofl:
 
jag har som mål att sticka 3 projekt av garn som finns hemma och utmana min kreativitet genom att hitta mönster som jag gillar som passar med garn jag har hemma. När jag gjort det så köper jag garn till ett 4e projekt och sen börjar jag om. Garnhögen krymper, och i denna takten lär jag ha tomt till sommaren någon gång :D
Det är ju smart! :D Jag har hittat mönster och köpt garn till det, men glömt spara mönstret så när garnet kommit vet jag inte vad det var jag skulle göra med det :angel: Å andra sidan har jag snart en riktig stash istället :rofl:
 
Tips på vad man kan göra och ge till nyfödd? Förutom babyfilt.
Jag har bland annat virkat olika figurer av Lalylalas mönster och har då använt garn av naturmaterial och fyllt med ullvadd. Det har känts som en fin och mysig present att ge bort :)
Jag hade även uppskattat att få en stickad/virkad overall, tossor/raggsockar och mössa i något roligt mönster. Lite beroende på vilken säsong det är.
 
ja jag har nog så att jag kan sticka 5-6 tröjor i alafosslopi, ett par i lettlopi och hur mycket merino som helst. :laugh::rofl:
Jag hade flera tröjmängder hemma av olika kvalité. Men det är kul när man ser att det minskar, och man slipper det dåliga samvetet för allt garn som bara ligger. Och att hitta det perfekta mönstret till det där garnet som legat där i hundra år är en rätt rolig uppgift det med 😁
 
jag har som mål att sticka 3 projekt av garn som finns hemma och utmana min kreativitet genom att hitta mönster som jag gillar som passar med garn jag har hemma. När jag gjort det så köper jag garn till ett 4e projekt och sen börjar jag om. Garnhögen krymper, och i denna takten lär jag ha tomt till sommaren någon gång :D

Vilken kul idé! Jag tror jag lånar den.

Mitt största problem är att jag har typ ett nystan eller mindre per färg och kvalitet. Får bli många små figurer till syskonbarnen.
 
Jag matar kropp. Är halvvägs ungefär och tycker inte jag kommer nånstans :meh: Tack vare en extremt lång resdag igår klämde jag fram 10-12 cm ungefär, men nu blir det ju segt igen. Stickfastheten/jämnheten i stickningen är fortfarande lite fuckad efter mitt äventyr med stickor 2 och flerfärgsvantar, men det blir bättre i alla fall.
IMG_8048.jpg

(Flax Light/Tin Can Knits i Requiem for a dream/TréLiz)
 
Jag är klar med min Oslo hue som pappa ska få och måste nog göra en åt mig själv med. Har nu påbörjat vantarna men tror att jag stickar för hårt, de ser så små ut...:cautious:
 
Hej, jag är nybörjare på stickning och försöker förstå ett mönster till ett par handledsvarmare i smockmönster. Vad 17 betyder det när det står "Varv 5–7: Sticka som maskorna visar.?
Är det helt enkelt rät över rät och avig över avig eller är det något helt annat, stickiska är jävligt frustrerande ibland. Har ni tips på något stickforum där man kan terrorisera med frågor?
 
Hej, jag är nybörjare på stickning och försöker förstå ett mönster till ett par handledsvarmare i smockmönster. Vad 17 betyder det när det står "Varv 5–7: Sticka som maskorna visar.?
Är det helt enkelt rät över rät och avig över avig eller är det något helt annat, stickiska är jävligt frustrerande ibland. Har ni tips på något stickforum där man kan terrorisera med frågor?
Det finns inte med något diagram i mönstret?
 
Hej, nej inget diagram det står så här:

Smock (delbart med 8).
Varv 1– 3: (2 r, 2 a) 12 (14) ggr = 48 (56) maskor.
Varv 4: (Stick in den högra stickan mellan den 6:e och 7:e maskan på vänstra stickan. Dra fram garnet så att en ny maska bildas. Låt den sitta på högra stickan. Sticka 1 r. Dra den "nya" maskan över den stickade maskan sticka 1 r, 2 a, 2 r, 2 a) 6 (7) ggr = 48 (56) m. Den "nya" maskan "vandrar" över 6 m.
Varv 5–7: Sticka som maskorna visar.
Varv 8: Sticka 2 r, 2 a (stick in den högra stickan mellan den 6:e och 7:e maskan på vänster sticka. Dra fram garnet så att en ny maska bildas. Låt den sitta på den högra stickan. Sticka 1 r. Dra den "nya" maskan över den stickade maskan. Sticka 1 r, 2 a, 2 r, 2 a) 5 (6) ggr, 2 r, 2 a = 48 (56) m. Den "nya" maskan "vandrar" över 6 m. Upprepa dessa 8 varv.
Vart fjärde varv förskjuts den vandrande maskan och smockmönstret uppstår.
Lägg upp 68 (76) m. Sticka smock över 48 (56) m och dubbel resårstickning 2 r, 2 a över resterande 20 m tills arbetet mäter 12 cm. Det 6:e mönstervarvet ska vara det sista.
 
Hej, nej inget diagram det står så här:

Smock (delbart med 8).
Varv 1– 3: (2 r, 2 a) 12 (14) ggr = 48 (56) maskor.
Varv 4: (Stick in den högra stickan mellan den 6:e och 7:e maskan på vänstra stickan. Dra fram garnet så att en ny maska bildas. Låt den sitta på högra stickan. Sticka 1 r. Dra den "nya" maskan över den stickade maskan sticka 1 r, 2 a, 2 r, 2 a) 6 (7) ggr = 48 (56) m. Den "nya" maskan "vandrar" över 6 m.
Varv 5–7: Sticka som maskorna visar.
Varv 8: Sticka 2 r, 2 a (stick in den högra stickan mellan den 6:e och 7:e maskan på vänster sticka. Dra fram garnet så att en ny maska bildas. Låt den sitta på den högra stickan. Sticka 1 r. Dra den "nya" maskan över den stickade maskan. Sticka 1 r, 2 a, 2 r, 2 a) 5 (6) ggr, 2 r, 2 a = 48 (56) m. Den "nya" maskan "vandrar" över 6 m. Upprepa dessa 8 varv.
Vart fjärde varv förskjuts den vandrande maskan och smockmönstret uppstår.
Lägg upp 68 (76) m. Sticka smock över 48 (56) m och dubbel resårstickning 2 r, 2 a över resterande 20 m tills arbetet mäter 12 cm. Det 6:e mönstervarvet ska vara det sista.
Det där blir som en grund av vanlig resårstickning där det placeras ut dessa långa vandrande maskor som lägger sig över. Så varv 5-7 är bara att fortsätta med den vanliga resårstickningen, på samma sätt som 1-3 är rena resårvarv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 984
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 641
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 738
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp